Kansi halki 300 TDT. Mistä apu?
Kansi halki 300 TDT. Mistä apu?
Tervehdys!
Kaverin W124 300 TDT -93 12 venttiilinen num. 603.... oli halkaissut kannen, ja nyt kyselisin foorumilaisilta apua tähän ongelmaan.
Kannattaako hitsauttaa ja mistä asiansa osaava hitsari?
Löytyykö kantta, ehjää, ehkä konetta, tai jopa koko autoa?
Pirssi on muuten kopillaan eikä olis vielä paaliinkaan kiire.
Kiitoksia jo näin etukäteen.
Kaverin W124 300 TDT -93 12 venttiilinen num. 603.... oli halkaissut kannen, ja nyt kyselisin foorumilaisilta apua tähän ongelmaan.
Kannattaako hitsauttaa ja mistä asiansa osaava hitsari?
Löytyykö kantta, ehjää, ehkä konetta, tai jopa koko autoa?
Pirssi on muuten kopillaan eikä olis vielä paaliinkaan kiire.
Kiitoksia jo näin etukäteen.
Itse sain avun foorumin nimimerkiltä "esko". Kansi hitsattiin elo-syyskuussa 2004 ja on toistaiseksi paikoillaan. Numeron kyllä jo kadotin... mutta eiköhän se joltakin löydy. Puolen vuoden takuu.
Viimeksi muokannut Timo L., Pe 12.10.2007 11:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Kansi halki 300 TDT. Mistä apu?
Aution Auto on korjannut kansia. Työkaverin Bemarin 525TDS kansi kävi siellä yli vuosi sitten. Työkaveri kehui työn jälkeä ja on kansi ainakin toistaiseksi ehjänä säilynyt. Taisipa olla vielä niin että antoivat jonkinlaisen takuunkin.vastaisku kirjoitti:Tervehdys!
Kaverin W124 300 TDT -93 12 venttiilinen num. 603.... oli halkaissut kannen, ja nyt kyselisin foorumilaisilta apua tähän ongelmaan.
Kannattaako hitsauttaa ja mistä asiansa osaava hitsari?
Löytyykö kantta, ehjää, ehkä konetta, tai jopa koko autoa?
Pirssi on muuten kopillaan eikä olis vielä paaliinkaan kiire.
Kiitoksia jo näin etukäteen.
http://www.autionauto.fi/
Näissä turboissa on melko usein kansivikoja, varsinkin
6-sylinterisissä. Juuri 6-sylinterisessä halkeamat ovat
usein niin syviä, ettei hitsaus kannata. Asiantuntija voi
arvioida tarkemmin nähtyään kannen. Käytettyjä hyviä
kansia ei ole kovin paljon liikkeellä. Muistan nähneeni
yhden koneistetun kannen myynnissä hiljattain. Se oli joko
holysmoke-foorumilla, täällä tai mesessä. Kannattaa selata
haun kanssa. Helpointa olisi laittaa korjattu vaihtokansi
paikalleen ja myydä vanha kansi, jos se on korjauskelpoinen.
Kansivikoja aiheuttaa kannen pituus ja sen tuomat isot lämpöliikkeet
sekä toisaalta turbon aiheuttama lämpö. Turbokonetta olisi
hyvä pitää 30 sekuntia käynnissä ennen sammutusta, jos
ajo on ollut rankkaa.
6-sylinterisissä. Juuri 6-sylinterisessä halkeamat ovat
usein niin syviä, ettei hitsaus kannata. Asiantuntija voi
arvioida tarkemmin nähtyään kannen. Käytettyjä hyviä
kansia ei ole kovin paljon liikkeellä. Muistan nähneeni
yhden koneistetun kannen myynnissä hiljattain. Se oli joko
holysmoke-foorumilla, täällä tai mesessä. Kannattaa selata
haun kanssa. Helpointa olisi laittaa korjattu vaihtokansi
paikalleen ja myydä vanha kansi, jos se on korjauskelpoinen.
Kansivikoja aiheuttaa kannen pituus ja sen tuomat isot lämpöliikkeet
sekä toisaalta turbon aiheuttama lämpö. Turbokonetta olisi
hyvä pitää 30 sekuntia käynnissä ennen sammutusta, jos
ajo on ollut rankkaa.
Itse teen omalle vaparikolmesataselle vielä sen, että kun pitkän ajon jälkeen olen tulossa parkkiin, pistän kaikki lämmöt täysille ja pidän niitä niinkauan kun näen että moottorin lämpömittari vajuu alas. En tiedä onko tuolla kovin suurta merkitystä, mutta eipähän ainankaan kuumaa vettä kuumenneta paikoillaanollessaan vielä enemmän.JarkkoN kirjoitti: Kansivikoja aiheuttaa kannen pituus ja sen tuomat isot lämpöliikkeet
sekä toisaalta turbon aiheuttama lämpö. Turbokonetta olisi
hyvä pitää 30 sekuntia käynnissä ennen sammutusta, jos
ajo on ollut rankkaa.
Taukolämpötoiminto olisi ehkä myös pieni pelastus, silloinhan vesi kiertää myllyssä vielä sammuttamisen jälkeenkin.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Kyllä tuolla jonkunlainen merkitys on. Itse teen samoin jos kuuman koneen joudun sammuttamaan...
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
- Dieselmies
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 07.08.2004 19:38
300 d -90 kansi halki
Tässä linkki 300 d-90 kansi halki, vuosi sitten hitsattu ja koneistettu ja on toiminut aivan moitteettomasti, auto pelaa niinkuin uutena käynnistyy hyvin, käy tasaisesti eikä ole tarvinnut lisätä tippaakaan nestettä.
Hitsaus ja koneistus suoritettiin Tornion moottorikoneistamolla.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Hitsaus ja koneistus suoritettiin Tornion moottorikoneistamolla.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
W 124 300 D -90
W 212 350 CDI -09
W 212 350 CDI -09
Tervehdys jälleen!
Nyt on kansi korjattu ja koneistettu. Kiitos neuvoista ja vinkeistä.
Ennenkuin liikenteeseen pääsee pitäisi vielä ratkaista ongelma, joka koskee tehostimen pumppua, jossa on tasonsäätö samassa. Korvakkeita on murtunut ja voi olla aika hankala hitsata?
Löytyisikö keneltäkään ehjää pumppua, taikka pelkkiä kuoria joissa olis ehjät korvakkeet?
Mersun numro pumpussa on 210 466 09 01
Zf:n no: 8692 900 506
Nyt on kansi korjattu ja koneistettu. Kiitos neuvoista ja vinkeistä.
Ennenkuin liikenteeseen pääsee pitäisi vielä ratkaista ongelma, joka koskee tehostimen pumppua, jossa on tasonsäätö samassa. Korvakkeita on murtunut ja voi olla aika hankala hitsata?
Löytyisikö keneltäkään ehjää pumppua, taikka pelkkiä kuoria joissa olis ehjät korvakkeet?
Mersun numro pumpussa on 210 466 09 01
Zf:n no: 8692 900 506