w201 2.6l kylmäkäynnistys ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
hippinakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: To 19.04.2007 17:37

w201 2.6l kylmäkäynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja hippinakki »

Elikkä auton ensi käynnistys kylmänä jurnutaa noin 3-6s ennenkuin käynnistyy, tämän jälkeen kierrokset nousevat normaalisti yli 1krpm kuten kylmänä kuuluukin. Jos auton sammuttaa heti ensi käynnistyksen jälkeen ja koittaa uudestaan, lähtee se käymään lähes heti.

Tänään töitten jälkeen auto lähti taas laiskasti käymään, ajoin sillä noin 50metriä kauppaan ja tulin takaisin noin 15min päästä. Auto lähti taas helposti käymään. Eli ongelmana on ensikäynnistys kylmänä, ei niinkään yleisesti kylmäkäynnistys. Kaasun polkaseminen käynnistyksen aikana ei vaikuta millään tavalla käynnistykseen.

Huomenna menee tulpat vaihtoon. Olisiko ehdotuksia että missä vika voisi olla? Kuullostaako enemmän sytytyksen vai ruiskun ongelmilta?

Olisi hyvä hiukan rajata syitä ettei kaikkia käynnistykseen vaikuttavia osasia tarvitse tuossa pihalla alkaa purkmaan :D
ex 300 CEa-24v vm. 91
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

tarkista ylijännitesuoja-releen sulake..
112cdi vito........

kaikkeen sitä tartteeki koskea..
Avatar
JohaT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: La 04.02.2006 11:07
Paikkakunta: Koillismaa

Viesti Kirjoittaja JohaT »

aikoinaan oli samanlainen onkelma ja syynä oli tulppien kastuminen pikku hilijaa..
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

tuohon tulppien kastumiseen? löytyikö oireisiin apua?puola?
112cdi vito........

kaikkeen sitä tartteeki koskea..
hippinakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: To 19.04.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja hippinakki »

mj1378 kirjoitti:tarkista ylijännitesuoja-releen sulake..
Pitääkin huomenna tarkistaa. Eikös tuo rele sijaitse akun takana? Sulake ilmeisesti samassa paikassa?

Auto tosissaan ei sammuile kylmänä tai muitakaan käyntihäiriöitä ole käyntiin lähdettyyään (hiukan tosin nakuttaa, mutta sillä ei käsittääkseni ole mitään seksuaalista merkitystä käyntiin lähtemisen kanssa)
ex 300 CEa-24v vm. 91
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

akun takana juu..siinä on rele, jonka päälle on kannen alle piiloitettu sulake..puts puts veks sitä ja koittoa..
112cdi vito........

kaikkeen sitä tartteeki koskea..
Avatar
j.s.lehti.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 915
Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
Paikkakunta: salo

Ei lähde käymään

Viesti Kirjoittaja j.s.lehti. »

Ei lähde käymään Voi hyvät mussukat millä te talvella liikutte jollei tälläkään
ilmalla lähde auto käymään.

Kyllä nyt tuntuu on itsessä enemmän vikaa kuin autossa.
Kyllä pitäis tehdä jotain. Ostaa vaikka ensimmäiseksi uusi akku Sillä vanha
on loppu Ladataan joka toinen päivä ja uskotaan että kyllä se siitä sitten suodattimet sun muut. mutta kun ne maksaa Ei ne niin paljon maksa.

Soittovehe kyllä saa maksaa melkein mitä vaan että saa kauheen mölyn
aikaiseksi että naapuri varmaan kuulee kun minä ajan Mersulla J.S.Lehti
hippinakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: To 19.04.2007 17:37

Re: Ei lähde käymään

Viesti Kirjoittaja hippinakki »

j.s.lehti. kirjoitti:Ei lähde käymään Voi hyvät mussukat millä te talvella liikutte jollei tälläkään
ilmalla lähde auto käymään.

Kyllä nyt tuntuu on itsessä enemmän vikaa kuin autossa.
Kyllä pitäis tehdä jotain. Ostaa vaikka ensimmäiseksi uusi akku Sillä vanha
on loppu Ladataan joka toinen päivä ja uskotaan että kyllä se siitä sitten suodattimet sun muut. mutta kun ne maksaa Ei ne niin paljon maksa.

Soittovehe kyllä saa maksaa melkein mitä vaan että saa kauheen mölyn
aikaiseksi että naapuri varmaan kuulee kun minä ajan Mersulla J.S.Lehti
En sitten tiedä oliko viestin idea pelkästään vittuilu vai ihan yleinen avautuminen? Mutta sinulle kerrottakoon että autoon vaihdettiin juuri eilen polttoainesuodatin, ilmanputsari on myös juuri hetki sitten vaihdettu ja akku on alle vuoden vanha ja latailua se ei ole tarvinnut. Tulpat menee myös huomenna vaihtoon. Joten minulle ei oikein tuo viestisi idea auennut :?:


edittiä: Olisi kyllä hyvä kuulla mikä johturpe:eella aiheutti tuon tulppien kastumisen, jos omassani samaa vikaa olisi.
ex 300 CEa-24v vm. 91
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
Avatar
j.s.lehti.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 915
Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
Paikkakunta: salo

