Om601 ahdistusprojekti

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Om601 ahdistusprojekti

Viesti Kirjoittaja DuPu »

Eli tässä on nyt osia haalittu kasaan ja autoa jo pieni tovi tullut purettua..
Peukalo on todella keskellä kämmentä, joten tyhmiä kysymyksia on luvassa :)

Tälläistä perussettiä tulossa:

STT-pakosarja
Garrett T03
Mynän 7mm pumppu
Keulan kokonen jäähy

Tuossa olis vielä pieni öljynjäähdytin, mutta mihinkäs väliin sen voisi oikein törkätä?

Huohotus ilmeisesti koneen päältä vaan jollakin letkulla johonkin pois näkyvistä.. Imusarja pitänee tukkia jollakinlailla sieltä koneen puolelta minne huohotus normaalisti menee, vaiko eikö?

Pumppu on nyt paikoillaan, kuten myös pakosarja ja mutka.. Tänään täytyisi vähän downpipea muotoilla ja sen semmoista..

Ainiin.. Pumpussa on tuo paineella ohjattava syötönsäätö tai joku touhu :D
Mistä pumpulle pitäisi se paineletku kiskaista?

Kiitos ja anteeksi 8)

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Huohottimen voi vetää puutarhaletkulla koneen kylkeä pitkin osoittamaan maahan. Imusarjasta pitää ne lähdöt tukkia. Omassa aikoinaan naputtelin ne lähtönipat irti ja tein alumiiniin kierteet. Sitten vain sopiva pultti ja vähän tiivisteliimaa niin pitää.

Paineella ohjattavalle lisärikastukselle on helpoin vetää letku painekotelosta. Jos haluaa hifistellä niin voi siihen laittaa magneettiventtiilin ja ohjaus koppiin.
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DuPu »

Kyllä menee illat äkkiä.. Nyt on putkisto väkerrettynä, vihdoin...

Imusarjakin tuli siinä tulpattua, kiitokset vinkistä Samulille :mrgreen:

Mittareita olen Japilta odotellut tässä jo tovin, pitäisi tuossa to/pe tulla, niin näkisi vähän mitä koneelle ollaan tarjoamassa.. :)

Välijäähyn tieltä oli pakko hieman karsia "ylimääräisiä" rautoja pois keulalta, ja nythän se sopii sinne jotenkuten.. :wink:

Ei kukaan sano tuosta öljynjäähdyttäjästä mitään? :(

Ainiinjuunääs... Missä on öljynpaineanturi? :lol:

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
k.puska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Pe 13.05.2005 22:34
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja k.puska »

Öljynpaineanturi löytyy öljynsuodatinjalasta sieltä alhaalta, semmone mokkula :lol: Siitä sitte lähtee 1johto.
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DuPu »

Kyllähän se siellä oli missä arvelinkin.. Oli vaan niin paskainen ettei erottanut sitä sieltä parilla vilkaisulla :D
Oli johto mennyt poikki, mutta eipä ole enään.. :D
Huomenna koitetaan saada vähän savua maailmalle.. ;)

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DuPu »

Eilen käytiin vähän ajelemassa, ja tänään reviteltiin vähän enemmän..
Mustaa ainakin pukkaa ilmoille ihan kiitettävästi :lol:
Auto oli yön tallissa ja käyntiinlähtö oli hieman hankalaa, mahtaisiko saada muka jostain ilmaa polttoainelinjalle, vai voiko vikaa kenties etsiä tuosta mynän pumpusta? :/

Laturikin ehti yhden vesiletkun kalvaa rikki.. Vähän ahdasta tuolla toisella puolella :?

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DuPu »

Kovin on hiljaista...

Tänään tuli vähän vesiletkuja vaihdeltua rei´ättömiin malleihin :lol:
Sai taas sahata kolmisen minuuttia käyntiin ennen kuin lähti..
Kone oli jo lämmin, kun koitettiin vähän nostaa syöttöä, ja tuntui lähtevän paljon paremmin käyntiin, huomenna veivataan siis muttereita ylöspäin, ja katsotaan mitä tapahtuu..

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Avatar
Eeti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Ma 16.01.2006 10:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eeti »

Saahaanko me kuvia? :wink:
W210 220cdi -98
W124 OM603 Rohjekti
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Eihän mynän pumpusta kuulu mitään muttereita säädellä ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Laita dieseliä muovikanisteriin ja imu putki konehuoneesta siihen,muista että se tekee lenkin pumpun yläpuolella ,ettei letku lapoa itseään tyhjäksi kanisteriin.
Kun auto käy hyvin kannu naftalla sammuta ja koita seuraanvana aamuna uudestaan, jos käynnistyy hyvin on imuvuotoa putkistossa.
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DuPu »

Pitävämpää kytkintä tarvittaisiin seuraavaksi, kellään jotain 300d rojuja ylimääräisenä myydä?

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DuPu »

Ihan mukavastihan tuo on tuossa nyt potkinut, kytkimen kanssa aina joskus jotain ongelmia, mutta nyt alkaa taas päivitys...
Kone vaihtuu 208D 2.3l koneeseen, tuossahan on öljysuihkut jo männille..
Ja laatikko päivittyy 5-loviseksi ja joka jarrut tulevat E420-autosta.
Hakusessa olisi siis;

hieman isompi turbo
pitävä kytkin

Mistähän pitävä kytkin löytyisi?
Mikä turbo olisi passeli tuon vanhan T03 tilalle? Saisi olla samalla laipalla...
Sopivia osia saa tarjota YV:llä.

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Vastaa Viestiin