Turvaistuin takapenkille
Turvaistuin takapenkille
Löytyisiköhän täältä jelppiä..
Hakusessa on turvaistuin, joka sopisi C-sarjan farmarin (-04) takapenkille, selkä menosuuntaan asennettuna. Lukuunottamatta mersun omia turvaistuimia, mitä istuimia voitte suositella? Apukuskin näkökulmasta olisi tietysti mukavaa, jos edessä ei tarvitsisi istua polvet suussa.
Kiitos vastauksista!
Hakusessa on turvaistuin, joka sopisi C-sarjan farmarin (-04) takapenkille, selkä menosuuntaan asennettuna. Lukuunottamatta mersun omia turvaistuimia, mitä istuimia voitte suositella? Apukuskin näkökulmasta olisi tietysti mukavaa, jos edessä ei tarvitsisi istua polvet suussa.
Kiitos vastauksista!
- Jani Anttila
- Mersumies
Laita mersun oma istuin.
Itse pohdiskelin saman asian parissa viime kesänä ja tulin siihen tulokseen että mersun istuin on paras, kun saa eteenkin. Valitettavasti myös sikahintainen. Jos etupenkille ei ole tarvetta laittaa niin Britax römer baby on sama jakkara ilman tunnistimia.
Takana turvavyö on hiukkasen lyhyen puoleinen kyseiselle istuimelle, mutta riittää nippa nappa.
Itse pohdiskelin saman asian parissa viime kesänä ja tulin siihen tulokseen että mersun istuin on paras, kun saa eteenkin. Valitettavasti myös sikahintainen. Jos etupenkille ei ole tarvetta laittaa niin Britax römer baby on sama jakkara ilman tunnistimia.
Takana turvavyö on hiukkasen lyhyen puoleinen kyseiselle istuimelle, mutta riittää nippa nappa.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Tarkennan vähän viestiäni.
Olemme siirtymässä turvakaukalosta turvaistuimeen, ja nyt tuon uuden istuimen ostaminen tuottaakin päänvaivaa. Britaxin duo plus isofixin olen jättänyt laskuista pois, koska asennus on kasvot menosuuntaan.
Alkuperäinen ajatus oli, että istuinta siirrettäisiin myös kakkosautoon, mutta täytyykös nyt ostaa omat istuimet kumpaiseenkin autoon?
Löytyisiköhän vielä pari kommenttia asiaan?
Olemme siirtymässä turvakaukalosta turvaistuimeen, ja nyt tuon uuden istuimen ostaminen tuottaakin päänvaivaa. Britaxin duo plus isofixin olen jättänyt laskuista pois, koska asennus on kasvot menosuuntaan.
Alkuperäinen ajatus oli, että istuinta siirrettäisiin myös kakkosautoon, mutta täytyykös nyt ostaa omat istuimet kumpaiseenkin autoon?
Löytyisiköhän vielä pari kommenttia asiaan?
Akta Craco on monen testin voittaja. Niihin ihan pienten lasten istuimiin saa nykyään pelkkiä alustojakin, ettei tarvitse vaihtaa koko pakettia autosta toiseen, isompien lasten istuimista pitää kysyä myyjiltä tai katsoa netistä.
Isompien istuimia saa käännettyä miten haluaa, selkä tai kasvot menosuuntaan. Vie tietysti paljon tilaa etumatkustajalta.
Istumilla on kyllä hintaa, lähellä 300€, mutta onhan ainakin kaikilta ominaisuuksiltaan paras, testien mukaan.
Isompien istuimia saa käännettyä miten haluaa, selkä tai kasvot menosuuntaan. Vie tietysti paljon tilaa etumatkustajalta.
Istumilla on kyllä hintaa, lähellä 300€, mutta onhan ainakin kaikilta ominaisuuksiltaan paras, testien mukaan.

420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Fenton kirjoitti:Graco on meilläkin, malli on muistaakseni Cosmic. Pirusti vaan vie tilaa selkä menosuuntaan laitettuna, nippa nappa on että edessä voi istua.
Cosmic on justiinsa se malli, jota voi käännellä pyörivällä jalustalla miten päin haluaa ja selkänojaakin voi venyttää lapsen kasvun mukaan.

Kiitos tähänastisista kommenteista!
Akta Gracon Cosmic Comfortia -07 jo testasin takapenkille, selkä menosuuntaan. Apukuskin penkki tulee kyllä todella ahtaaksi eikä siihen mahdu istumaan..
