eli se on vm 91 300e 12v joutuuko vaihtaan männät, mitä joudun hankkimaan???
124 300e 12v turbotus
124 300e 12v turbotus
kertokaapa minkälainen homma on ruveta turbottaa tuota mersua
eli se on vm 91 300e 12v joutuuko vaihtaan männät, mitä joudun hankkimaan???

eli se on vm 91 300e 12v joutuuko vaihtaan männät, mitä joudun hankkimaan???
Jos lähtään niistä peruskohdista eli:
-Paljonko tehoa halutaan?
-Paljonko pystyy itse tekemään vai joutuuko kaiken teettämään?
-Ja lompakon paksuus eli tuon ikäisessä taitaa se taikasana vähäpäästöinen kummitella siellä otteessa jolloin saattaa tulla hieman "hidasteita" matkaan ylimääräisten (riistohintaisten) päästömittausten muodossa.
-Paljonko tehoa halutaan?
-Paljonko pystyy itse tekemään vai joutuuko kaiken teettämään?
-Ja lompakon paksuus eli tuon ikäisessä taitaa se taikasana vähäpäästöinen kummitella siellä otteessa jolloin saattaa tulla hieman "hidasteita" matkaan ylimääräisten (riistohintaisten) päästömittausten muodossa.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Vastaava on käynyt mielessä mutta nyt opiskelijana ei oo mahdollisuuksia.
Ahtimen ja coolerin joudut hommaamaan ja jos k-jet ei kiinnosta niin jonkun sähköruutan.
Ja koneen kestävyydestä sen verran että ruotsissa on joku penkittänyt vakio alakerran hiluilla yli 600 heppaa.
http://www.mercedesshop.com/shopforum/s ... p?t=174080
Tollanen vempele.
Ahtimen ja coolerin joudut hommaamaan ja jos k-jet ei kiinnosta niin jonkun sähköruutan.
Ja koneen kestävyydestä sen verran että ruotsissa on joku penkittänyt vakio alakerran hiluilla yli 600 heppaa.
http://www.mercedesshop.com/shopforum/s ... p?t=174080
Tollanen vempele.
Vito myyty.
Tilalla 300E (W124)
Tilalla 300E (W124)
Re: 124 300e 12v turbotus
Jos hommaa suunnittelee hyvin vuoden verran ja hankkii osia, ei toteutus hienosäätöineen vie montaa kuukautta ;-)teppor kirjoitti:kertokaapa minkälainen homma on ruveta turbottaa tuota mersua eli se on vm 91 300e 12v...joutuuko vaihtaan männät, mitä joudun hankkimaan??? ...en ainakaan rekisteriotteesta löytäny että olis vähäpäästöinen, autossa ei ole kattia. tehon tarve ei nyt ens alkuu ole kovin iso 30-50hp jo muuttaa kulkuja
Joudut hankkimaan / tekemään ainakin pakosarjan, turbon, downpipen, ilmansuodattimen kiinnitystarpeineen, painekotelon, turbon voiteluputket/letkut ja letkut turboon / turbosta. Lisäksi on hyvä olla ahtopainemittari sekä laajakaistaseosmittari.
Noilla tehonlisäyksillä ei konetta tarvitse avata ja alkuperäinen ruisku riittää hyvin. Välijäähy on eduksi, mutta ei välttämätön noilla tehoilla. Kustannusarvio riippuu oman työn osuudesta kuten edellä on mainittu. Osat / tarpeet voit saada turbon ja seosmittarin hinnan lisäksi muutamalla satasella. Asiallisen turbon hinta voi olla lähemmäs tonnin ja kunnon seosmittari maksaa kolmesta sadasta ylöspäin. Välijäähdytin maksaa myös muutaman satasen.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
1,951 - 13,077 / 171,51Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020



