Mysteeriosa (kuvia)

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Mysteeriosa (kuvia)

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Löysin tällaisen eräältä "alueelta" Etelä-Suomessa. Kyllä, oli löytö - maksoi vain vitosen. Ei, en myy - en ainakaan vitosella.

Kyseessä on siis mitä ilmeisimmin W115/114:n tai vastaavalla mittaristolla varustetun W108/109:n rattivalitsimella varustetun automaattilaatikon vaihteenosoitintaulu. Mutta kun katsoo tarkemmin, siinä onkin leima "12.78"! :shock:

En keksi erikoiselle vuosiluvulle muuta selitystä, kuin että joku on saanut tuollaisen rikki, ja tuo on varaosa. Mutta hei, tuollaisen rikki, miten ihmeessä? Keksittekö muuta selitystä?

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Olisiko kuitenkin w123-mallista ?...tai w116 ? Esim. kaikissa w123-mittaristoissahan on paikka tälle näytölle.

Näitä näyttöjähän aikoinaan uusittiin turhaan, koska varaosana ei ollut (siis varaosa numerolla ), suoraan tarjolla tuota siirtovaijeria.
Mutta sopivaa nailonvaijeria haettiinkin sitten askarteluliikkestä.

PS: Meillä oli aikoinaan pitkään w114- rattiautomaatilla - tosi näppärä !
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Mutta ei kai W123:ssa tai W116:ssa ollut noita legendaarisia VDO-raitoja? Mittareissa ei ainakaan ole; tuntuisi hassulta, että tuossa osassa pelkästään olisi.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Ei ollut raitoja W123:n vastaavassa. Melko varmasti kaikista Mersun osista on tehty myös varaosia - loogista. Myös tuosta vehkeestä, joten ei kai tuossa nyt niin mitään ihmeellistä ole.

Kuva
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Mitenköhän se nyt oli.. 115 mallissa taisi olla mittaristossa musta levy peittämässä koloa, mutta 114 mallissa on pleksi ja sen alla foami.
Meinaan toi osa on saatavilla vehosta kirpeään hintaan ainakin 114 malleihin.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Hyvä Timo L.!,
Mainio kuva harvinaisesta lisävarusteesta.

Vielä jäi vaivaamaan, että josko tuo näyttö olisi kuitenkin w116-mallista,
kun jotenkin se näyttää oudolle ( siihen w114:ään verrattuna ).
Nuo koristeraidathan oli edelleen myös 70-luvun Beckereissä...
Yritin surffata kuvaa, mutten löytänyt heti mistään.

Mutta oli miten oli, niin totta on että kun varaosavarastot vähenivät, niin uutta tehtiin, ja silloin tietenkin ne leimattiin ajankohtaisilla päivämäärillä.
On se hienoa, kun takana on tehdas, joka huolehtii osien saatavuudesta -
tätä ei voi sanoa tosiaankaan kaikista valmistajista. Työn puolesta huomaa, että miten monilla merkeillä n. 10 vuotta alkaa tehdä jo yllätyksiä varaosien saatavuudessa.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: lisää

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Henry V. kirjoitti:Hyvä Timo L.!,
Mainio kuva harvinaisesta lisävarusteesta.

Vielä jäi vaivaamaan, että josko tuo näyttö olisi kuitenkin w116-mallista,
kun jotenkin se näyttää oudolle ( siihen w114:ään verrattuna ).
Nuo koristeraidathan oli edelleen myös 70-luvun Beckereissä...
Yritin surffata kuvaa, mutten löytänyt heti mistään.
Tuo yllä oleva kuva on siis W123:sta, W116:n kuva on tässä:

Kuva
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Ahaa - se olisi kuitenkin löytynyt Wünscholdtimerista, sieltä katsoinkin ensin.

....taitaapa osa sitten olla kuitenkin vanhempaan mallistoon :?
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Jep, se on jännä miten noita rattiautomaatteja kuitenkin putkahtelee silloin tällöin ainakin noihin tiettyihin liikkeisiin kaupan. On niitä kaiketi jokunen tuhat varmaan tehty aikoinaan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Niin tuohon!

Kuva
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Timo L. kirjoitti:Jep, se on jännä miten noita rattiautomaatteja kuitenkin putkahtelee silloin tällöin ainakin noihin tiettyihin liikkeisiin kaupan. On niitä kaiketi jokunen tuhat varmaan tehty aikoinaan.
Sehän on Saksassa paljon yleisempi varuste kuin Suomessa. Jostain syystä meillä on suosittu lattiamallia.

Noista Petterin kuvista muuten näkee, että tuossa mittariston takana on nuo kiinnitysruuvit peitelevyssä ihan samassa paikassa kuin tuossa osassa. On se siis kai tuomittava W114:n pakikaksi.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
romunummi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: To 20.10.2005 20:53
Paikkakunta: kangasala

Viesti Kirjoittaja romunummi »

viialassa on myynnissä 350se rattikarahkalla,tervepeltinen auto
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Minkäslainen W100:ssa oli vaihteenvalitsin?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Tässä näkyy vähän :

http://www.mirbach.de/main.asp?main=aut ... 0&subnav=1

Näyttää että keskimittariston alla olisi erillinen automaatin "viisarikotelo"
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Daaz kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:Jep, se on jännä miten noita rattiautomaatteja kuitenkin putkahtelee silloin tällöin ainakin noihin tiettyihin liikkeisiin kaupan. On niitä kaiketi jokunen tuhat varmaan tehty aikoinaan.
Sehän on Saksassa paljon yleisempi varuste kuin Suomessa. Jostain syystä meillä on suosittu lattiamallia.

