W202 pyyhinmekanismi takertelee
W202 pyyhinmekanismi takertelee
Tervehdys,
tökkii tuo pyyhkijän varsi siinä vaiheessa liikettä, kun varsi "pidentää" itseään.
Miten tuon pyyhkijän koneiston saa näkyviin? Ajattelin ensin kokeilla ihan voitelua.
tökkii tuo pyyhkijän varsi siinä vaiheessa liikettä, kun varsi "pidentää" itseään.
Miten tuon pyyhkijän koneiston saa näkyviin? Ajattelin ensin kokeilla ihan voitelua.
Ei Merssua tällä hetkellä :(
BMW E39 530dA vm.2002
BMW E39 530dA vm.2002
Jeps, rasvaa. Yleensä se tokenee sillä kun kampeaa tosiaan sen suojamuovin hitoille, ja öljyää esiin tulleen tangon, joka sitä pituussuuntaista liikettä tekee. Normaalisti ei tarvitse purkaa enempää.
Aseöljyä, tai jotain muuta,joka ei kangistu pakkaseen.
Aseöljyä, tai jotain muuta,joka ei kangistu pakkaseen.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Olikos tuohon muovin irrotukseen vielä jotain vinkkiä? Kävin eilen yrittään vääntää sitä varovasti irti mutta ei lähtenyt. Oli kylläkin aika jäässä kun auto seissyt ulkona, että saattaa vain vaatia lisää voimaa. Tänään vois yrittää uudelleen kun on plussan puolella ja vesikelit.
pasi124:n sanoin "Mitä suurempi vika sitä suurempi leka"
Yäkulmaan tosiaan eikä tartte irroitella välttämättä mitään suojamuoveja. Työntötanko näkyy tuulilasin puolelta ja voi rasvata siitä. Ite oon pannu etusormeen pari tippaa öljyä ja pyhkäissyt sillä siihen.JUHHisi kirjoitti:Eikös se kuulu pysäyttää jonpaankumpaan yläkulma asentoon ? Silloinhan se varsi on pisimmillään.paaki kirjoitti:.
Pysäytä pyyhin keskelle lasia kun rasvaat sitä vartta.
Jeps, hyvinhän se muovi irtos kun hoksas ottaa oikeasta palasta kiinni
(siis juurikin _varren_ alaosan peittävä muovi, eikä se juuressa oleva "mokkula" joka peittää pyyhkimen moottorin). Tällasta se on kun on amatööri asialla
Synteettistä silikoonia paljaaseen pyyhkijän varteen ja juureen, ja hyvin pyykii taas. Toivottavasti pyyhkii myös pakkasella. Kiitos kaunis!


Synteettistä silikoonia paljaaseen pyyhkijän varteen ja juureen, ja hyvin pyykii taas. Toivottavasti pyyhkii myös pakkasella. Kiitos kaunis!
pasi124:n sanoin "Mitä suurempi vika sitä suurempi leka"
Jääkö pyyhintä apumiehen puolelta vajaaksi
Jos KYLLÄ
Kartio kiinnitys vivustossa päässyt liikkumaan.
Pyykijän irroitus mekanismeineen.
Pikku linkku varsi pitää olla linjassa (saman suuntainen) isomman varren kanssa. Huomaat mitä tarkoitan, kun katsot mekanismia alhaalta päin.
Vai tarkoitatko, ettei lyhene missään kohdassa vaan on pitkänä koko ajan
muovit irti!
päälimmäiset lasia vasten olevat painamalla kielet alas ja liuttamalla lasin suuntaisesti ylös
Konehuoneen puolella lisää muoveja. Kiinnikkeitä ruuvarilla raottamalla aukenee.
Pyyhkijän moottorin sähköliitäntä sulakerasiassa
Muovien alta löytyy 10 mm avaimella avattavia muttereita
Muistelen jokseenkin näin C-sarjalaista..

