moron. oisko kellään kokemuksia, miten korjata, kun lämppäri takkuaa? autona on w201 200D vm91.
lakkas tulemasta kuumaa ilmaa lämppäristä ja lopulta koko lämppäri alko vuataan, ni vaihdoin kennon. sitten kun sain vehkeet tulille, niin ei tule viäläkään lämpöö kuskinpualen suuttimista. sellasta haaleeta ilmaa vaan puhaltaa. repsikalle kyllä tulee kuumaa. ajattelin, että oisko lämppärinkennossa ilmaa, mut ei se sitäkään voi olla, koska repsikalle tulee kuumaa. ja sitten se tekee viä sen, että kun säätää kuskin nupikan punaselle ja repsikan nupikan siniselle, niin sitten tulee kuskillekkin lämmintä..? eli varmaan on ne säätöläpät jotenki piälessä, mitkä säätää, et tuleeko se ilma kennon läpi vai ei.
jos joku on noita korjaillu ja pystyis antaan vinkkiä, niin olisin kiitollinen. aikamoisen näkönen läppähärpäke se onkin!
lämppärit takkuaa
lämppärit takkuaa
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: lämppärit takkuaa
Moipera8x kirjoitti:moron. oisko kellään kokemuksia, miten korjata, kun lämppäri takkuaa? autona on w201 200D vm91.
lakkas tulemasta kuumaa ilmaa lämppäristä ja lopulta koko lämppäri alko vuataan, ni vaihdoin kennon. sitten kun sain vehkeet tulille, niin ei tule viäläkään lämpöö kuskinpualen suuttimista. sellasta haaleeta ilmaa vaan puhaltaa. repsikalle kyllä tulee kuumaa. ajattelin, että oisko lämppärinkennossa ilmaa, mut ei se sitäkään voi olla, koska repsikalle tulee kuumaa. ja sitten se tekee viä sen, että kun säätää kuskin nupikan punaselle ja repsikan nupikan siniselle, niin sitten tulee kuskillekkin lämmintä..? eli varmaan on ne säätöläpät jotenki piälessä, mitkä säätää, et tuleeko se ilma kennon läpi vai ei.
jos joku on noita korjaillu ja pystyis antaan vinkkiä, niin olisin kiitollinen. aikamoisen näkönen läppähärpäke se onkin!
Kannattaa ottaa keskikonsoli auki ja tutkia säätöpiirin juotokset jos ei auta niin seuraavaksi tai samalla kannattaa puhdistaa pässinkivekset! Jos ei auta niin voi olla termostaattikin

W124 200D 92 (yleellinen pappa mersu)
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
Kyseessä siis w201 jossa ei kiveksiä tai herkkiä juotoksia ole. Omassa samaa vikaa, oikeasti kuumaa tosin ei tule mistään suuttimesta. Nollakelillä ja pakkasella autossa ei onneksi ole yhtään kylmempi mitä ulkona
.
Konetilassa, tulipellin ja tuulilasin välissä on ilmaläppä jonka toiminta kannattaa varmistaa. Muistaakseni se läppä on ilmaputkessa heti tuulettimen moottorin jälkeen. Läppää ohjataan samasta vivusta, mistä säädetään tuulettimen pyörintänopeutta. Läppä on vaijerikäyttöinen. Jos läppä on kiinni kokoajan, lämmityslaite on aika tehoton..

Konetilassa, tulipellin ja tuulilasin välissä on ilmaläppä jonka toiminta kannattaa varmistaa. Muistaakseni se läppä on ilmaputkessa heti tuulettimen moottorin jälkeen. Läppää ohjataan samasta vivusta, mistä säädetään tuulettimen pyörintänopeutta. Läppä on vaijerikäyttöinen. Jos läppä on kiinni kokoajan, lämmityslaite on aika tehoton..
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
Re: lämppärit takkuaa
ei perskules
luin väärin
perun siis sanani 



