W124 200D takapään apurungon irroitus??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

W124 200D takapään apurungon irroitus??

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

Eli millanen homma on tuon pudottaminen alas? Vasemman puoleinen takimmainen kumityynyn kiinnitys ruostunut/revennyt melkein irti. Ja näyttipä jousen yläpääkin mädäntynyt ja murtunut :evil: :evil: :evil: Eli tipahtaako koko paska alas jos irrottaa sen joka nurkasta vai miten se tippuu sieltä? Vai kannattaako ollenkaan ruveta hitsaan ja laittaa paaliin koko paskan??
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Joka nurkalta vain ottaa irti ne pultit, joutuu vissiinkin irroittamaan lisäksi jotain letkuja ja vaijereita.

Niitä kiinnitys pultteja kannattaa sitten lämmittää kunnolla ennen kuin edes yrittää ruveta avaamaan, siellä on nimittäin jonkinlainen lukko liima välissä.
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

näin mäkin sen aattelin lähtevän.Aikamoinen palapeli tuo röntän takapää on verrattuna muitten merkkien keikku periin :lol:
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

Mites muuten jouset...Onkos ne yläpäästään apurungoa vai koria vasten???
Avatar
Skraba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: Pe 30.07.2004 13:30
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Skraba »

Jouset on runkoa vasten, eli ne pitää napata pois kanssa. lisäksi siis kardaani, jarruletkut ja käppärin vaijerit.

edit: miulta lähti ne neljä pulttia auki ihan ilman lämmittämistä 8) tuuria?
- Skraba

C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

Onneksi tallilla on polttoleikkaus vehkeet :wink: Jos rupee kiukutteleen ni paannaan paloiks koko rönttä :lol: :lol: :lol:
pekkak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.02.2005 22:20

Ei paha homma

Viesti Kirjoittaja pekkak »

Pari kertaa tuon homman tehneenä sanoisin, ettei ole paha homma. Ensin pakoputki pois ja jarrusatulat irti ja vaikka narulla roikkumaan. Iskarit irti alapäästä ja kallistuksenvakaajat ja kardaani. Sitten vaan ne neljä pulttia, jotka ainakin mun autoista ovat lähteneet aika helpolla irti. Siinä koko paketin irroitus. Jos haluu mennä hieman pidemmälle auton alta niin sitten tietenkin käsijarruvaijeri irti auton alta.
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

Kiitos.Tuo antaakin osviittaa ettei olisi niin paha homma.Onkos kukaan hitsannu niitä jousikuppeja et onko kuinka v..tumainen homma??
Vastaa Viestiin