Väykyssä kone ravistaa
Väykyssä kone ravistaa
Auto on 96- mallinen 220D väykky.
Niin oliskohan jollakin tietoa tai arvausta , mistä kannattais oiretta hakea. Kun kone on kylmä se ravistaa tyhjäkäynnillä, eli ei käy tasaisesti, tärinä tuntuu tyhjäkäynnillä sisälle noin kahden sekunnin välein??? Outo juttu, oliskohan ilmapuolella jotakin vuotoa tai suutimet huonossa kunnossa ?
Vedot ovat kyllä ihan normaalit kylmänäkin, lämpimänä kone ei ravistele.Auto on tomaatti ja vie noin 6.7 - 7 - litraa tiisseliä näin talvella sekalaisessa.
Niin oliskohan jollakin tietoa tai arvausta , mistä kannattais oiretta hakea. Kun kone on kylmä se ravistaa tyhjäkäynnillä, eli ei käy tasaisesti, tärinä tuntuu tyhjäkäynnillä sisälle noin kahden sekunnin välein??? Outo juttu, oliskohan ilmapuolella jotakin vuotoa tai suutimet huonossa kunnossa ?
Vedot ovat kyllä ihan normaalit kylmänäkin, lämpimänä kone ei ravistele.Auto on tomaatti ja vie noin 6.7 - 7 - litraa tiisseliä näin talvella sekalaisessa.
Jos mitään ylimääräisiä ääniä ei ole, niin mitä ilmeisimmin polttoaineen syöttöhäiriö.
Ensimmäisenä on syytä tarkastaa putket, ettei niissä ole vuotoja, mikrohalkeemat näkyy märkyytenä ja mahdollisesti pisaroina putkissa.
Seuraavaksi kannattaa tarkistaa/tarkistuttaa suuttimet; mahdollisesti pestävä.
Pakokaasujen kierrätys on (kuulemma) karstottanut imutorvia tukkoon, mutta "hengenahdistuksen" huomaisi ensimmäisenä tehon laskemisena.
Ensimmäisenä on syytä tarkastaa putket, ettei niissä ole vuotoja, mikrohalkeemat näkyy märkyytenä ja mahdollisesti pisaroina putkissa.
Seuraavaksi kannattaa tarkistaa/tarkistuttaa suuttimet; mahdollisesti pestävä.
Pakokaasujen kierrätys on (kuulemma) karstottanut imutorvia tukkoon, mutta "hengenahdistuksen" huomaisi ensimmäisenä tehon laskemisena.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
mjoo. kyllähän nämä moottorit saattavat ravistella sellaisen 30 sekunttia, kun käynnistää pakkasesta, siitä ei tartte huolestua.Petri K kirjoitti:Tarkista hehkutulpat, todennäköisesti yksi hehku rikki?
mitä nyt hehkutulppaan tulee, tokkopa siinä on vika =). hehku vika ilmenisi huonona käynnistyvyytenä (ja mahdollisesti muutaman sekunnin kone voi käydä huonosti )
itse ajelen polkupyörällä :D
Moottorityynyt olen vaihtanut hiljakkoin, vasemmasta tyynystä tuli nesteet pihalle, hehkuja on vaihdettu 3 kpl, tämä nykyinen ongelma esiintyy vielä
n. viidenminuutin ajonjälkeen, kun pysähtyy esim liikennevaloihin.polttoaine vuotoja en ole havainnut.nyt on vaan niin pirun pakkanen ettei tarkene ulkosalla tarkkailla tilannetta.täytyy varmaan odotella ilmojen lämpenemistä.
n. viidenminuutin ajonjälkeen, kun pysähtyy esim liikennevaloihin.polttoaine vuotoja en ole havainnut.nyt on vaan niin pirun pakkanen ettei tarkene ulkosalla tarkkailla tilannetta.täytyy varmaan odotella ilmojen lämpenemistä.
Olisikohan noi hehkut kannattanut vaihtaa kaikki kerralla... suositus ainakin on sellainen.Moottorityynyt olen vaihtanut hiljakkoin, vasemmasta tyynystä tuli nesteet pihalle, hehkuja on vaihdettu 3 kpl
Mut eipä toi vika varmaan hehkuista johdu kun kerta vielä viiden minuutin ajon jälkeenkin ravistaa. Itse epäilisin tuota Lucaksen pumppua, vaikkei vielä vuotaisikaan ulospäin. Voisi olla jokin anturi menossa sieltä pumpun sisältä. Käytä jossain Diesel-korjaamolla joilla kokemusta tuon pumpun korjaamisessa.
Nykyinen Auto: C180 -99
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Mulla ollu sama ongelma C220D:ssä -96 jo monta vuotta. Ilmenee vain kylmällä keleillä ja silloinkin hyvin satunnaisesti. Mulla tää ilmiö ei ainakaan johdu hehkuista, ne on tarkastettu. Eli homma menee seuraavasti. Silloin kun kone on hiukan lämmin, muttei vielä täysin lämmin, jäähtärin lämpötila 40-80, kone täristää tyhjäkäynnillä. Ei täristä koskaan täysin kuumana, jäähtäri 85. Ongelmaa ei yleensä esiinny nyt kun oon saanu webaston. Mutta voi tulla jo yön jäljiltä +5 asteen lämpötiloissa. Mutuna olen paikallistanut vian Lucakseen ja todennut, että kyllä tän kans tulee toimeen. Joskus ravistaa pahemmin ja silloin painan hiukan kaasua tyhjäkäynnillä, eipä ravista enää
Mutta välillä pinna meinaa mennä sen tärinän kans. Nyt mittarissa on 221 tkm ja löpö haisee konehuoneessa, on alkanu tuoksumaan tänä talvena. Onko kellään haisua, mitä pumpun tiivistäminen vois maksaa ja missä kannattais tehdä kustannustehokkaasti pääkaupunkiseudulla tai uudellamaalla? Ja toiseks voiko tästä tulla isompia vahinkoja, jos lykkään korjaamista? Oon vaan yrittäny pärjäillä tän homman kans ku ymmärtääkseni aika kallis remppa ja yks äijä anto ohjeen, että tee sitten vasta jotakin kun löpö haisee sisällä asti.
-Tenkanen

Mutta välillä pinna meinaa mennä sen tärinän kans. Nyt mittarissa on 221 tkm ja löpö haisee konehuoneessa, on alkanu tuoksumaan tänä talvena. Onko kellään haisua, mitä pumpun tiivistäminen vois maksaa ja missä kannattais tehdä kustannustehokkaasti pääkaupunkiseudulla tai uudellamaalla? Ja toiseks voiko tästä tulla isompia vahinkoja, jos lykkään korjaamista? Oon vaan yrittäny pärjäillä tän homman kans ku ymmärtääkseni aika kallis remppa ja yks äijä anto ohjeen, että tee sitten vasta jotakin kun löpö haisee sisällä asti.
-Tenkanen
S205 220d 4 matic 2016
S210 320 CDI 2001 Avantgarde
ex. W202 220D -96 powered by Bosch R.I.P.
ex. Saab 99 GL -84 R.I.P.
S210 320 CDI 2001 Avantgarde
ex. W202 220D -96 powered by Bosch R.I.P.
ex. Saab 99 GL -84 R.I.P.