Entä Akta Gracon Duologic ja HTS Besafe izi kombi. Onko jollakulla kokemusta näistä istuimista?
Mielelläni luen kokemuksia myös muista istuimista. Vanhat ketjut jo kolusin läpi.
Akta Gracon Cosmic Comfortia -07 jo testasin takapenkille, selkä menosuuntaan. Apukuskin penkki tulee kyllä todella ahtaaksi eikä siihen mahdu istumaan..
Entä Akta Gracon Duologic ja HTS Besafe izi kombi. Onko jollakulla kokemusta näistä istuimista?
Mielelläni luen kokemuksia myös muista istuimista. Vanhat ketjut jo kolusin läpi.
Meillä on Britax two way elite vaikka yksi myyjä moittikin sitä sivutörmäys suojaltaan vanhentuneeksi. Tm:n testissä oli kuitenkin hyvä. Tilaa jää sillä tavalla eteen että minä (176cm) mahdun istumaan ok apukuskin paikalla jos on joskus harvoin tarpeen. Turvaistuin on tosin silloin melko pystyssä asennossa takana. Mielestäni toimii hyvin. Lisäksi sen voi kohta kääntää kasvot menosuuntaan ja sama istuin toimii edelleen.
W213 220d +W242 electric drive
elite
two way elite on meilläkin (oli W124:ssa ja tulee myöhemmin w203:een) ja sopi hyvin. Kiinnitys kumminkin päin hyvä ja luotettavan tuntuinen (omilla hihnoilla selkäsuunta ja turvavöillä kasvosuunta). Elitessä kiristyshihna (istuimen vöiden) levis melko pian, kiristämisen kun joutuu tekemään hiukan kanissa ovi aukolla seisten. Toimittavat takuuseen kuitenkin uuden kun osaa pyytää.
S212 E 250 CGI Avantgarde -10
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Olen tismalleen samaa mieltä jäsen Jani Anttilan kanssa. Poikamme aloitti automatkailuhommat Mersu-brändätyssä Römer Baby Safessa. Penkki on hieman raskas, eikä kauhean kiva vöillä kiinnitettävä, mutta se että se kytkee automaattisesti turvatyynyt pois on ehdottoman hyvä varuste. Etenkin farmariauton kanssa tulee aina joskus tilanteita, että on lapsen kanssa Bauhausissa ja tulee ostaneeksi jotain niin isoa, että takapenkit tarvitsee kaataa. Tuolloin on hyvä kun lapsen voi laittaa eteenkin.Jani Anttila kirjoitti:Laita mersun oma istuin.
Itse pohdiskelin saman asian parissa viime kesänä ja tulin siihen tulokseen että mersun istuin on paras, kun saa eteenkin. Valitettavasti myös sikahintainen...
Tätä nykyä hän matkustaa Mersu-brändätyssä Römer Duo Isofix-penkissä. Se on aivan mahtava lastenistuin. Helppo käyttää, loistava asennettava takapenkille Isofixien ansiosta, helppo asennettava jopa vöillä, ja lisäksi se tukee automaattista lastenistuimen tunnistusta.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Soittelin tuossa paikalliselle mersun jälleenmyyjälle, ja tiedustelin mersun omasta turvaistuimesta eli juuri tuosta Römer Duo Isofixista. Ainakin sain rehellisen vastauksen: istuimia on myyty ehkä yksi, ja hinta on kohtuuttoman suolainen. Istuinta ei käydä tuosta vain ostamassa, vaan sen hankinta/tilaaminen on oma juttunsa. Lisäksi asennussuunta, kasvot eteenpäin, ei saanut kannatusta. Britax Römerin istuimet noin muuten tulivat esiin positiivisessa mielessä.
Two-way Eliteä katselin, mutta niskan tuki näytti olevan olematon kun vieressä törötti Akta-Gracon Cosmic.
Jos ottaa huomioon turvaistuimen turvallisuuden, tilantarpeen ja tarpeenmukaisen siirrettävyyden toiseen autoon niin yksi näistä kriteereistä on liikaa. Onko näin?
Two-way Eliteä katselin, mutta niskan tuki näytti olevan olematon kun vieressä törötti Akta-Gracon Cosmic.
