Mistä ruostuu 124w 200T -87 Mersu, ja muitakin vinkkejä?
Mistä ruostuu 124w 200T -87 Mersu, ja muitakin vinkkejä?
Löysinpä tästä mainion foorumin, meinaan kun meinasin huomenna mennä tutkimaan erästä myynnissä olevaa w124 200T Mersua (siis bensavehjettä)
Ja jos se vähääkään osoittautuu oletusten mukaiseksi niin ajattelin viedä sen kotiin.
Yritin haulla etsiä, mutta en löytänyt, tai siis hakemillani ehdoilla tuli niin paljon vaihtoehtoja että päätinkin kysyä näin suoraan, mitä siitä Mecceristä kannattaa tutkia? Auto on ns. Suomi-auto ja aika vähän veivattu.
Mistä nämä yleensä ruostuu ja onko siinä 2 litraisessa bensavehkeessä jotain erityistä huomioitavaa?
Jo etukäteen vastauksista kiittäen.
Ja jos se vähääkään osoittautuu oletusten mukaiseksi niin ajattelin viedä sen kotiin.
Yritin haulla etsiä, mutta en löytänyt, tai siis hakemillani ehdoilla tuli niin paljon vaihtoehtoja että päätinkin kysyä näin suoraan, mitä siitä Mecceristä kannattaa tutkia? Auto on ns. Suomi-auto ja aika vähän veivattu.
Mistä nämä yleensä ruostuu ja onko siinä 2 litraisessa bensavehkeessä jotain erityistä huomioitavaa?
Jo etukäteen vastauksista kiittäen.
Pelleistä....
Vaan niin sehän ruostuu aika tyypillisistä paikoista, lokasuojista, palkeista, mulla pyrki jousikupeista alkamaan. Jos on kromikaaret, niiden alta, ovet menee lankussa vielä alareunoistaan jne. Ihan perusasioita siis katselet.
Kaksilitraisessa on otettava huomioon kohtuullinen laiskuus...

Vaan niin sehän ruostuu aika tyypillisistä paikoista, lokasuojista, palkeista, mulla pyrki jousikupeista alkamaan. Jos on kromikaaret, niiden alta, ovet menee lankussa vielä alareunoistaan jne. Ihan perusasioita siis katselet.
Kaksilitraisessa on otettava huomioon kohtuullinen laiskuus...

Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Jos nyt ei yleisiä vikoja, niin ainakin jonkin sortin ongelmia nämäkin mm. aiheuttaneet:
-virtalukko (jos yhtääkin takertee, niin heti vaihtoon)
-lämmityslaite (nyt onkin hyvät kelit testata toiminta)
-ovien lukot (keskuslukitus)
-alusta (ei saa vedellä eikä muljuilla)
Ja kun kerta farkku kyseessä, niin tarkasta, että tasonsäätö kunnossa..
-virtalukko (jos yhtääkin takertee, niin heti vaihtoon)
-lämmityslaite (nyt onkin hyvät kelit testata toiminta)
-ovien lukot (keskuslukitus)
-alusta (ei saa vedellä eikä muljuilla)
Ja kun kerta farkku kyseessä, niin tarkasta, että tasonsäätö kunnossa..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
- Ville Komulainen
- Asiantuntija
- Viestit: 654
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Loimaa
Ruostuu yleensä Etulokarin reunasta puskurin yläpuolelta, Helmoista tunkinreikien ympäriltä sekä Farmari erityisesti Takalokarinkaaren takapuolelta puskurin alta ja jos takasivulasin tiivisteen alta ruoste kuplii niin koko tiivisteen alla oleva pelti on ruostunut jo pois.
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Hetkinen hetkinen... Oos tuo muuten kaasarikone vielä?
Niin ja peräkonttiinki on ruoste saattanu hypätä jos on edelliset omistajat erehtyneet parkkeeraahmaan liian likele iänihmeitä.
Kuuntele konetta!!! EI saa olla ylimääräsiä ääniä, Jos n.80km/h nopeuessa tärrää niin jarrulevut menneet(yllättävän monessa 124 tärrää), ei se ole ihmeellinen vika korjata eikä etes kauhean kallis.
Siisti yleisilme kyseisessä autossa kertoo jo paljon.
Niin ja peräkonttiinki on ruoste saattanu hypätä jos on edelliset omistajat erehtyneet parkkeeraahmaan liian likele iänihmeitä.
Kuuntele konetta!!! EI saa olla ylimääräsiä ääniä, Jos n.80km/h nopeuessa tärrää niin jarrulevut menneet(yllättävän monessa 124 tärrää), ei se ole ihmeellinen vika korjata eikä etes kauhean kallis.
Siisti yleisilme kyseisessä autossa kertoo jo paljon.
Pienempi vika, isompi leka.
On kaasutin, 109 hv. Ruisku on 200 TE, taisi tulla 1988/1989 saataville 118 hevosineen (kat).samperi kirjoitti:Hetkinen hetkinen... Oos tuo muuten kaasarikone vielä?
Niin ja peräkonttiinki on ruoste saattanu hypätä jos on edelliset omistajat erehtyneet parkkeeraahmaan liian likele iänihmeitä.
Kuuntele konetta!!! EI saa olla ylimääräsiä ääniä, Jos n.80km/h nopeuessa tärrää niin jarrulevut menneet(yllättävän monessa 124 tärrää), ei se ole ihmeellinen vika korjata eikä etes kauhean kallis.
Siisti yleisilme kyseisessä autossa kertoo jo paljon.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Tästä muuten saattaa saaha semmosen vaikutelman että, w124 ruostuu niin paljo että ei kannata ostaa. Tokiha niitä pahastikki ruosteisia löytyy, mutta näissä mersuissa on pellinvahvuus semmosta että ei sitä tartte pelätä. Hyvä auto kaikinpuolin, osta poies jos on hyä.
Tulipa vain miehleen että saattaa alkaa pelottaan ko vastauksia on tullu n.10 ja kaikki vain on kertonu viosta/ruosteista.
Tulipa vain miehleen että saattaa alkaa pelottaan ko vastauksia on tullu n.10 ja kaikki vain on kertonu viosta/ruosteista.
Pienempi vika, isompi leka.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Vaan sitähän tässä nimenomaan kysyttiin..samperi kirjoitti:Tulipa vain miehleen että saattaa alkaa pelottaan ko vastauksia on tullu n.10 ja kaikki vain on kertonu viosta/ruosteista.
Ja semmoista automerkkiä ei kai olekaan, joka ei 20 vuoden aikana mistään alkaisi ruostumaan. Ei kai sellaista kukaan todella oletakaan?
Pitää vaan etsiä sellainen jossa asia on kohtuuden rajoissa/ hallinnassa
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Topicissa kysyttiin mistä ruostuu jne ja tossahan on tullu esille aika peruspaikkoja, onhan joka auto oma yksilö, ei nuo varmasti yhdessä autossa kaikki kerralla ole ..ompahan paikkoja mitä katella ja tarkistella. Hyvä auto on 124:nen ajaa, oli se 200d vai mikä,kyllä itekkin tykkään..samperi kirjoitti:Tästä muuten saattaa saaha semmosen vaikutelman että, w124 ruostuu niin paljo että ei kannata ostaa. Tokiha niitä pahastikki ruosteisia löytyy, mutta näissä mersuissa on pellinvahvuus semmosta että ei sitä tartte pelätä. Hyvä auto kaikinpuolin, osta poies jos on hyä.
Tulipa vain miehleen että saattaa alkaa pelottaan ko vastauksia on tullu n.10 ja kaikki vain on kertonu viosta/ruosteista.
Merseedespents
Pitääkin pelottaa jos on ruosteessa. Eikä nyt mielestäni missään nimessä kannata neuvoa ostamaan pahasti ruosteista autoa, olkoot vaikka mikä Mersu hyvänsä, pellinvahvuudet ja niiden erot on kuitenkin sitä luokkaa, että ruoste menee Suomen olosuhteissa aika äkkiä läpi jos ne pellit ovat tosiaankin ruosteessa. Kori on se kallein (ja kallein/vaikein/v*ttumaisin korjata) ja sitä myöten tärkein katsottava osa autoa ostaessa.samperi kirjoitti:Tästä muuten saattaa saaha semmosen vaikutelman että, w124 ruostuu niin paljo että ei kannata ostaa. Tokiha niitä pahastikki ruosteisia löytyy, mutta näissä mersuissa on pellinvahvuus semmosta että ei sitä tartte pelätä. Hyvä auto kaikinpuolin, osta poies jos on hyä.
Tulipa vain miehleen että saattaa alkaa pelottaan ko vastauksia on tullu n.10 ja kaikki vain on kertonu viosta/ruosteista.
Neuvo: jos on ruosteessa (en tarkoita jotain kiveniskuista tai kolhuista lähteneitä yksittäisiä ruostepilkkuja, vaan sitä, että oven alareunat, lokasuojan kaaret, takaluukku ja kynnykset ovat ruosteessa), älä osta, vaan siirry seuraavaan. 124 on niin yleinen auto, että vaihtoehtoja löytyy, ruosteettomiakin.
Kiitoksia kaikille kaikista vastauksista.
Kiitos mm vinkkienne, totesin auton"virheettömäksi" ei ollut ruostetta kuin yksi pienen pieni kukkanen joka oli syntynyt kivenhakkaumasta
Tein kaupat eli nyt on sitten Mecceri alla ja mukavaa oli kyyti. Tämä oli siinä mielessä aika"bargain" että oli ajettu vain 117TKM, kyllä, piti kilsat paikkansa. Vuoteen 2002 mennessä oli mittariin kertynyt vain 40tkm josta löyty sen verran pitävät dokkarit ettei enää voinu edes epäillä niiden totuudenmukaisuutta.Ja näkihän sen toki autostakin joka puolelta
Kiitos mm vinkkienne, totesin auton"virheettömäksi" ei ollut ruostetta kuin yksi pienen pieni kukkanen joka oli syntynyt kivenhakkaumasta

