Elektroninen virtalukko reistailee (w203cdi 2001)
Elektroninen virtalukko reistailee (w203cdi 2001)
Mikäköhän mersua vaivaa ?
Lukkopesä ei ota avainta aina vastaan (releet ei vedä on äänetön).
Akku on alkuperäinen ja käynnistää moottorin hyvin,kunhan se virtalukko vain suostuu "ottamaan" avaimen.
Kiitos jo etukäteen jos jollakulla on tietoa viasta.
Lukkopesä ei ota avainta aina vastaan (releet ei vedä on äänetön).
Akku on alkuperäinen ja käynnistää moottorin hyvin,kunhan se virtalukko vain suostuu "ottamaan" avaimen.
Kiitos jo etukäteen jos jollakulla on tietoa viasta.
Lukon irroitushan onnistuu nelisakaraisella 38 mm läpimittaisella putkimaisella avaimella. (Sakaroita vastaavat pykälät näkyy virtalukon reunuksessa esim taskulampulla katsoen.) Avaimen voi rakentaa vaikka ohuesta (38 mm ) putkesta. Kun reunus on kierretty auki, voi lukon työntää sisään. Irroittamalla jalkatilan muovikatteen pääsee käsiksi (uskoisin) virtalukon johtojen koskettimiin.
(Ellei pääse ratin alapuolista panelia irroittamatta, on homma paljon suurempi, mutta ohjeet löytyvät...) Eri asia sitten pitääkö uusi lukko ohjelmoida ammattilaisella, vai onnistuuko se jotenkin työntämällä avaimen sisään. Muistaakseni aiheesta on ollut kirjoituksia foorumilla, mutta eiköhän lukon myyjäkin voisi vihjata miten uusi lukko saadaan keskustelemaan auton avaimen kanssa. Ai niin, ennen hommaa akun piuha irti; (kun virta taas kytketään herjaa ESP, mutta sehän kuuluu asiaan ja korjaantuu kääntämällä rattia ääriasentoihin). Niin, ja jos oikein hyvä tsäkä käy, niin ehkä se lukko reistailee vain likaisten johtoliittimien tai lukon sisällä olevien epäpuhtauksien takia.
(Ellei pääse ratin alapuolista panelia irroittamatta, on homma paljon suurempi, mutta ohjeet löytyvät...) Eri asia sitten pitääkö uusi lukko ohjelmoida ammattilaisella, vai onnistuuko se jotenkin työntämällä avaimen sisään. Muistaakseni aiheesta on ollut kirjoituksia foorumilla, mutta eiköhän lukon myyjäkin voisi vihjata miten uusi lukko saadaan keskustelemaan auton avaimen kanssa. Ai niin, ennen hommaa akun piuha irti; (kun virta taas kytketään herjaa ESP, mutta sehän kuuluu asiaan ja korjaantuu kääntämällä rattia ääriasentoihin). Niin, ja jos oikein hyvä tsäkä käy, niin ehkä se lukko reistailee vain likaisten johtoliittimien tai lukon sisällä olevien epäpuhtauksien takia.
W203CDI
Kiitos mersu-guruille tiedoista!
Saa mersua odottaa vielä Vehon tonnin remppaan,jos vaikka sais itte korjattua.....no katotaa nyt,ku homma etenee .
Jumittelu voi tosiaan olla releen kärjissä/ ohjaus jännitteessä tai lukon liikkuvissa.
Vielä pari kysymystä :
-Missä rele johon ohjausjännite on ja miten siihen pääsee käsiksi ?
-Lukon mekanismin puhdisaminen kotikonstein,vaikuttaako sen irroittaminen ajonestolaitteen ohjelmontiin yms.
Pakkasella toi jumittelee sairaasti ihan,vaikka kauppareissulla käydessä.
Nyt olen jättänyt avaimen lukkopesään ja lukitsen ovet mauaalisesti metalli avaimella.
Saa mersua odottaa vielä Vehon tonnin remppaan,jos vaikka sais itte korjattua.....no katotaa nyt,ku homma etenee .
