300td piristys
300td piristys
Itsellä tuollainen w126 entinen 280s nykyinen 300td niin mikä mahtaisi olla tehoarvio kun olisi tarkoitus laittaa siihen välijäähy, isompi putkisto (KUINKA ISO ?
), säätää/säädättää pumppu ja lisätä ahtoja. Tavoite olisi noin 200hv mitenköhän miehen käy ? ? ? ? ? Kertokaas specialistit
Vai tarvitseeko vielä ostaa isompi turbo ja pumppuun isommat tapit ? Noita em. haluaisin välttää hintojen takia 
-w123 240d
-w201 200b
-w124 200d
-w126 300td
-w201 200b
-w124 200d
-w126 300td
Laita cooleri ja suurempi ahdin, muuten ei oikein kannata viritellä. Ahtopainetta ei saa nosta vakioturbolla, varsinkaan ilman cooleria. Coolerin lisäämisen jälkeen ei ahtoa edes tarvitse nostaa, syöttöä vain lisää ja vetäviä kierroksia.Wigilante kirjoitti:No kaikkien viritykset on sen verran "omalaatuisia", että tuolla hakemisella ei saa kuin päänsärkyä. Voisi sitä nyt mielestäni vastata pariin asiantuntijoille helppoon kysymykseen ja sitten vaikka poistaa tämä koko juttu jos siitä on kovasti harmia.
200 hp saat kyllä ihan vakiopumpulla (muistaakseni)...itse ruuvaamallakin.
Vetävien kierrosten nostamisen yhteydessä, vaikka et lisää ahtopainetta, se turbo käy pieneksi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Onko 5 vai 6 mukinen kone?5 pyttysen turbon pumppuun ei muistaakseni säädöt auta kun jo täysillä vakionakin joten isompaa tappia se sillon kaipaa noihin tehoihin.
6 pyttysessä pääsi jo säädöllä n.180hv tienoille?..vakioahdin riittää ehkä nipin napin tuonne 200hv mut alkaa olemaan jo melkosen tiukoilla.
Ei muuta kun pumppu pajalle ja sillä aikaa välijäähy kiinni.
6 pyttysessä pääsi jo säädöllä n.180hv tienoille?..vakioahdin riittää ehkä nipin napin tuonne 200hv mut alkaa olemaan jo melkosen tiukoilla.
Ei muuta kun pumppu pajalle ja sillä aikaa välijäähy kiinni.
Kone ikävä kyllä tuo 5mukinen om617...
Mitähän sille siis ? ? Mitähän esim. pp diesel tai mynä ottaisi tappien vaihdosta pumppuun ja kai sitten tarvitsee katsoa isompaa ahdinta, vaikkakin kyseinen mersuspecialisti joka asensi tuon moottorin joutessaan väitti että tuota vakio ahdintakin saa vielä ruuvattua...
Ja entäs se putkisto onko mitään apua jos esim 2,5" tekisi vapaasti virtaavan vai vieläkö isompaa ?
Kaiken kaikkiaan kuitenkin tuntuu olevan siis paha homma tuo 200hv...
Eräs täällä foorumilla väitti (en muista paremmin) jossain aiheessa että om617 oli penkitetty 209hv vakio trubolla....
ja muutenkaan ei mitään mahdottomia oltu tehty... 
Mitähän sille siis ? ? Mitähän esim. pp diesel tai mynä ottaisi tappien vaihdosta pumppuun ja kai sitten tarvitsee katsoa isompaa ahdinta, vaikkakin kyseinen mersuspecialisti joka asensi tuon moottorin joutessaan väitti että tuota vakio ahdintakin saa vielä ruuvattua...
Kaiken kaikkiaan kuitenkin tuntuu olevan siis paha homma tuo 200hv...
Eräs täällä foorumilla väitti (en muista paremmin) jossain aiheessa että om617 oli penkitetty 209hv vakio trubolla....