Tein kaupat eli nyt on sitten Mecceri alla ja mukavaa oli kyyti. Tämä oli siinä mielessä aika"bargain" että oli ajettu vain 117TKM, kyllä, piti kilsat paikkansa. Vuoteen 2002 mennessä oli mittariin kertynyt vain 40tkm josta löyty sen verran pitävät dokkarit ettei enää voinu edes epäillä niiden totuudenmukaisuutta.Ja näkihän sen toki autostakin joka puolelta

Tätä ajelin hieman takaa, on tullut sentään jonkun verran autojen kanssa"puliveivattua" eli siksi oli tällä kertaa se ruoste se jonka selvittäminen eniten kiinosti. Se kun tahtoo olla niin että jos kone on paskana niin ei muuta kuin vaihtaa uuteen, mutta jos auto on mätä niin sitä tautia ei niin vain paranneta.Laffi kirjoitti:Pitääkin pelottaa jos on ruosteessa. Eikä nyt mielestäni missään nimessä kannata neuvoa ostamaan pahasti ruosteista autoa, olkoot vaikka mikä Mersu hyvänsä, pellinvahvuudet ja niiden erot on kuitenkin sitä luokkaa, että ruoste menee Suomen olosuhteissa aika äkkiä läpi jos ne pellit ovat tosiaankin ruosteessa. Kori on se kallein (ja kallein/vaikein/v*ttumaisin korjata) ja sitä myöten tärkein katsottava osa autoa ostaessa.
Neuvo: jos on ruosteessa (en tarkoita jotain kiveniskuista tai kolhuista lähteneitä yksittäisiä ruostepilkkuja, vaan sitä, että oven alareunat, lokasuojan kaaret, takaluukku ja kynnykset ovat ruosteessa), älä osta, vaan siirry seuraavaan. 124 on niin yleinen auto, että vaihtoehtoja löytyy, ruosteettomiakin.
Noista ruostejutuista vielä sen verran että kun juttelin eräälle kolleegalleni aikeistani hommata Meccerin, tiesi hän heti kertoa siitä miten 124nen on kova ruostumaan, hänen kaverillaan kun oli ollut Mese jonka sitten möi kun rupesi olemaan ruosteessa, tosin kolleegani ei tullut ajatelleeksi töksäyttäessään että mittarissa oli silloin ollut yli 600tkm, että silleen ne on kovia ruostumaan

Tervetuloa voorumillekenus kirjoitti: Tein kaupat eli nyt on sitten Mecceri alla ja mukavaa oli kyyti. Tämä oli siinä mielessä aika"bargain" että oli ajettu vain 117TKM, kyllä, piti kilsat paikkansa. Vuoteen 2002 mennessä oli mittariin kertynyt vain 40tkm josta löyty sen verran pitävät dokkarit ettei enää voinu edes epäillä niiden totuudenmukaisuutta.Ja näkihän sen toki autostakin joka puolelta

Kas perskules aika helmen olet löytänyt. Koppa jos on timmissä niin tuollahan ajaa vielä aika tovin

Harmi kun W124 ei saa vielä museokilpiin, jos joskus tarvitaan hyvin säilynyttä yksilöä esim lehti- tai muuhun juttuun niin tuohan voi olla juuri sopiva

1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Ei ole, kunhan vaan topiccia seurannu, ei ollut erityistä. toivottelen vaan että ei tarviis haalareita heti vedellä niskaankenus kirjoitti:Onko se auto sulle jotenkin tuttu?vk00 kirjoitti:Jaa sen nyt hommasit...toivottavasti pelittää hyvin jatkossa
Tarkoittaako toi viimeinen toivotus jotain erityistä

Merseedespents
vk00 kirjoitti:Ei ole, kunhan vaan topiccia seurannu, ei ollut erityistä. toivottelen vaan että ei tarviis haalareita heti vedellä niskaankenus kirjoitti:Onko se auto sulle jotenkin tuttu?vk00 kirjoitti:Jaa sen nyt hommasit...toivottavasti pelittää hyvin jatkossa
Tarkoittaako toi viimeinen toivotus jotain erityistä
Kiitoksia
