Mistä ruostuu 124w 200T -87 Mersu, ja muitakin vinkkejä?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
kenus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Pe 04.01.2008 07:49
Paikkakunta: Espoo

Mistä ruostuu 124w 200T -87 Mersu, ja muitakin vinkkejä?

Viesti Kirjoittaja kenus »

Löysinpä tästä mainion foorumin, meinaan kun meinasin huomenna mennä tutkimaan erästä myynnissä olevaa w124 200T Mersua (siis bensavehjettä)
Ja jos se vähääkään osoittautuu oletusten mukaiseksi niin ajattelin viedä sen kotiin.

Yritin haulla etsiä, mutta en löytänyt, tai siis hakemillani ehdoilla tuli niin paljon vaihtoehtoja että päätinkin kysyä näin suoraan, mitä siitä Mecceristä kannattaa tutkia? Auto on ns. Suomi-auto ja aika vähän veivattu.

Mistä nämä yleensä ruostuu ja onko siinä 2 litraisessa bensavehkeessä jotain erityistä huomioitavaa?

Jo etukäteen vastauksista kiittäen.
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Ainakin itellä ollut kaarien kanssa ongelmaa, tunkin paikkojen ymräykset ja helmoissa. Kyllähän ton ikäsessä pieni kukka on sallittavaakin jo :wink:
Merseedespents
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Pelleistä.... :lol:

Vaan niin sehän ruostuu aika tyypillisistä paikoista, lokasuojista, palkeista, mulla pyrki jousikupeista alkamaan. Jos on kromikaaret, niiden alta, ovet menee lankussa vielä alareunoistaan jne. Ihan perusasioita siis katselet.

Kaksilitraisessa on otettava huomioon kohtuullinen laiskuus... :wink:
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Jos nyt ei yleisiä vikoja, niin ainakin jonkin sortin ongelmia nämäkin mm. aiheuttaneet:
-virtalukko (jos yhtääkin takertee, niin heti vaihtoon)
-lämmityslaite (nyt onkin hyvät kelit testata toiminta)
-ovien lukot (keskuslukitus)
-alusta (ei saa vedellä eikä muljuilla)

Ja kun kerta farkku kyseessä, niin tarkasta, että tasonsäätö kunnossa..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Ville Komulainen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 654
Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Ville Komulainen »

Ruostuu yleensä Etulokarin reunasta puskurin yläpuolelta, Helmoista tunkinreikien ympäriltä sekä Farmari erityisesti Takalokarinkaaren takapuolelta puskurin alta ja jos takasivulasin tiivisteen alta ruoste kuplii niin koko tiivisteen alla oleva pelti on ruostunut jo pois.
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Voi tuntua aika laiskata se 2l bensamoottori :cry:
Tutki kanssa miten takaluukun pyyhin toimii, ja etupyyhin..
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Oloffi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Su 29.04.2007 22:43
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja Oloffi »

Hetkinen hetkinen... Oos tuo muuten kaasarikone vielä?

Niin ja peräkonttiinki on ruoste saattanu hypätä jos on edelliset omistajat erehtyneet parkkeeraahmaan liian likele iänihmeitä.

Kuuntele konetta!!! EI saa olla ylimääräsiä ääniä, Jos n.80km/h nopeuessa tärrää niin jarrulevut menneet(yllättävän monessa 124 tärrää), ei se ole ihmeellinen vika korjata eikä etes kauhean kallis.

Siisti yleisilme kyseisessä autossa kertoo jo paljon.
Pienempi vika, isompi leka.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14232
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

samperi kirjoitti:Hetkinen hetkinen... Oos tuo muuten kaasarikone vielä?

Niin ja peräkonttiinki on ruoste saattanu hypätä jos on edelliset omistajat erehtyneet parkkeeraahmaan liian likele iänihmeitä.

Kuuntele konetta!!! EI saa olla ylimääräsiä ääniä, Jos n.80km/h nopeuessa tärrää niin jarrulevut menneet(yllättävän monessa 124 tärrää), ei se ole ihmeellinen vika korjata eikä etes kauhean kallis.

Siisti yleisilme kyseisessä autossa kertoo jo paljon.
On kaasutin, 109 hv. Ruisku on 200 TE, taisi tulla 1988/1989 saataville 118 hevosineen (kat).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Smake75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Su 21.09.2003 21:49
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Smake75 »

Moi, ja kannattaa nostaa etupenkkien mattojen alle, mulla on ainaskin jo hitsattu molemmat puolet kun maatie on näkynyt. Ikää omalla jo 21v.
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Joo ne jousikupit on kyllä kanssa yks paikka, kerran itellä revennykki. kannattaa se alustan vipotus sitten ihan kunnolla moottoritie nopeuksissa koittaa, huomaa kyllä jos jotain on mätää...
Merseedespents
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Nyt on pakko päästä pätemään kun aina joku jostain tarkentaa :lol:

Ja hyvä näin ei välttämättä kaikki tiedä mistä puhutaan kun meille Stuttgartin jaloraudan omistajille se on itsestäänselvyys :wink: :lol:

Eli etujousien yläpäänkupit :lol:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Oloffi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Su 29.04.2007 22:43
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja Oloffi »

Tästä muuten saattaa saaha semmosen vaikutelman että, w124 ruostuu niin paljo että ei kannata ostaa. Tokiha niitä pahastikki ruosteisia löytyy, mutta näissä mersuissa on pellinvahvuus semmosta että ei sitä tartte pelätä. Hyvä auto kaikinpuolin, osta poies jos on hyä.

