Juu, elikkä pikasella haualla en löytänyt mitään keskustelua tästä.
Ongelmana on, että n. 80tkm ajettu -02 vuoden W203 kolisee kuopissa, oli vauhtia vähän tai enemmän. Kolina on vaivannut jo jonkin aikaa. Hävettää jo ajella ku johtotähti kolisee kuin vanha lada Mistä kiikastaa?
Pirun pienet kilometrit on, että iskari itsessään rupeais kolisemaan. Ajetaanhan niillä paljon enemmänkin, eikä oo vasta kun vähän vetelät. On se tietty mahdollista. Itse tarkoitin iskarin kiinnityksiä, lähinnä.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Juu kyllä ajo-ominaisuudet on ihan kohillaan, eli tuskimpa iskareissa ongelmaa. Pitänee tarkistaa noi kiinnitykset eka. Huolto on onneks kohta, niin saavat siellä kattoa. Kannataskohan tommosesta jo reklamoida jos jotain isompaa remonttia tarii tehä? Luulis että alustan osat kestää hivenen kauemmin, noinki kalliissa autossa?
Koiranluita saa vaihdella 30-50 tkm ajon välein W203:ssa. Eivät
onneksi ole kalliita.
Varsinkin uutena niitä meni enemmän, nyt kun kilometrejä on
jo melkein 300 tkm, alustakin tuntuu asettuneen, eikä vaadi
huoltotoimenpiteitä niin usein kuin alussa
Koiranluuthan kolisee tyypillisesti kävelyvauhdissakin epätasaisella tiellä.
Ne etummaisten tukivarsien (alumiiniset) kumipuslat olivat omastani loppu jo 60 tkm:n kohdalla ja kolisi helposti esim käännyttäessä jalkakäytävän yli pihalle. Pelkät puslathan voi vaihtaa tarvitsematta irroittaa tukivarsia muuta kuin puslan puoleisesta päästä, mutta ovat tiukassa ja vaativat hyvän ulosvetäjän. Hydraulisella instrumentilla vaihtuu nopeasti.
hanta kirjoitti:Ne etummaisten tukivarsien (alumiiniset) kumipuslat olivat omastani loppu jo 60 tkm:n kohdalla ja kolisi helposti esim käännyttäessä jalkakäytävän yli pihalle. Pelkät puslathan voi vaihtaa tarvitsematta irroittaa tukivarsia muuta kuin puslan puoleisesta päästä, mutta ovat tiukassa ja vaativat hyvän ulosvetäjän. Hydraulisella instrumentilla vaihtuu nopeasti.
Wanha aihe, mutta käytetään hyväksi... Eli oliskos tästä etupään tuennasta saatavilla joku räjäytyskuva?
Eilen vaihdoin kallisituksenvakaajan runkokumet ja sillä loppui kolina kun ei koiran luiden vaihdolla meinannut hiljentyä. Kolisi hitaassa vauhdissa epätasaisella.
sapo kirjoitti:Jousi poikki ehkä. Yleis vika. Nähnyt jo muutaman kohtuu vähä ajetun jossa on ollu jousi jo poikki.
Vika on siis korjaamolla todettu siihen etummaiseen tukivarteen. Kysyinkin, että saako sitä jostain tarvikkeena? Onko se esim. Motonetissa myynnissä jollain muulla nimellä kuin alatukivarsi?
sapo kirjoitti:Jousi poikki ehkä. Yleis vika. Nähnyt jo muutaman kohtuu vähä ajetun jossa on ollu jousi jo poikki.
Vika on siis korjaamolla todettu siihen etummaiseen tukivarteen. Kysyinkin, että saako sitä jostain tarvikkeena? Onko se esim. Motonetissa myynnissä jollain muulla nimellä kuin alatukivarsi?
Faijalla on tommonen CL203. Viime kesänä vaihettiin eteen kaikki tukivarret, ja etujouset. Nyt on alkannut kuulumaan kolinaa edesä. Tänään saatiin paikannettua kolina iskarin yläpäähän seudulle[youtube][/youtube]. Mikä siellä voisi kolista. Iskari? joku muu mikä? Ajotuntuma on kummiskii normaali.
Kolina kuuluu kun ajaa kuoppiin. Paikka saatiin selville, kun nosti etupään ilmaan ja nosti rengasta rautatangolla ja sitten vapautti alas. Kuuluu kolaus jossain iskarin yläpäässä.
Faijalla on tommonen CL203. Viime kesänä vaihettiin eteen kaikki tukivarret, ja etujouset. Nyt on alkannut kuulumaan kolinaa edesä. Tänään saatiin paikannettua kolina iskarin yläpäähän seudulle[youtube][/youtube]. Mikä siellä voisi kolista. Iskari? joku muu mikä? Ajotuntuma on kummiskii normaali.
Kolina kuuluu kun ajaa kuoppiin. Paikka saatiin selville, kun nosti etupään ilmaan ja nosti rengasta rautatangolla ja sitten vapautti alas. Kuuluu kolaus jossain iskarin yläpäässä.
Apuja kiitos
teillä on jäänyt se pieni sokkamutteri mikä pitää paketin kasassa kun irroitetaan niin löysälle tai sitten yläpäänkumi on revennyt. pelti autki, avaat sen 21mm mutterin sieltä ja kovaa painelua keulasta niin näet kummasta johtuu