230E sammui, eikä käynnisty.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Sancho
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ke 31.08.2005 22:11

230E sammui, eikä käynnisty.

Viesti Kirjoittaja Sancho »

Eli 230E (vm. -91) sammui ajosta eikä lähde enään käyntiin. Nyt olen jakajan kannen vaihtanut, pyörijän ja uudet tulpat. Kannessa oli nastoissa kulumaa ja pyörijässä oli pieni halkeama ja mustumaa. Tulppien johdot on mitattu ja puolan johto myös ja pitäs olla OK. Kipinää ei iske silti ollenkaan. Bensaa tulee ja pa-pumppu pyörii, kun laittaa virrat päälle. Suurjännitesuojareleen aukaisin ja kaikki kolvaukset näytti ehjiltä ja sen sulakkeet olivat myös ehjät.

Voiko puolaa jotenkin mitata tai todeta sen olevan rikki/ehjä? Puolaan tulee 12V jännite virrat päällä. Entäs vauhtipyörän asentoanturi tai sytytyksen ohjausjärjestelmä?
230E vm. 91
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

se kannattaa tsekata se johto joka lähtee koneen takaosasta ja tulee sytytysyksikköön.. taisi olla vihreä..
112cdi vito........

kaikkeen sitä tartteeki koskea..
Sancho
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ke 31.08.2005 22:11

Viesti Kirjoittaja Sancho »

Tuleeko se johto nyt vauhtipyörän anturilta? Pitääpä kattoo se johto, kiitti.
230E vm. 91
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Lueppa tämä - olisiko tässä jotakin vinkkiä :
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ht=hankala
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Vastaa Viestiin