väyrysen srs merkkilamppu
väyrysen srs merkkilamppu
Väyryseni (vm -2000) SRS merkkivalo on vilkutellut satunnaisesti. Valo ilmoittelee viasta vain kun vänkärin penkillä istuu kyytiläinen.
Istuimen alla olevia johtoja olen heilutellut ja liittimiä availlut vaan ei auta. Minkähänlainen tunnistin istuin osassa mahtaa olla ja onkohan koti konsteilla korjattavissa. Sanovat että turvatyynyt yms. ei toimi valon palaessa joten minulle riittäisi sellainen tieto että mitkähän karvat penkin alla yhdistämällä tietokone saisi esim. sellaiset tiedot että siinä on aina istuja. Eipä se kolari tilanteessa yksinkään ajaessa haittaisi vaikka viereinenkin tyyny posahtaisi. Parempi kaikki kuin ei mitään.
Siis mitäpä teen vaihtamatta penkkiin sisäkaluja.
-Arska-
Istuimen alla olevia johtoja olen heilutellut ja liittimiä availlut vaan ei auta. Minkähänlainen tunnistin istuin osassa mahtaa olla ja onkohan koti konsteilla korjattavissa. Sanovat että turvatyynyt yms. ei toimi valon palaessa joten minulle riittäisi sellainen tieto että mitkähän karvat penkin alla yhdistämällä tietokone saisi esim. sellaiset tiedot että siinä on aina istuja. Eipä se kolari tilanteessa yksinkään ajaessa haittaisi vaikka viereinenkin tyyny posahtaisi. Parempi kaikki kuin ei mitään.
Siis mitäpä teen vaihtamatta penkkiin sisäkaluja.
-Arska-
se merkkivalo
Lisänä vain se että aiemmin se srs ei syttynyt koskaan sen virrat päälle testirutiinin jälkeen jos vain kuski oli kyydissä. Siis vain vänkärin painosta ja silloinkin satunnaisesti auton heiluessa ajossa.
Nyt se syttyy kun laitan virrat päälle niin se sekuntti on välissä pimeenä ja sitten palaa. ...
Pitänee kait viedä "auto
" valohoitoon eli piuhat kiinni ja osia vaihtoon.
Sitä ilmeisesti ei voi itse resetoida mitenkään vaikka sen maton vaihtaiskin istuimen sisään.
Ei siis kotikonsteja... vai...
-Arska-
ps. mikähän merkki olisi vähemmän ongelmia sisältävä jos kävis vaihtamassa.
Nyt se syttyy kun laitan virrat päälle niin se sekuntti on välissä pimeenä ja sitten palaa. ...
Pitänee kait viedä "auto

Sitä ilmeisesti ei voi itse resetoida mitenkään vaikka sen maton vaihtaiskin istuimen sisään.
Ei siis kotikonsteja... vai...
-Arska-
ps. mikähän merkki olisi vähemmän ongelmia sisältävä jos kävis vaihtamassa.
srs
Paloiko ennen kolaria mittaritaulussa se kirkkaana mollottava srs valo. Minun edellinen mese oli -96 väyrynen jossa meni jostain syystä se boksi joka valvoo tyynyjä ja vöitä ja mitä nyt siihen kuuluikaan. Siinä se sama valo silloin paloi jatkuvasti.
Rupee nämä ns. sähköautot hiljolleen ottaan päähän kun ei vanhana autonasentajanakaan mitään juuri voi korjata ilman että on piuhat kiinni kuin mihin tahansa potilaaseen.
Täytynee kuitenkin ensin käydä jossain lukemassa mahdolliset syyt ja sitten osia hankkimaan.... ja sitten vaihto vaikka japsiin kunhan pääsee vain eroon.
Niin ja kuun lopussa pääsee taas takuukorjaus maalaukseen joka näemmä pitää tehdä kahden vuoden välein...Se siitä laadusta.
-Arska-
Rupee nämä ns. sähköautot hiljolleen ottaan päähän kun ei vanhana autonasentajanakaan mitään juuri voi korjata ilman että on piuhat kiinni kuin mihin tahansa potilaaseen.
Täytynee kuitenkin ensin käydä jossain lukemassa mahdolliset syyt ja sitten osia hankkimaan.... ja sitten vaihto vaikka japsiin kunhan pääsee vain eroon.
Niin ja kuun lopussa pääsee taas takuukorjaus maalaukseen joka näemmä pitää tehdä kahden vuoden välein...Se siitä laadusta.
-Arska-
Ei tarvitse viedä autoa korjaamolle testeriin. Todennäköisesti tunnistimelle menevät johdot ovat poikki penkin alta.
Omassani valo paloi aluksi kun ko. penkillä istui joku ja lopuksi valo paloi jatkuvasti.