Tulipa vain miehleen että saattaa alkaa pelottaan ko vastauksia on tullu n.10 ja kaikki vain on kertonu viosta/ruosteista.
Pienempi vika, isompi leka.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Varmasti löytyty niitä paskoja ja niitä hyviäkin yksilöitä.

Ei pidä yleistää kaikkia mutta tuossa yleisimmät tyyppiviat.

Ja ei ole vielä tähään päivään mennessä tehty sellasta laitetta mikä olisi kaikkien mieleen :lol:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

samperi kirjoitti:Tulipa vain miehleen että saattaa alkaa pelottaan ko vastauksia on tullu n.10 ja kaikki vain on kertonu viosta/ruosteista.
Vaan sitähän tässä nimenomaan kysyttiin..

Ja semmoista automerkkiä ei kai olekaan, joka ei 20 vuoden aikana mistään alkaisi ruostumaan. Ei kai sellaista kukaan todella oletakaan?

Pitää vaan etsiä sellainen jossa asia on kohtuuden rajoissa/ hallinnassa
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

samperi kirjoitti:Tästä muuten saattaa saaha semmosen vaikutelman että, w124 ruostuu niin paljo että ei kannata ostaa. Tokiha niitä pahastikki ruosteisia löytyy, mutta näissä mersuissa on pellinvahvuus semmosta että ei sitä tartte pelätä. Hyvä auto kaikinpuolin, osta poies jos on hyä.

Tulipa vain miehleen että saattaa alkaa pelottaan ko vastauksia on tullu n.10 ja kaikki vain on kertonu viosta/ruosteista.
Topicissa kysyttiin mistä ruostuu jne ja tossahan on tullu esille aika peruspaikkoja, onhan joka auto oma yksilö, ei nuo varmasti yhdessä autossa kaikki kerralla ole ..ompahan paikkoja mitä katella ja tarkistella. Hyvä auto on 124:nen ajaa, oli se 200d vai mikä,kyllä itekkin tykkään..
Merseedespents
Laffi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Pe 14.07.2006 10:01

Viesti Kirjoittaja Laffi »

samperi kirjoitti:Tästä muuten saattaa saaha semmosen vaikutelman että, w124 ruostuu niin paljo että ei kannata ostaa. Tokiha niitä pahastikki ruosteisia löytyy, mutta näissä mersuissa on pellinvahvuus semmosta että ei sitä tartte pelätä. Hyvä auto kaikinpuolin, osta poies jos on hyä.

Tulipa vain miehleen että saattaa alkaa pelottaan ko vastauksia on tullu n.10 ja kaikki vain on kertonu viosta/ruosteista.
Pitääkin pelottaa jos on ruosteessa. Eikä nyt mielestäni missään nimessä kannata neuvoa ostamaan pahasti ruosteista autoa, olkoot vaikka mikä Mersu hyvänsä, pellinvahvuudet ja niiden erot on kuitenkin sitä luokkaa, että ruoste menee Suomen olosuhteissa aika äkkiä läpi jos ne pellit ovat tosiaankin ruosteessa. Kori on se kallein (ja kallein/vaikein/v*ttumaisin korjata) ja sitä myöten tärkein katsottava osa autoa ostaessa.

Neuvo: jos on ruosteessa (en tarkoita jotain kiveniskuista tai kolhuista lähteneitä yksittäisiä ruostepilkkuja, vaan sitä, että oven alareunat, lokasuojan kaaret, takaluukku ja kynnykset ovat ruosteessa), älä osta, vaan siirry seuraavaan. 124 on niin yleinen auto, että vaihtoehtoja löytyy, ruosteettomiakin.
kenus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Pe 04.01.2008 07:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kenus »

Kiitoksia kaikille kaikista vastauksista.