-w123 240d
-w201 200b
-w124 200d
-w126 300td
-w201 200b
-w124 200d
-w126 300td
Ai se on 617...siitä en tiedä mitään. Virittääkö niitäkin joku 
teho kasvaa ensisijaisesti syötöllä, ei putkistolla, yleensä.
teho kasvaa ensisijaisesti syötöllä, ei putkistolla, yleensä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- Rammstein69
- Mersumies

- Viestit: 711
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
"tosiäijät" virittelee 617:siaveskola kirjoitti:Ai se on 617...siitä en tiedä mitään. Virittääkö niitäkin joku
teho kasvaa ensisijaisesti syötöllä, ei putkistolla, yleensä.
isot tapit pumppuun, cooleri ja 3" putkisto. omastani irtosi 209hp vakioturbolla, toki kovilla pakopaineilla.. syötöt oli aikas pienelläkin..
ja tosiaan se turbon vakiopumppu ei riitä mihinkä..
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Oliko siis tuossa jo isommat tapit pumpulla ?isot tapit pumppuun, cooleri ja 3" putkisto. omastani irtosi 209hp vakioturbolla, toki kovilla pakopaineilla.. syötöt oli aikas pienelläkin..
Ja mitä tuo "tapitus" mahtaa maksaa, kertokaa ny kun tiiätte niin ei tartte ruveta soitteleen...
OM617 tosiäijille
-w123 240d
-w201 200b
-w124 200d
-w126 300td
-w201 200b
-w124 200d
-w126 300td
Joo, kyllä niitä 617:a ropataan sen kun keretään. Ei vaan huvita/ole aikaa dokumentoida nettiin tekosiaan. Ainakaan mulla siis...
Itellä on teon alla 617, jonka aion tehdä "kunnolleen". Eli alakerta tasapainoon huolella, kansi kairataan, nokka hiotaan. Muutenkin tuo kone käydään läpi.
Ahtimeksi tulee muokattu HX35 tai HX40 Super (tätä en ole vielä päättänyt). Erillisellä hukkaportilla aion sen laittaa.
Pumppuun isot tapit, luonnollisesti (sehän onkin jo itsestään selvyys). Muuten, Wigilante, sinun kannattaa vaihtaa vaparimallin pumppu. Tuohon MW:hen saa kyllä isompia elementtejä, mutta maksaa hunajaa... (=useamman sata €/kpl)
Meni suurinosa jutusta ohi aiheesta... Niinpä jatketaan samaa tyyliä
Minkähän laatikon tuohon laittais. Kepillä hämmennettävä sais olla. Peräksi mulla tulee ässän lukkoperä.
Osa noista mainitsemista muutoksista on tehty jo ja osa teon alla. Eiköhän sitä kesän alussa pääsekkin kokeilemaan
Korikin on luonnollisesti täysin läpikäyty (osakseen vielä kesken)
Itellä on teon alla 617, jonka aion tehdä "kunnolleen". Eli alakerta tasapainoon huolella, kansi kairataan, nokka hiotaan. Muutenkin tuo kone käydään läpi.
Ahtimeksi tulee muokattu HX35 tai HX40 Super (tätä en ole vielä päättänyt). Erillisellä hukkaportilla aion sen laittaa.
Pumppuun isot tapit, luonnollisesti (sehän onkin jo itsestään selvyys). Muuten, Wigilante, sinun kannattaa vaihtaa vaparimallin pumppu. Tuohon MW:hen saa kyllä isompia elementtejä, mutta maksaa hunajaa... (=useamman sata €/kpl)
Meni suurinosa jutusta ohi aiheesta... Niinpä jatketaan samaa tyyliä
Minkähän laatikon tuohon laittais. Kepillä hämmennettävä sais olla. Peräksi mulla tulee ässän lukkoperä.