Otat vain apukuskin penkin irti, ja ei kun tutkimaan. Jos johdot ovat poikki, niin ne kannattaa vaihtaa hieman paksumpiin, alkuperäiset ovat todella ohuita.
No voi tietysti tunnistinkin olla rikki, mutta sen saa kyllä vaihdettua itsekin. Srs-valo toimii taas normaalisti kun johdot ja tunnistin ovat ehjiä, mitään kuittaamisia ei vaadita.
Omassani valo paloi aluksi kun ko. penkillä istui joku ja lopuksi valo paloi jatkuvasti.
Otat vain apukuskin penkin irti, ja ei kun tutkimaan. Jos johdot ovat poikki, niin ne kannattaa vaihtaa hieman paksumpiin, alkuperäiset ovat todella ohuita.
No voi tietysti tunnistinkin olla rikki, mutta sen saa kyllä vaihdettua itsekin. Srs-valo toimii taas normaalisti kun johdot ja tunnistin ovat ehjiä, mitään kuittaamisia ei vaadita.
srs nyt ok.
Sieltähän se vika piuhoista löytyi. Vastusta mitatessa ja piuhoja väännellessä löytyi viallinen karva.
Nyt pelittää. Kiitokset ohjeista.
-Arska-
Nyt pelittää. Kiitokset ohjeista.
-Arska-
SRS valo palaa välillä -98 väyrysessä. Airbag tunnistin.
Terve !
alkoi punainen SRS merkkivalo palamaan aina välillä. Minuutin pari palaa ja taas jonkin aikaa sammuneena kunnes taas syttyy. Keltainen Airbag Off valo sen sijaan palaa jatkuvasti. Auto W210 vm. 1998.
Virrat kytkettäessä päälle SRS-valo käyttäytyy normaalisti eli palaa hetken ja sitten sammuu.
Otin sitten apukuskin penkin pois ja kuinka ollakaan siellä oli alla yksi kaapeli poikki.
Kaapelissa oli sisällä kolme johdinta. Arvelin että se on tunnistimelle menevä kaapeli. Kaapeli lähti rungossa olevasta keltaisesta litteästä liittimestä/välikappaleesta, johon taas tulee kaapeli lattiamaton alta. Sen verran ohuita johtimia että sopisi tunnistinkaapeliksi.
Korjaamisen ongelmaksi tuli se että kaapeli oli mennyt poikki niin että toista päätä en löytänyt, on siis varmaan jossain penkin sisustassa. Selvästi kaapeli oli nirhaantunut poikki. Ilmeisesti penkin ajaminen edestakaisin hinkkaa kaapelia jonnekin ja saattaa kiristää joskus äärimilleen ja katkeaa lopulta. (sähköpenkki).
Mittasin kaapelista johtimien päistä jännitteet ja 12 volttia löytyi kahdesta johtimesta kolmanteen johtimeen nähden.
Mistä kohtaa sitä kaapelin toista päätä pitäisi metsästää? Onko penkki kokonaan purettava ja istuinosan verhoilut otettava pois?
Mihin kannattaisi viedä Tampereella penkki purettavaksi, niin pääsisi kytkemään kaapelin kuntoon. Autoverhoomoonko? Onko edullista paikkaa suositella Tampereella?
Pitäisi saada SRS valo kuntoon katsastukseen pikaisesti.
Varmaankin Airbag Off valo pitää käydä kuittaamassa jossain lopuksi?
Voihan se olla että tunnistinkin on rikki.
Liittyykö muuten tämä tunnistin pelkästään lasten turvaistuimen käyttöön vai siihen että onko matkustaja kyydissä vai ei?
hyvistä vinkeistä etukäteen kiittäen
Jari
alkoi punainen SRS merkkivalo palamaan aina välillä. Minuutin pari palaa ja taas jonkin aikaa sammuneena kunnes taas syttyy. Keltainen Airbag Off valo sen sijaan palaa jatkuvasti. Auto W210 vm. 1998.
Virrat kytkettäessä päälle SRS-valo käyttäytyy normaalisti eli palaa hetken ja sitten sammuu.
Otin sitten apukuskin penkin pois ja kuinka ollakaan siellä oli alla yksi kaapeli poikki.
Kaapelissa oli sisällä kolme johdinta. Arvelin että se on tunnistimelle menevä kaapeli. Kaapeli lähti rungossa olevasta keltaisesta litteästä liittimestä/välikappaleesta, johon taas tulee kaapeli lattiamaton alta. Sen verran ohuita johtimia että sopisi tunnistinkaapeliksi.
Korjaamisen ongelmaksi tuli se että kaapeli oli mennyt poikki niin että toista päätä en löytänyt, on siis varmaan jossain penkin sisustassa. Selvästi kaapeli oli nirhaantunut poikki. Ilmeisesti penkin ajaminen edestakaisin hinkkaa kaapelia jonnekin ja saattaa kiristää joskus äärimilleen ja katkeaa lopulta. (sähköpenkki).
