W126: automaatin B ravistaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tomi L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

W126: automaatin B ravistaa

Viesti Kirjoittaja Tomi L. »

Kokeilin B-asennon toimivuutta tuossa tomaatissa. Laskettelin jyrkkää parkkihallin ramppia alaspäin 0-30 km/h. Tuossa kolmenkympin paikkeilla kone (?) alkaa jarruttaa nykäyksittäin ja nytkähtely voimistuu koko ajan vauhdin kasvaessa. Jarrutin ja pistin takaisin D:lle.

Mikä tuon nykimisen voisi aiheuttaa? Koneen kanssa ei ole ollut ongelmia, vain tuolla B:lla ilmenee ko. ilmiö. Normaalisti kai B-asennossa moottorin kuuluisi jarruttaa 'manual-like' moottorijarrutus jyrkässä alamäessä.
- Tomi L.
W126 420 SE -86
timo230e
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Mulla on semmonen käsitys että B:llä pysyy ykkönen silmässä , se voi aiheuttaa kyllä tärinää. Miten on kun sä laitat B:een päälle rupeko laatikosta kuulua semmonen vaimea ulina niin kuin mulla.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Tomi L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Tomi L. »

timo230e kirjoitti:Mulla on semmonen käsitys että B:llä pysyy ykkönen silmässä , se voi aiheuttaa kyllä tärinää.
Joo, silloin on manuaalin mukaan ykkönen pesässä. En painanut testin aikana kaasua ollenkaan kun halusin katsoa miten nopeus lisääntyy alamäessä B:llä. Ehkä voisi johtua myös tuosta?
timo230e kirjoitti:Miten on kun sä laitat B:een päälle rupeko laatikosta kuulua semmonen vaimea ulina niin kuin mulla.
En huomannut ulinaa tai muutakaan erilaista ääntä vrt. D-asentoon. Tosin olin ihmeissäni tuosta loikkimisesta joten ei ehkä tullut kuunneltua. Täytyy testata ensi vkolla uudestaan kun on asiaa samaan halliin...
- Tomi L.
W126 420 SE -86
Vastaa Viestiin