Osa noista mainitsemista muutoksista on tehty jo ja osa teon alla. Eiköhän sitä kesän alussa pääsekkin kokeilemaan
Korikin on luonnollisesti täysin läpikäyty (osakseen vielä kesken)
Hmm... Nyt meni vähän ohi minun tietojeni onko siis vaparissa eri pumppu ? ? Mahtaisikos kellää olla myydä valmista tuollaista (ilmeisesti parempaa) vaparimallin pumppua 7mm elementeillä tai yleensä muutenkaan ja mitäs siihen sitten tuo tappien vaihto maksaisi jos ei saa kuin vakio pumpun...Muuten, Wigilante, sinun kannattaa vaihtaa vaparimallin pumppu. Tuohon MW:hen saa kyllä isompia elementtejä, mutta maksaa hunajaa... (=useamman sata €/kpl)
-w123 240d
-w201 200b
-w124 200d
-w126 300td
-w201 200b
-w124 200d
-w126 300td
- Rammstein69
- Mersumies

- Viestit: 711
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
korjaus aiempaan viestiini: vakioturbolla oli vakio putkistokin,nyttemmin isolla ahtimella 3" putkisto. ja ihan ahtimen persiistä alkaen. isompi alkukäyrä olis tullu, mutta ei mahtunut. ja ihan vakio pakosarjakin oli käytössä.Wigilante kirjoitti:hups kerroithan tuossa jo että oli isommat tapit ....
No mutta siis mitä tuo tapitus on kustannuksena ?
Olisiko 600x300x76 cooleri hyvä ja miten onko tuo 3" putkisto laitettu mistä asti ? ei varmaankaan pakosarjaa ole siitä tehty ?
tapitus maksoi noin 700e..
pakopainemittari olis aikas ehdoton jos vakioturboa käytät isotappisella pumpulla. pakopaineet nimittäin karkaa todella rajusti, ei tule kestämään pitkiä vedätyksiä. alavääntöä tulee kyllä mahtavasti ja on mukava käyttiksenä.
coolerisi vaikuttaa minusta sopivalta. sen asentamisesta on hyvä aloittaa!
ilman cooleria sulatat koneesi, ennemmin tai myöhemmin.
pumpuista sen verran että tarvitset oikeastaan kaksi pumppua.
elikkäs uudemman mallisen 617 vaparin pumpun(se jossa on sammutinkalvo pumpun päällä) ja sitten w124/201 200deen pumpun joka -89tai nuoremmasta. siinä pitää olla kalvo päällä, en nyt muista että haisteliko se ilmanpainetta (?)... niistä naitetaan yhteen se paras pumppu.
suosittelen kääntymään Mynädieselin puoleen pumppuasioissa ja turbon vaihtoa jos mietit niin LDS-turboa suosittelen.
molemmissa tietotaito ja asiakaspalvelu hallussa.
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
OK.. Nyt tuli hyvää tyhjentävää vastausta mutta entäs nyt näin aluksi sellainen homma, että ajattelin säästää nyt vähän rahaa talon hankintaan niin en aio autoon pahemmin sijoittaa niin mitenhän mahtaa olla hyötyä vaki pumpum ruuvaamisesta, coolerista ja 3" putkistosta ? kyllä niilläkin kai jotain tekee
mistä muuten olette mittareita hommanneet ?
Heti kun pumppua parannellaan niin mynä toki ensimmäisenä mielessä
mistä muuten olette mittareita hommanneet ?
Heti kun pumppua parannellaan niin mynä toki ensimmäisenä mielessä
-w123 240d
-w201 200b
-w124 200d
-w126 300td
-w201 200b
-w124 200d
-w126 300td
Onko kenelläkään tietoa mitä eroa on PPd:n ja Mynän remppaamilla pumpuilla ? Kyse on 617 eli vitoskoneen pumpusta. Itellä on PPd:n tekemä (ainakin myyjän mukaan) pumppu ja siinä painekalvo lisää syöttöä modatun stop vivun kautta.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Hyvä kysymys muuten... Itseäkin vähän kiinnostaisi kun molempia yrityksiä on kehuttu lähes samassa suhteessa mutta mikäs näissä nyt sitten erona mahtaakaan olla ? onko mitään vai onko paljonkin ? Entäs hinnat?Onko kenelläkään tietoa mitä eroa on PPd:n ja Mynän remppaamilla pumpuilla ? Kyse on 617 eli vitoskoneen pumpusta
Hinta/laatu suhde se on joka ratkaisee
-w123 240d
-w201 200b
-w124 200d
-w126 300td
-w201 200b
-w124 200d
-w126 300td
Autometerit myy us-parts ja teollisuusmittarit saa kaikista pneumatiikkakaupoista.Wigilante kirjoitti:Mistäs olis hyvä hommata mittareita ? siis pakopaine ja ahtopaine ?
Lisää tietoa: www.skg.fi