Noista Petterin kuvista muuten näkee, että tuossa mittariston takana on nuo kiinnitysruuvit peitelevyssä ihan samassa paikassa kuin tuossa osassa. On se siis kai tuomittava W114:n pakikaksi.

-Daaz
Kyllä. Samanlainen on myös 108/109:n rattiautomaatissa. Tässä kuva W108:n mittaristosta:

Kuva

Ja oman külmäkiidon mittaristosta:

Kuva

Juuri tuollaista metsästin tässä viime kevään ja löysinkin, mutta hinta ja kunto ovat sitten vastakkaisia meikäläisen löytämässä. Toisaalta paketissa tuli koko rattiautomaatin ohjauspylväs kaikkine hilppeineen. Toivottavasti nähdään se vielä toimintakunnossa kesään mennessä. ;)

Tuossa kuvan W108:n mittaristossa näyttö on teurastettu eli vaijeri on vedetty leikkureilla poikki näytön rungon vierestä! :evil: Jos oikein innokas bobilisti löytyy, niin kyllä kai senkin saisi tekohengitettyä.

Huomaatteko pienet erot ison ja pienen pystylampun mittaristoissa?
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Saul kirjoitti: Huomaatteko pienet erot ison ja pienen pystylampun mittaristoissa?
No nopeusmittarissa näyttää olevan 240km/h ja pitkien merkkivalossa on symboli. Muuta en itse keksinyt...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Mesedesi kirjoitti:
Saul kirjoitti: Huomaatteko pienet erot ison ja pienen pystylampun mittaristoissa?
No nopeusmittarissa näyttää olevan 240km/h ja pitkien merkkivalossa on symboli. Muuta en itse keksinyt...
Nopeusmittarin asteikko on moottorikohtainen ja noita merkkivalojen symboleita on mielestäni ollut monenlaisia W115 malleissakin eli kisa jatkukoon. ;)
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Muffler kirjoitti:Mitenköhän se nyt oli.. 115 mallissa taisi olla mittaristossa musta levy peittämässä koloa, mutta 114 mallissa on pleksi ja sen alla foami.
En ole kyllä varma meneekö jaku just W114 ja W115 -välillä, mutta tuossa musta levy -mallissa ei siis ole ollenkaan reikää tuossa kohdassa, eikä mittariston takana ole myöskään tuota metallista peitelevyä, kuten alakuvassa. Tuo kytkentälevy on siinä ihan yhtenäinen eli aukoton.

Kuva
Mesedesi kirjoitti:
Saul kirjoitti: Huomaatteko pienet erot ison ja pienen pystylampun mittaristoissa?
No nopeusmittarissa näyttää olevan 240km/h ja pitkien merkkivalossa on symboli. Muuta en itse keksinyt...
Itse asiassa tuo pitkien merkkivalon ero (samoin kuin jarru-, tankki- ja latausvalojen teksti-/merkkierot) ovat vuosimallikysymys, ei malliero.

Oikeasti eroaja ovat tuo mittariston 240 km/h (W114:ssa korkeintaan 220 km/h) sekä tripin ja mittarivalojen säätönuppien pituus. W109/109:ssä ne ovat sellaiset hölmön pitkät.

Luulisi muuten, että tuo ylempi kuva on kärpäskärrystä eikä toisinpäin. Siinä kun lukee tripissä "666". :mrgreen:

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Daaz kirjoitti:En ole kyllä varma meneekö jaku just W114 ja W115 -välillä, mutta tuossa musta levy -mallissa ei siis ole ollenkaan reikää tuossa kohdassa, eikä mittariston takana ole myöskään tuota metallista peitelevyä, kuten alakuvassa. Tuo kytkentälevy on siinä ihan yhtenäinen eli aukoton.
Saatta olla näin. Ei ole mielestäni suomidieseleissä ainakaan tullut vastaan reiällistä mittaristomallia. W114:n mittaristossa on valmiiksi "kromikehys" ja pleksi, muissa näkemissäni ei ole kuin syvennys siinä näytön aukon kohdalla, mutta ei aukkoa.
Daaz kirjoitti:Oikeasti eroaja ovat tuo mittariston 240 km/h (W114:ssa korkeintaan 220 km/h) sekä tripin ja mittarivalojen säätönuppien pituus. W109/109:ssä ne ovat sellaiset hölmön pitkät.
Ensimmäinen ero eli säätönuppien pitkät tötteröt huomattu! Tuo mittarin asteikko kyllä on toisaalta mallisarja-, toisaalta moottorivaihtoehdoista johtuva ero. Pitäisiköhän laittaa tuo 240-mittari paikoilleen? Heti saataisiin viritettyä 20 km/h huippunopeutta lisää!
Daaz kirjoitti:Luulisi muuten, että tuo ylempi kuva on kärpäskärrystä eikä toisinpäin. Siinä kun lukee tripissä "666". :mrgreen:
UGH! Herra D:llä olla tarkka silmä. :P
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Sami201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ma 18.07.2005 13:08
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Sami201 »