Jos KYLLÄ

Pyykijän irroitus mekanismeineen.
Pikku linkku varsi pitää olla linjassa (saman suuntainen) isomman varren kanssa. Huomaat mitä tarkoitan, kun katsot mekanismia alhaalta päin.
Vai tarkoitatko, ettei lyhene missään kohdassa vaan on pitkänä koko ajan

muovit irti!
päälimmäiset lasia vasten olevat painamalla kielet alas ja liuttamalla lasin suuntaisesti ylös
Konehuoneen puolella lisää muoveja. Kiinnikkeitä ruuvarilla raottamalla aukenee.
Pyyhkijän moottorin sähköliitäntä sulakerasiassa
Muovien alta löytyy 10 mm avaimella avattavia muttereita
Muistelen jokseenkin näin C-sarjalaista..
autodidakti
kannattaa samalla rasvata koko mekanismi ja moottorin kulmavaihde
myös siinä pyyhkimen juuressa kun ottaa sen muovikopan pois niin sielä on semmonen 6mm reikä josta kannattaa laittaa jotain rasvaa(tämä ratas-mekanismi tekee juuri sen nostoliikkeen)ite laitoin rasvarässillä sen kotelon täyteen rasvaa
myös siinä pyyhkimen juuressa kun ottaa sen muovikopan pois niin sielä on semmonen 6mm reikä josta kannattaa laittaa jotain rasvaa(tämä ratas-mekanismi tekee juuri sen nostoliikkeen)ite laitoin rasvarässillä sen kotelon täyteen rasvaa

ML W164
se varren pienenpi osa pitää nostaa sulanpuolelta ylöspäin ja sitten vetää sulkaanpäin niin irtoaa!
se isonpi koppa siinä juuressa lähtee kun kampeaa vaan suoraan ylöspäin,siinä on semmoset pienet "kynnet"reunoilla!
kuulostaa pahalta kun on jäänyt pitkälle,saattaa olla just se mekanismin ratas siitä juuresta sökö,eikä sitä saa irralleen vaan ostettava koko höskä,muistaakseni 600-700e
hätä apuna siinä tapauksessa on jumittaa se tappi sinne ala-asentoon ettei yllä raastaa ikkunan karmihin
se isonpi koppa siinä juuressa lähtee kun kampeaa vaan suoraan ylöspäin,siinä on semmoset pienet "kynnet"reunoilla!
kuulostaa pahalta kun on jäänyt pitkälle,saattaa olla just se mekanismin ratas siitä juuresta sökö,eikä sitä saa irralleen vaan ostettava koko höskä,muistaakseni 600-700e

hätä apuna siinä tapauksessa on jumittaa se tappi sinne ala-asentoon ettei yllä raastaa ikkunan karmihin

ML W164
202 pyyhin
ois mekanismi+moottori paketti ylimääräisenä
Siellä on jotain ehkä vaan irti, koska välillä se menee ylös-alas ihan normaalisti. Ja välillä jää yläasentoon. Täytyy huomenna töiden jälkeen purkaa.
Mä en kyllä viimeks onnistunut saamaan sitä isompaa muovilevyä irti kun ensin otin sen varren suojana olevan irti. Pelkäsin että halkee kun näytti ne "kynnet" olevan sen verta pitkät...
Mä en kyllä viimeks onnistunut saamaan sitä isompaa muovilevyä irti kun ensin otin sen varren suojana olevan irti. Pelkäsin että halkee kun näytti ne "kynnet" olevan sen verta pitkät...
Ei Merssua tällä hetkellä :(
BMW E39 530dA vm.2002
BMW E39 530dA vm.2002
irrota se peltilevy siitä kulmavihteen sivusta n.5x5 cm,sitten meisselillä kampea sen varovasti ylös(kannessa abikoliittimet) sieltä paljastuu nylon ratas ja moottorin akselin "kierrukka"tutki niiden kunto,jos lähteneet murtuilemaan niin vaihto pian edessä!
jos vivustoa ei rasvata sillointällöin niin juuri nuo osat joutuvat tiukille ja korkkaavat helposti,uusi moottori kulmavaihteineen n.120e
jos vivustoa ei rasvata sillointällöin niin juuri nuo osat joutuvat tiukille ja korkkaavat helposti,uusi moottori kulmavaihteineen n.120e
ML W164