W124 200D 92 (yleellinen pappa mersu)
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
noniin. nyt ollaan tutkittu ja korjattu ja viisastuttu.
alotin tutkiin sitä, että mistä vika johtuu. purkasin kaikki pois edestä, niin paljon, että pääsi käsiks koko lämppäriin. siältähän se vika sitten selviskin. vasemman pualen lämmönsäätö mekanismista oli yks vipu irronnu. eli ei siis avannut läppää, kun käänsi vivusta kuumalle. ainoastaan ilmanvirtauksesta se läppä aukes pikkasen. nyt on vivut paikoillaan ja taas hiki virtaa, kun on kunnolla lämmintä!
kiitos kuitenkin kaikille!
alotin tutkiin sitä, että mistä vika johtuu. purkasin kaikki pois edestä, niin paljon, että pääsi käsiks koko lämppäriin. siältähän se vika sitten selviskin. vasemman pualen lämmönsäätö mekanismista oli yks vipu irronnu. eli ei siis avannut läppää, kun käänsi vivusta kuumalle. ainoastaan ilmanvirtauksesta se läppä aukes pikkasen. nyt on vivut paikoillaan ja taas hiki virtaa, kun on kunnolla lämmintä!
kiitos kuitenkin kaikille!
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
w201 puhaltaa viileetä!
Itellä ollu samanlaista ongelmaa. Kärvistelin ton viileyden kans jo viimetalven ja vaihoin keväästä termostaatin, mut ei vaikutusta asiaan.
Kylläkin mulla tulee kohtuu lämmintä kuskin puolelle, mut vänkärin puolelle tulee viileetä vaikka puhallin on aivan punaisella. Emäntä on
ku joutuu palelee.
Eli puhaltaa kylmää kun on säädetty sinisel. ja kun väntää punasel ni tulee haaleeta, siis kuskin puolelle tulee huomattavasti lämpimämpää. Näyttäs et vipumekanismit pelaa kun ees jotain tapahtuu..
Viel semmonen et näin plussakeleillä tulee haaleen lämmintä, mut jalkatilaan tulee ihan viileetä. Aivan niinkuin ois ulkolämpötilalla jotain vaikutusta.. vuotaisko jostain kylmää joukkoon??
Oiskohan se nois läpis sit
Miten yleensä 200D:n lämpiävyys. Ku esim. veljen 300d:ssä aut.ilm. malli ni tulee tosi kuumaa jos haluaa. ja muitakin kokemuksia on et melkein käsi sulaa siin puhaltimen eessä???

Kylläkin mulla tulee kohtuu lämmintä kuskin puolelle, mut vänkärin puolelle tulee viileetä vaikka puhallin on aivan punaisella. Emäntä on

Eli puhaltaa kylmää kun on säädetty sinisel. ja kun väntää punasel ni tulee haaleeta, siis kuskin puolelle tulee huomattavasti lämpimämpää. Näyttäs et vipumekanismit pelaa kun ees jotain tapahtuu..
Viel semmonen et näin plussakeleillä tulee haaleen lämmintä, mut jalkatilaan tulee ihan viileetä. Aivan niinkuin ois ulkolämpötilalla jotain vaikutusta.. vuotaisko jostain kylmää joukkoon??
Oiskohan se nois läpis sit

Miten yleensä 200D:n lämpiävyys. Ku esim. veljen 300d:ssä aut.ilm. malli ni tulee tosi kuumaa jos haluaa. ja muitakin kokemuksia on et melkein käsi sulaa siin puhaltimen eessä???
w201 puhaltaa viileetä!
Kylmä ajaa pian mersun kotiin jos ei saada lämmintä tulemaan puhaltimesta
Aloin vähä purkailee tuolta sisä puolelta: radiot, nupikat,mutterit jne.
Eli kysymys kuuluu, pääsenkö mä niihin puhaltimen läppiin käsiks sisäpuolelta vai ulkopuolelta
Nyt on näkyvissä takaseinä, minkä taakse säätimen akselit katoaa.
Suurin epäilykseni on tuo läppien sulkeutuminen, kun lämpönupikkaa kärsii kääntää noin sentin verran siniselle päin niin vasta alkaa tulemaan ennemmän kylmää.
Kaikki vinkit ja kokemukset tervetulleita!
Ja hakuakin on käytetty!

Aloin vähä purkailee tuolta sisä puolelta: radiot, nupikat,mutterit jne.
Eli kysymys kuuluu, pääsenkö mä niihin puhaltimen läppiin käsiks sisäpuolelta vai ulkopuolelta

Suurin epäilykseni on tuo läppien sulkeutuminen, kun lämpönupikkaa kärsii kääntää noin sentin verran siniselle päin niin vasta alkaa tulemaan ennemmän kylmää.
Kaikki vinkit ja kokemukset tervetulleita!
Ja hakuakin on käytetty!