Jumittelu voi tosiaan olla releen kärjissä/ ohjaus jännitteessä tai lukon liikkuvissa.
Vielä pari kysymystä :
-Missä rele johon ohjausjännite on ja miten siihen pääsee käsiksi ?
-Lukon mekanismin puhdisaminen kotikonstein,vaikuttaako sen irroittaminen ajonestolaitteen ohjelmontiin yms.
Pakkasella toi jumittelee sairaasti ihan,vaikka kauppareissulla käydessä.
Nyt olen jättänyt avaimen lukkopesään ja lukitsen ovet mauaalisesti metalli avaimella.
[quote-Lukon mekanismin puhdisaminen kotikonstein,vaikuttaako sen irroittaminen ajonestolaitteen ohjelmontiin yms. /quote]
Toisella foorumilla oli kirjoitus jossa lukko oli irroitettu ilman ongelmia. Edellytyksenä että ensin irroitetaan akun kaapeli. Mutta ehkä kannattaisi kysellä siitä ohjelmoinnista lukon myyjän kanssa, tätyyhän heidän senverran kertoa, jos ilmoitat olevasi ostoaikeissa.
Toisella foorumilla oli kirjoitus jossa lukko oli irroitettu ilman ongelmia. Edellytyksenä että ensin irroitetaan akun kaapeli. Mutta ehkä kannattaisi kysellä siitä ohjelmoinnista lukon myyjän kanssa, tätyyhän heidän senverran kertoa, jos ilmoitat olevasi ostoaikeissa.
W203CDI
[Joo tän sain Lukon myyjältä varaosa nro. 2034620930 lukon vaihto tarvii asennusta varten tehdasavimen jonka hinta on n. 400€ lukkopesä vähän alle 200€,aika kumma juttu,kait se lukon koodaminen on maahantuojan juttuja.
Sen verran vielä siitä vian hausta viikonloppuna ,jännite Lukon servomoottorille sama kuin akusssa 12.8vdc
mekaanisesti toimii hyvin.mittään relettä en löytänyt (jos joku tietää kertokaa ihmeessä missä se sijaitsee)
Vika tuntuu olevan siellä avain pesässä tai sen avaimen tunnistimessa,joka laukiasee lukon toimimaan.
Tosin tää ihmetyttää kun lukko toimii ihan normaalisti kun auto on niin sanotusi "LÄmmin"
Alapanelin kautta ei pääse avainpesään käsiksi.
Sen verran vielä siitä vian hausta viikonloppuna ,jännite Lukon servomoottorille sama kuin akusssa 12.8vdc
mekaanisesti toimii hyvin.mittään relettä en löytänyt (jos joku tietää kertokaa ihmeessä missä se sijaitsee)
Vika tuntuu olevan siellä avain pesässä tai sen avaimen tunnistimessa,joka laukiasee lukon toimimaan.
Tosin tää ihmetyttää kun lukko toimii ihan normaalisti kun auto on niin sanotusi "LÄmmin"
Alapanelin kautta ei pääse avainpesään käsiksi.
valitettava tyyppivika
Omassa CDI:ssä oli sama vika ja tutulla myös. Virtalukkohan
meni tosiaan vaihtoon ja en edes harkinnut omaa korjausta,
kun kaiketi se lukko pitää jotenkin ohjelmoida noille avaimille.
Tietenkin jos saisi selville, miten virtalukko ohjelmoidaan,
niin olisi hyvä.
900 euroa virtalukon hajoamisesta on kyllä mielestäni
törkeä hinta.
Laittelehan ketjuun lisää infoa, jos saat jotenkin homman korjattua
ilman merkkiliikkeen apua...
meni tosiaan vaihtoon ja en edes harkinnut omaa korjausta,
kun kaiketi se lukko pitää jotenkin ohjelmoida noille avaimille.
Tietenkin jos saisi selville, miten virtalukko ohjelmoidaan,
niin olisi hyvä.
900 euroa virtalukon hajoamisesta on kyllä mielestäni
törkeä hinta.
Laittelehan ketjuun lisää infoa, jos saat jotenkin homman korjattua
ilman merkkiliikkeen apua...