Punaiset raidat viisareissa :roll:. On noissa kellojenkin tekstit eri kohdissa.
W201 2.6, W203 1.8 komp, C203 200cdi. Ex: W215 5.0, C124 3.2, R170 2.3
Caide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: Ke 20.10.2004 15:01
Paikkakunta: Kerava

MYSTEERIOSA

Viesti Kirjoittaja Caide »

Kävin ulkona katsomassa omaa pystylamppuista, ja kyllä siinä on ihan tarkkaan samanlainen näyttö kuin ko. mysteeriosa.
C220 CDI Kombi - 03 Elegance
115 220 b - 71 autom. museokats.
Ex.
124 - 92, 230 automaatti + nahat, AC, tempomat ym.
C280 Kombi - 99 Elegance, Tip-Tronic, AC, ESP, kattoluukku, tempomat ja paljon muuta.
W201 - 92. 1.8 bensa, 4-vaiht, AC, tempomatic 572000 km kone avaamatta.
C180 Kombi - 97 Elegance, manuaali AC ym. pientä.
C280 Kombi - 98 AC, autom. ym
C180 Elegance - 94 AC
124 300 TD - 90 manuaali, AC
124 300 TD - 90 autom.
2 x 107 350 SLC
114 250 CE
123 230 TE
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Sami201 kirjoitti:Punaiset raidat viisareissa :roll:. On noissa kellojenkin tekstit eri kohdissa.
Punaisia raitoja haettiin, mutta kellon tekstin asettelua en ollut itsekään huomannut! :oops:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

olikos vielä kolmaskin pyöreä kello, jossa luki "Quartz zeit" ? (eli kvartsi kello, joka pysyi hyvin ajassakin )

Oletteko muuten kuulleet sitä vanhaa vitsiä (..eli '70 -luvulta ), jossa
asiakas meni Vehoon, ja valitti kun Mersun kello pitää niin kovaa ääntä -
tässä kohtaa kuuluu nauraa.... :D

Mutta tämä on oikeasti ihan totta, nimittäin tuo kello malli voi hajota siten, että siitä alkaa kuulua piinallista sähinää ja raksutusta. Tästä on omaakin kokemusta, nimittäin sitä ei hermot kestä kuunnella, ja pakko oli mittariston takaa löysätä niitä kiinnitysruuveja, että sai virrat siitä poikki.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Kelloo on kolmea mallia, ja niistä tuo kvartsiversio on aika äänekäs kuivuessaan :lol:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mun ex pystärin kello piti aika kovaa ääntä vaan eipä tuo häirinnyt.Kellossa oli leima 10.72 eli oliko tuo just se kvartsiversio?
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

jari_w123 kirjoitti:Mun ex pystärin kello piti aika kovaa ääntä vaan eipä tuo häirinnyt.Kellossa oli leima 10.72 eli oliko tuo just se kvartsiversio?
Kvartsiversiossa lukee quarz tai quarz-zeit, vanhemmissa liipotinmoottorisissa on enemmän tiktak-mainen ääni 8)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

..persana kun justiinsa auto siirtyi talviteloille enkä voi tarkistaa lukeeko mun liipotinmallissa pelkästään "VDO" niin kuin muistan..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Jos kello pysyi hyvin ajassa, niin se on juuri kvartsi mallinen
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Muffler kirjoitti:
Kvartsiversiossa lukee quarz tai quarz-zeit, vanhemmissa liipotinmoottorisissa on enemmän tiktak-mainen ääni 8)
Mun kello piti enemmän semmosta krahisevaa ääntä enkä muista yhtään mitä siinä taulussa luki.Hyvin kello pysyi ajassa sen muistan.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Puututaas vanhaan aiheeseen häikälemättömästi :twisted: kun Saul niin hyvän kisan pisti pystyyn.

Omiin silmiin ei osunut viisarien punaiset raidat. Joidenkin symbolien vaihtuminen tekstiksi (vai toisinpäin..?) kuulunee vuosimallieroihin, vaiko peräti mallisarjaeroihin?

Entäs sitten se että pystärissä alin nopeusteksti (20) on stopparin yläpuolella, kun W108/9:ssä stopparin alapuolella, taitaa johtua tiheämmästä mittarista vai oisko kaikissa sama?

Yksi pieni ero vielä, isomman mittarissa vedenlämmön punainen alue on hassusti valkoisen alapuolella, kun pienemmän mittarissa loogisemmin ylempänä :wink:

Perinteisesti mersulla on ollut mallisarjojen sisälläkin lukuisia pieniä eroavaisuuksia mittaristoissa. Näiden miltei huomaattomien erilaisuuksien etsiminen onkin sitten hauskaa :D
Vastaa Viestiin