Soittelin tänään tonne tullin palveluun ja he ilmoittivat, että -93 SL320 menisi verotukseen painon mukaan. Veikkasin puhelimessa virkailijalle painoa noin 1500kg jolloin hänen mukaansa vero olisi ollut 20,2% Taulukon mukaan % olisi 32%.
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Gate kirjoitti:Soittelin tänään tonne tullin palveluun ja he ilmoittivat, että -93 SL320 menisi verotukseen painon mukaan. Veikkasin puhelimessa virkailijalle painoa noin 1500kg jolloin hänen mukaansa vero olisi ollut 20,2% Taulukon mukaan % olisi 32%.
Ymmärtääkö joku näistä yhtään mitään?
Minkähän taulukon mukaan olisi 32%? Kun katsoo tullin tiedotteen numero 25 "Henkilöauton co2-perusteinen autovero" taulukosta niin bensakäyttöisen auton vero on 20,1% jos kokonaismassa on 1500kg. SL:n kokonaismassa on tosin paljon enemmän kuin 1500kg.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Soittelin omasta autosta myös tullille verotuksista ja siellä sanottiin, että päästöjen mukaan menee tuo uusi verotus ja näistä vanhemmista autoista, joista ei ole noita päästöarvoja tai lukuja missään tiedossa, _pystytään laskemaan_ kokonaismassan avulla tuo veroprosentti.
En muista mitenkä tuo kaava nyt meni, mutta kattovat paino-taulukosta tuon auton kokonaismassan tai painon mikä onkaan, siitä laskevat jotenkin päästöarvot / kilometrille, ja sieltä näkevät sitten veroprosentin... Tai jotain tuollaista.