Käyntiinlähtö

Viesti Kirjoittaja j.s.lehti. »

Sen voi kukakin tulkita kuinka haluaa mutta ihmettelen vaan sillä olen yli 40 vuotta
Ajanut mersulla vanhoilla sellaisilla kylläkin nokikoneilla ja kyllä ikäväkseni
täytyy todeta että taidan ajaa erelleenkin toi vero vähän harmittaa kun ei enää tule kilometrejä mutta jos nämä pensavehkeet ovat tällaisia kuin tätä
foorumia lukien tuntuu niin maksan mielelläni sen veron

Täytyy olla hyvät hermot kun jaksaa näitten kanssa vääntää ja näistä
uudemmista puhumattakaan kun voi pysähtyä milloin tahansa on sellaisella
surkea olla maantiellä Mittaritaulu varoituksia täynnä Ei Vanha vittuile vanha
Neuvoo.
hippinakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: To 19.04.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja hippinakki »

Tänään vaihdoin tulpat ja käynti ainakin parani. Ylijännitesuoja releen sulaketta en ehtinyt tarkastaa sillä tuli pimeää ulkona. se sitten huomenna.

Tein myös uuden havainnon. Heti auton käynnistyttyä tulee pakoputkesta hiemman palamatonta bensaa. Eli alkaa hiemman oma mielipiteeni myös kääntyä tuonne tulppien kastumisen puoleen, täytyy tosin tuo sulake vielä tarkistaa.

Mikäköhän tuota tulppien kastelua aiheuttaa(jos syy nyt on edes se)?
ex 300 CEa-24v vm. 91
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

olisikohan kuitenkin se neste, joka pakoputkesta tulee, niin vettä..
112cdi vito........

kaikkeen sitä tartteeki koskea..
john doe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Pe 20.07.2007 09:06
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja john doe »

Putkesta ei varmasti tule palamatonta bensaa. Se on kondenssivettä.
Käy tarkistuttamassa kontrolli- ja systeemipaineet jossakin pajassa (esim. Klaukkalan Diesel) missä joku ymmärtää mitä ne tarkoittaa. KE-Jetronic on hyvä järjestelmä mutta se on oltava ehjä ja toimittava oikeissa paineissa. Kuullostaa kompensaattoriongelmalta 8)
Vuodesta -73 laatumerkin kanssa kurvaillut.
---------------------------------------------------
'The one that dies with the most expensive toys wins the game'. Words to live by.
W140 + W124.
hippinakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: To 19.04.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja hippinakki »

mj1378 kirjoitti:olisikohan kuitenkin se neste, joka pakoputkesta tulee, niin vettä..
Näin jälkikäteen kun tuota viestiäni lukee niin en käsitä millä päättely kyvyllä olen saanut putkesta bensaa tulemaan :oops:

Bensa tosin haisee auton käynnistyksen jälkeen kun autosta nousee ulos. Tulpat oli myös nokiset ja mustat.

Pitää luultavasti viedä auto vaan säädettäväksi asiantuntijalle. Toisaalta ketuttaa viedä autoa kalliseen säätöön jos vika sitten ei olekkaan polttoaine puolella.
ex 300 CEa-24v vm. 91
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2663
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

hippinakki kirjoitti:
mj1378 kirjoitti:olisikohan kuitenkin se neste, joka pakoputkesta tulee, niin vettä..
Näin jälkikäteen kun tuota viestiäni lukee niin en käsitä millä päättely kyvyllä olen saanut putkesta bensaa tulemaan :oops:

Bensa tosin haisee auton käynnistyksen jälkeen kun autosta nousee ulos. Tulpat oli myös nokiset ja mustat.

Pitää luultavasti viedä auto vaan säädettäväksi asiantuntijalle. Toisaalta ketuttaa viedä autoa kalliseen säätöön jos vika sitten ei olekkaan polttoaine puolella.
Jos nyt sen sulakkeen vielä tarkistat. Ilman sulaketta tai palaneella sulakkeella ECU on poissa pelistä ja ajelet pelkällä mekanisella ruiskulla ja se selittäisi osaltaan havaintojasi.

Melkein tekisi mieli sanoa että ota tarkistusta tekemään mennessä taskuun yksi punakantainen sulake :)
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
hippinakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: To 19.04.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja hippinakki »

Akun takaa tarkastin sulakkeet. Kunnossa oli. Pitää varmaankin virranjakan kansi vielä iroittaa tuossa huomenissa ja tarkastaa sen kunto. Tulpan johdotkin vielä voisin varmuudeksi vaihtaa, mutta siihen taitaa omat taidot/tilat (ei ole mitään tallia) auton korjailuun loppua.
ex 300 CEa-24v vm. 91
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
hippinakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: To 19.04.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja hippinakki »

Vika lähti masinolilla :lol:

Ilmeisesti suuttimissa jotakin paskaa tai muuta häikkää. Nyt ei tarvitse avaimeen kuin hiukan hipaista niin lähtee jo käymään.
ex 300 CEa-24v vm. 91
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
Vastaa Viestiin