Mittasin kaapelista johtimien päistä jännitteet ja 12 volttia löytyi kahdesta johtimesta kolmanteen johtimeen nähden.
Mistä kohtaa sitä kaapelin toista päätä pitäisi metsästää? Onko penkki kokonaan purettava ja istuinosan verhoilut otettava pois?
Mihin kannattaisi viedä Tampereella penkki purettavaksi, niin pääsisi kytkemään kaapelin kuntoon. Autoverhoomoonko? Onko edullista paikkaa suositella Tampereella?
Pitäisi saada SRS valo kuntoon katsastukseen pikaisesti.
Varmaankin Airbag Off valo pitää käydä kuittaamassa jossain lopuksi?
Voihan se olla että tunnistinkin on rikki.
Liittyykö muuten tämä tunnistin pelkästään lasten turvaistuimen käyttöön vai siihen että onko matkustaja kyydissä vai ei?
hyvistä vinkeistä etukäteen kiittäen
Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
MB E300 TDT 1998
Re: SRS valo palaa välillä -98 väyrysessä. Airbag tunnistin.
Jos keltainen liitin, on se istuintunnistimen piuha. Muutoin testeriin varmistamaan mikä kilkkaa, voi siellä olla jotain muutakin.JariTre kirjoitti:
Mistä kohtaa sitä kaapelin toista päätä pitäisi metsästää? Onko penkki kokonaan purettava ja istuinosan verhoilut otettava pois?
Mihin kannattaisi viedä Tampereella penkki purettavaksi, niin pääsisi kytkemään kaapelin kuntoon. Autoverhoomoonko? Onko edullista paikkaa suositella Tampereella?
Pitäisi saada SRS valo kuntoon katsastukseen pikaisesti.
Varmaankin Airbag Off valo pitää käydä kuittaamassa jossain lopuksi?
Voihan se olla että tunnistinkin on rikki.
Liittyykö muuten tämä tunnistin pelkästään lasten turvaistuimen käyttöön vai siihen että onko matkustaja kyydissä vai ei?
hyvistä vinkeistä etukäteen kiittäen
Jari
On purettava (just eilen tein). Tarinaa ja ohjeita (kuvallisisakin):
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=71847
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=9976
http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... ement.html (vaatii rekisteröitymisen että kuvat näkyy)
Joskus valo pitää kuitata testerillä, minulla sammui itsestään.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Tunnistin korjattu
Kiitos!
työ onnistui ohjeillasi täydellisesti.
Tunnistimen johto hankaa penkin rungossa olevaan läpivientiin, reikään, jossa särmä on terävä. Aikansa kun hinkkaa niin menee poikki. Ja lyhyempi pää vetäytyy penkin sisään, joten käytännössä penkki on purettava.
Laitoin väliin uuden johdon, vähän pitemmän ja taipuisampaa kaapelia. Ja kiinnitin sen eri tavalla ettei enää hankaa mihinkään.
Kaikki lähti heti toimimaan, mitään kuittausta ei tarvittu.
En kyllä selvinnyt kolmessa tunnissa. Pari päivää se otti, mutta kannatti.
Vielä kerran kiitoksia!
Jari
työ onnistui ohjeillasi täydellisesti.
Tunnistimen johto hankaa penkin rungossa olevaan läpivientiin, reikään, jossa särmä on terävä. Aikansa kun hinkkaa niin menee poikki. Ja lyhyempi pää vetäytyy penkin sisään, joten käytännössä penkki on purettava.
Laitoin väliin uuden johdon, vähän pitemmän ja taipuisampaa kaapelia. Ja kiinnitin sen eri tavalla ettei enää hankaa mihinkään.
Kaikki lähti heti toimimaan, mitään kuittausta ei tarvittu.
En kyllä selvinnyt kolmessa tunnissa. Pari päivää se otti, mutta kannatti.
Vielä kerran kiitoksia!
Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
MB E300 TDT 1998
Re: väyrysen srs merkkilamppu
Itselläni sama ongelma W203 mersussa. SRS valo palaa ajoittain riippumatta siitä istuuko vänkärin paikalla ketään. Hiplailin aikani istuimen alla olevia liittimiä ja tarkastin kaapelit. *:lla selvisi että vika on istuimen tunnistimessa... marmoritiskiltä uusi muovikalvo 226€ (raakaöljyn hinta vissiin nostanut muovin hintaa) ja pitäis enää alkaa asentamaan. Istuin onneksi irtoaa W203:ssa helposti, kaksi torx pulttia irti etuosasta alapuolelta niin lähtee koko istuinosa irti. Jos sitä joulunpyhinä alkais irroittelemaan verhoiluja ja vaihtaan sen osan. 

W203 320cdi