w202 farkku - käsijarru ei naksu eikä pidä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MikkoMallat
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 26.10.2006 19:52

w202 farkku - käsijarru ei naksu eikä pidä

Viesti Kirjoittaja MikkoMallat »

Tervehdys,

Käsijarru sanoi sopimuksen irti. Poljin ei naksuta, menee pohjaan asti ja pysyy siellä mutta jarru ei enää pidä. Tällä viikolla on muutakin remppaa tiedossa ja samalla ajattelin tuota katsoa. Onkos tuttu juttu ? Mistähän tuossa kannattaisi lähteä liikkeelle ? Näin etukäteen kuulostellen...
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ke 15.04.2009 21:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MikkoMallat
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 26.10.2006 19:52

Viesti Kirjoittaja MikkoMallat »

Tuntuis siellä pienoista vastusta vielä olevan kun mäessä testasin, vaijeri tuosta päätellen kaiketi vielä ehjä. No, tutkin asiaa kunhan ensin ehjään webaston... :evil:
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ke 15.04.2009 21:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Kovanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 451
Liittynyt: Ti 14.08.2007 21:42
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Kovanen »

Kyllähän se poljin naksetta pitää vaikka vaijeri ei ois kiinni takapenkin alla :?: itsella ainakin.
Nyt on kans ite huomannu että käsijarrupolkimesta on niitä lukituskohtia "hävinny" ja polkimen joutuu survasemaan jo niin syvälle että pahaa tekee.
Nyttemmin en sitten oo kehdannu sitä poljeskella.

Eikös siellä polkimessa ole jonkinnäkönen ratas"asteikko"?
- W211 320CDI -
MikkoMallat
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 26.10.2006 19:52

Viesti Kirjoittaja MikkoMallat »

Noniin, eilen kerkes vähän tätäkin tutkia. Siinä kohtaa missä poljin on kiinni on tälläinen asteikko ja sitä vasten sitten polkimessa oleva muovinen ratassysteemi naksuu. Tämä muovisysteemi on sitten mennyt poikki ja ilmeisesti siinä pitäisi jonkunnäköinen jousikin olla mikä painaisi rattaan tuota asteikkoa vasten. No, ton kanssa voi elää mutta tuota takapenkin alta löytyvää säätöä kattellessa huomasin että oikeanpuolen takapyörän vaijeri liikkuu paljon vähemmän kuin vasemman puolen. Noiden varmaan kuuluis liikkua suurinpiirtein yhtä paljon ? Systeemi muuten näytti liikkuvan ihan ok näin yleensä. Foorumilla on näemmä juttua noista vääränpitusista pulteista mitkä ovat rikkoneet käsijarruja, ittellä ne nyt pitäis olla ainakin just eikä melkein kun virallista mb tavaraa ovat ko. mallille. Kattelen tossa viikonloppuna mitä takapyörän jarrusysteemi on syöny ja mistä ja kuinka pahasti toi vaijeri jumittaa.
Vastaa Viestiin