Jos ottaa huomioon turvaistuimen turvallisuuden, tilantarpeen ja tarpeenmukaisen siirrettävyyden toiseen autoon niin yksi näistä kriteereistä on liikaa. Onko näin?
Helmi kirjoitti:Jos ottaa huomioon turvaistuimen turvallisuuden, tilantarpeen ja tarpeenmukaisen siirrettävyyden toiseen autoon niin yksi näistä kriteereistä on liikaa. Onko näin?
Ei välttämättä, jokaisellahan on omat tilanteensa ja tarpeensa. Mutta turvallisuus on se ykköstärkeä asia, josta ei kannata koskaan tinkiä, ei koskaan! Saattaa muuten olla suuri murhe lopun elämäänne.

Se yksi olen sitten minäHelmi kirjoitti:Soittelin tuossa paikalliselle mersun jälleenmyyjälle, ja tiedustelin mersun omasta turvaistuimesta eli juuri tuosta Römer Duo Isofixista. Ainakin sain rehellisen vastauksen: istuimia on myyty ehkä yksi, ja hinta on kohtuuttoman suolainen...

Yksi sinulle ehkä kiinnostava malli on myös Mercedes-Benzin TOPSAFE-istuin:
"Your child can use the same TOPSAFE seat up to about the age of four (18 kg). In rear-facing mode (suitable for babies), the TOPSAFE can be used up to an age of about 18 months. Older children can be carried simply by turning the seat through 180°. In forward-facing mode, the TOPSAFE can be adjusted to provide a sitting or a reclining position. The TOPSAFE can be secured using the ISOFIX system or by means of a 3-point seat belt. Supplied with new-born insert, padded table and support. Equipped with automatic child seat recognition transponder."
-T
Vähän tarvis lisäinfoa tähän asiaan ja varmaan joitakin muitakin kiinnostais tietää, että missä mb malleissa on tämä isofix?
Ne joilla on autossaan se vois kertoa kun en mistään löydä mitään luetteloa tai vastaavaa.. onko tämä ominaisuus jollain varustekoodilla?
Eritoten kiinnostaa tietää, että onko tätä w220 ässissä(vm?)? entä w211?
Ne joilla on autossaan se vois kertoa kun en mistään löydä mitään luetteloa tai vastaavaa.. onko tämä ominaisuus jollain varustekoodilla?
Eritoten kiinnostaa tietää, että onko tätä w220 ässissä(vm?)? entä w211?
määrääkö se ahdin tahdin..?
E270CDi -00
W124 260E -91
EX 300SEL -89
EX C230K
E270CDi -00
W124 260E -91
EX 300SEL -89
EX C230K
tässä olisi lista
A 03/01
A 05/05
C 05/00 sedan
C 05/01 farmari
CL 09/02
CLK 05/02
E 03/02 sedan ja farmari
M 09/01
S 09/02
ja paikat mistä voi löytyä on takapenkin ovien viereiset istuimet (ei keskellä)
tiedot on otettu RECARON tyyppilistasta
A 03/01
A 05/05
C 05/00 sedan
C 05/01 farmari
CL 09/02
CLK 05/02
E 03/02 sedan ja farmari
M 09/01
S 09/02
ja paikat mistä voi löytyä on takapenkin ovien viereiset istuimet (ei keskellä)
tiedot on otettu RECARON tyyppilistasta
MB SPRINTER 315CDI
MB VITO 110 CDI
MB A 190
ex- SPRINTER 316CDI
ex-MB E 290 TD
ex-MB E 430 T
MB VITO 110 CDI
MB A 190
ex- SPRINTER 316CDI
ex-MB E 290 TD
ex-MB E 430 T
Itse kävin juuri testaamassa Recaron ja Gracon istuimia ja jotenkin siinä Recarossa oli hankala lukita se ja sen takia en sitä valinnut.
Täällä muuten aika edullinen paikka kun tarvitsee ostaa jotakin lapsitavaraa ja ainakin meillä emäntä oli tyytyväinen kun itse kävin paikanpäällä testaamassa niitä.
http://www.lastentarvikekauppa.fi/shop/ ... =15&page=2
Täällä muuten aika edullinen paikka kun tarvitsee ostaa jotakin lapsitavaraa ja ainakin meillä emäntä oli tyytyväinen kun itse kävin paikanpäällä testaamassa niitä.
http://www.lastentarvikekauppa.fi/shop/ ... =15&page=2