mitenkäs hankala homma tuo etujousien vaihto oikein on tarvitseeko välttämättä omat puristajat ja onko kellään kuvia moisista!
takajouset taitaa olla helppo homma!
mullakun on semmonen kuva että oisin joskus vaihtanut W124 vakio etujousen silleen että purin ripustuksia sen verran jotta sain alatukivarrenpaljonkohan ne vakiojouset on pidemmät..? ihan mielenkiinnosta kysyn, kun ei ainakaan madaltavilla jousilla tarvii puristinta käyttää edessäkään
Tämännäköisellä puristimella olen itse vaihtanut jousia. Menee nosturilla muutamassa minuutissa eikä tartte edes rengasta irroittaa.(ainakaan 124:ssä)Teppo L kirjoitti:eibachin alustasarja saa vaistyä ja tilalle tulee vakio-alusta![]()
mitenkäs hankala homma tuo etujousien vaihto oikein on tarvitseeko välttämättä omat puristajat ja onko kellään kuvia moisista!
takajouset taitaa olla helppo homma!
Teppo L kirjoitti:eibachin alustasarja saa vaistyä ja tilalle tulee vakio-alusta...
Vaihdoin tuossa W208:an jousikumeja tismalleen samanlaisella puristimella. Vakiojousen saaminen riittävästi kasaan vaati tarkkuutta ja puristiminen levyjen sijainnin huolellista optimoimista. Sanoisin, että ehkä jopa hiukan liikaakin, niin merkittävän työläs operaatio jousen saaminen takaisin oli. Kyllähän se sinne meni, kun se oli poiskin tullut. Mutta tarkkuutta ja hermoja se kysyi. Eli ei ollut ihan muutaman minuutin juttu.juhape kirjoitti:Tämännäköisellä puristimella olen itse vaihtanut jousia. Menee nosturilla muutamassa minuutissa...
Ei ole omat nuo puristimet. Lainassa olleet aina silloin kun on ollut tarvista.Eicca_ kirjoitti:Juhape mistä olet ostanut puristimesi ja mitä maksoi? itellä on kyllä puristin mutta haluisin just tollasen toi on parempi..
Nurkka ilmaan, pyörä pois ja jousi kasaan. Youtubesta löytyy video, jossa väykyn jousi karkaa pois ottaessa, vaikka käytössä oikeanlainen puristin. Itsellä bilteman puristin, jolla hoituu näpsään, joskin tarkkana saa silti olla.fido kirjoitti:Terve, Voisko kukaan kertoa helpon ja nopean tavan ottaa irti ja takasi tuo 202:sen jousen. Huomenna olis tarkoitus vaihtaa molemmat alatukivarret katsastusmiehen määräyksestä. Oikeaa puristinta ei ole käytössä vaan rakennetaan itse lattarauta kierretanko patenttipuristin.