Jarru remontti?
Jarru remontti?
mistä kannattaa ostaa tuohon 124. seen jarrulevyt ja palat, on nuo jo kuluneet.Onko motonet vai KL oikea paikka, vai peräti alkuperäinen valmistaja
KL myy niitä alkuperäisosia, joita alihankkijat tekevät Mersulle.
En nyt muista merkkejä, vaikka itse juuri tänä syksynä ostin niitä.
Paketit ovat vielä tallella, mutta KL:sta voi kysyä puhelimellakin,
jos joku on kiinnostunut. Samat osat voi saada muistakin kaupoista,
jos osaa kysyä. Jarrulevyt olivat Boschin tekemiä.
KL:sta saa varmasti oikeaa tavaraa ha hinnat ovat sopivat.
Samalla saa ostettua uudet tunnistimet. Levyt eivät tärise
eikä jarrut vingu. Suosittelen siis KL:a.
En nyt muista merkkejä, vaikka itse juuri tänä syksynä ostin niitä.
Paketit ovat vielä tallella, mutta KL:sta voi kysyä puhelimellakin,
jos joku on kiinnostunut. Samat osat voi saada muistakin kaupoista,
jos osaa kysyä. Jarrulevyt olivat Boschin tekemiä.
KL:sta saa varmasti oikeaa tavaraa ha hinnat ovat sopivat.
Samalla saa ostettua uudet tunnistimet. Levyt eivät tärise
eikä jarrut vingu. Suosittelen siis KL:a.
KL:sta ostettu alkuperälaatuinen jarruosa näytti olevan:
Pagod etujarrupalat (... eikun Pagid)
Texstar takajarrupalat
Bosch etujarrulevyt
Asentamani osat olivat nähdäkseni aivan identtisiä alkuperäisten
kanssa.
Uskoakseni nämä kaikki jarrujen kulutusosat Mersu ostaa
alihankkijoilta. Kutakin osaa toimittaa melko varmasti useampi
kuin yksi alihankkija, tai sitten alihankkija on aika iso (Bosch),
Samaa palaa saa sitten ostaa joko valmistajan omalla merkillä
autotarvikeliikkeistä (KL-varaosat) tai Mersun tähdellä
maahantuojan kaupasta (Veho) hiukan kalliiimpana.
Alihankkijat tekevät jarrupaloja varmaankin monessa paikassa
ja luulllakseni Italiassakin.
Pagod etujarrupalat (... eikun Pagid)
Texstar takajarrupalat
Bosch etujarrulevyt
Asentamani osat olivat nähdäkseni aivan identtisiä alkuperäisten
kanssa.
Uskoakseni nämä kaikki jarrujen kulutusosat Mersu ostaa
alihankkijoilta. Kutakin osaa toimittaa melko varmasti useampi
kuin yksi alihankkija, tai sitten alihankkija on aika iso (Bosch),
Samaa palaa saa sitten ostaa joko valmistajan omalla merkillä
autotarvikeliikkeistä (KL-varaosat) tai Mersun tähdellä
maahantuojan kaupasta (Veho) hiukan kalliiimpana.
Alihankkijat tekevät jarrupaloja varmaankin monessa paikassa
ja luulllakseni Italiassakin.
Viimeksi muokannut JarkkoN, Ti 06.11.2007 12:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: lisää
Tilasin alkuperälaadun jarrupalat eteen ja ne olivat italialaiset. Ei voinut valittaa kun tulivat matkahuollossa ja oli pakko laittaa alle...Henry V. kirjoitti:Niin se KL:n jarrupala merkki on Pagid, eli saksalainen ja monelle autotehtaallekin toimittava valmistaja.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Joo, Pagid eikä Pagod. Hyvin tuntuu toimivan yhteen Boschin levyjen kanssa.
Pyöränpultteja ei kannata vääntää koneella hirmu ylitiukkaan, se saattaa
vääntää levyjäkin, ainakin joissain automerkeissä. Rasva kannattaa poistaa
levyistä huolellisesti ja ekat pari sataa kilsaa ajaa rauhallisesti jarrutellen.
Boschin jäähdytetty levy näytti päällisin puolin varsin laadukkaalle
tasapainotuksia myöten. Bosch tekee yleensä ottaen erittäin hyvää
tavaraa.
Pyöränpultteja ei kannata vääntää koneella hirmu ylitiukkaan, se saattaa
vääntää levyjäkin, ainakin joissain automerkeissä. Rasva kannattaa poistaa
levyistä huolellisesti ja ekat pari sataa kilsaa ajaa rauhallisesti jarrutellen.
Boschin jäähdytetty levy näytti päällisin puolin varsin laadukkaalle
tasapainotuksia myöten. Bosch tekee yleensä ottaen erittäin hyvää
tavaraa.
Oma lukunsa ovat sitten "merkkikohtaiset" tarvikepalat,
jotka ovat halpoja kopioita alkuperäisistä. Niiden laatu voi
vaihdella ja sopivuus olla kyseenalainen. Mekaaniset mitat
heittävät ja aineen koostumus on arvoitus. Itsellä on näistä
vain huonoja kokemuksia. Ostin kauan sitten BMW:en palat
Biltemasta. Niissä ei ollut kulumisvaroittimia kuten alkuperäisissä
ja pito oli surkea. Jos olisi ollut enemmän rahaa käytettävissä,
olisin heittänyt ne pois. No, auto tuli myytyä ja jäi arvoitukseksi,
kauanko paloilla olisi ajanut. Tummasta pölystä päätellen kulumisvauhti
oli kova.
Hiukan hämmästyttää kuulla jarrupaloista, jotka ovat kestäneet
vain 30-40.000 km. Itsellä Mersun palat edessäkin kestävät
pitkälti yli 100.000 kilometriä. Takana jarrut eivät tunnu
juurikaan kuluvan, vaikka olisi ETS-luistonesto.
jotka ovat halpoja kopioita alkuperäisistä. Niiden laatu voi
vaihdella ja sopivuus olla kyseenalainen. Mekaaniset mitat
heittävät ja aineen koostumus on arvoitus. Itsellä on näistä
vain huonoja kokemuksia. Ostin kauan sitten BMW:en palat
Biltemasta. Niissä ei ollut kulumisvaroittimia kuten alkuperäisissä
ja pito oli surkea. Jos olisi ollut enemmän rahaa käytettävissä,
olisin heittänyt ne pois. No, auto tuli myytyä ja jäi arvoitukseksi,
kauanko paloilla olisi ajanut. Tummasta pölystä päätellen kulumisvauhti
oli kova.
Hiukan hämmästyttää kuulla jarrupaloista, jotka ovat kestäneet
vain 30-40.000 km. Itsellä Mersun palat edessäkin kestävät
pitkälti yli 100.000 kilometriä. Takana jarrut eivät tunnu
juurikaan kuluvan, vaikka olisi ETS-luistonesto.