Kiitos mm vinkkienne, totesin auton"virheettömäksi" ei ollut ruostetta kuin yksi pienen pieni kukkanen joka oli syntynyt kivenhakkaumasta :)

Tein kaupat eli nyt on sitten Mecceri alla ja mukavaa oli kyyti. Tämä oli siinä mielessä aika"bargain" että oli ajettu vain 117TKM, kyllä, piti kilsat paikkansa. Vuoteen 2002 mennessä oli mittariin kertynyt vain 40tkm josta löyty sen verran pitävät dokkarit ettei enää voinu edes epäillä niiden totuudenmukaisuutta.Ja näkihän sen toki autostakin joka puolelta :D
kenus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Pe 04.01.2008 07:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kenus »

Laffi kirjoitti:Pitääkin pelottaa jos on ruosteessa. Eikä nyt mielestäni missään nimessä kannata neuvoa ostamaan pahasti ruosteista autoa, olkoot vaikka mikä Mersu hyvänsä, pellinvahvuudet ja niiden erot on kuitenkin sitä luokkaa, että ruoste menee Suomen olosuhteissa aika äkkiä läpi jos ne pellit ovat tosiaankin ruosteessa. Kori on se kallein (ja kallein/vaikein/v*ttumaisin korjata) ja sitä myöten tärkein katsottava osa autoa ostaessa.

Neuvo: jos on ruosteessa (en tarkoita jotain kiveniskuista tai kolhuista lähteneitä yksittäisiä ruostepilkkuja, vaan sitä, että oven alareunat, lokasuojan kaaret, takaluukku ja kynnykset ovat ruosteessa), älä osta, vaan siirry seuraavaan. 124 on niin yleinen auto, että vaihtoehtoja löytyy, ruosteettomiakin.
Tätä ajelin hieman takaa, on tullut sentään jonkun verran autojen kanssa"puliveivattua" eli siksi oli tällä kertaa se ruoste se jonka selvittäminen eniten kiinosti. Se kun tahtoo olla niin että jos kone on paskana niin ei muuta kuin vaihtaa uuteen, mutta jos auto on mätä niin sitä tautia ei niin vain paranneta.

Noista ruostejutuista vielä sen verran että kun juttelin eräälle kolleegalleni aikeistani hommata Meccerin, tiesi hän heti kertoa siitä miten 124nen on kova ruostumaan, hänen kaverillaan kun oli ollut Mese jonka sitten möi kun rupesi olemaan ruosteessa, tosin kolleegani ei tullut ajatelleeksi töksäyttäessään että mittarissa oli silloin ollut yli 600tkm, että silleen ne on kovia ruostumaan 8)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13654
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

kenus kirjoitti: Tein kaupat eli nyt on sitten Mecceri alla ja mukavaa oli kyyti. Tämä oli siinä mielessä aika"bargain" että oli ajettu vain 117TKM, kyllä, piti kilsat paikkansa. Vuoteen 2002 mennessä oli mittariin kertynyt vain 40tkm josta löyty sen verran pitävät dokkarit ettei enää voinu edes epäillä niiden totuudenmukaisuutta.Ja näkihän sen toki autostakin joka puolelta :D
Tervetuloa voorumille :!:

Kas perskules aika helmen olet löytänyt. Koppa jos on timmissä niin tuollahan ajaa vielä aika tovin :lol: .
Harmi kun W124 ei saa vielä museokilpiin, jos joskus tarvitaan hyvin säilynyttä yksilöä esim lehti- tai muuhun juttuun niin tuohan voi olla juuri sopiva :D .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Jaa sen nyt hommasit...toivottavasti pelittää hyvin jatkossa
Merseedespents
Oloffi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Su 29.04.2007 22:43
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja Oloffi »

Onnea uudelle omistajalle.

P*rkele niin se vain oliki että kysyttiin vain yleisimpiä ruistepaikkoja.
Muistin ihan väärin, vissiin oli tilanne päälä ko en ehtiny tarkistamaan ennenkö aloin sönkkäämään. Noh onneksi nyt ei isompaa vahinkoa päässy sattumaan :D
Pienempi vika, isompi leka.
kenus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Pe 04.01.2008 07:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kenus »

vk00 kirjoitti:Jaa sen nyt hommasit...toivottavasti pelittää hyvin jatkossa
Onko se auto sulle jotenkin tuttu?

Tarkoittaako toi viimeinen toivotus jotain erityistä :roll:
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

kenus kirjoitti:
vk00 kirjoitti:Jaa sen nyt hommasit...toivottavasti pelittää hyvin jatkossa
Onko se auto sulle jotenkin tuttu?

Tarkoittaako toi viimeinen toivotus jotain erityistä :roll:
Ei ole, kunhan vaan topiccia seurannu, ei ollut erityistä. toivottelen vaan että ei tarviis haalareita heti vedellä niskaan 8)
Merseedespents
kenus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Pe 04.01.2008 07:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kenus »

vk00 kirjoitti:
kenus kirjoitti:
vk00 kirjoitti:Jaa sen nyt hommasit...toivottavasti pelittää hyvin jatkossa
Onko se auto sulle jotenkin tuttu?

Tarkoittaako toi viimeinen toivotus jotain erityistä :roll:
Ei ole, kunhan vaan topiccia seurannu, ei ollut erityistä. toivottelen vaan että ei tarviis haalareita heti vedellä niskaan 8)

Kiitoksia :) Ehdin jo luulla että tunsit kärryn ja tiesit siitä jotain"erityistä"
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

np. laita muuten kuvia millanen on
Merseedespents
Vastaa Viestiin