röntän kytkinpoljin jäi pohjaan!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

röntän kytkinpoljin jäi pohjaan!

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

mikähän meni kun kaupas kävin ni lähtiessäni huomasin että poljin jää pohjaan eli pelkän jousen varassa. irtoskohan vaijeri vai onko tuossa nestekytkin? vai vakavampaa :/
Tompsoni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Pe 11.01.2008 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Tompsoni »

Nestekytkin. Onko jarrunestesäiliössä vajausta?
Sprinter 316CDI A -05

ex. Vaneo 1.9 A family, -02 saksantuonti
ex. 190E 2.0 kat (W201) manuaali vm. 1986 saksantuonti
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

pimeessä en kehannu kaupan pihassa katella sitä... nyt käyn kahtoo ku sain ajettua tuon kotio ilman kytkintä...
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Itellä ainakin meni entisestä W123 kytkinpolkimesta stefa(t) niin jäi poljin lattiaan. Siitä on kuitenkin aikaa monta monituista vuotta niin muistikuvat on hatarat.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

joo elikkäs nesteet on normaalitasolla...
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

Sergey kirjoitti:Itellä ainakin meni entisestä W123 kytkinpolkimesta stefa(t) niin jäi poljin lattiaan. Siitä on kuitenkin aikaa monta monituista vuotta niin muistikuvat on hatarat.
missähän nuo sijaitsee?
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Varmaan tarkoitti pääsylinterin (männän)tiivisteitä ja pääsylinteri on siinä kytkinpolkimen juuressa(muistaakseen).

Työsylinteri taas löytyy vaihelootan kyljestä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Eikös se ole helpoin lähtee liikkeelle ja mennä auton alle ja kattoo vuotaako työsylinteri.
Raotat hiukan sitä suojakumia työsylinteristä ja jos tulee nestettä niin tiivisteet paskana.

Sit jos ei näy päällisin puolin vuotoja niin sit pääsylinterin kimppuun ja sama homma sille.

Mut jos ei vuotoja näy kummassakaan niin sit pitäis jostain päästä alottaa syvempi tutkimus.

Helpompi on purkaa työsyl. ja kattoo tiivisteet ja ehkä samalla vaihtaakkin ne jos kerran purkaa.
Ei kuitenkaan ne tiivisteet maksa niin paljoo et konkurssi tulee.

Niin kannattaa tosin kattoo ensiksi et onko nestettä tarpeeksi :!:

Muistelen et eikös mersussa ottanut jarrusäiliöstä nesteen kytkimellekkin?
Ja tais olla nuuka siitä nesteestä että toimii.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Tompsoni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Pe 11.01.2008 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Tompsoni »

http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 030&SGN=02

Pääsylinteri purkautuu ottamalla nro 20 irti, jolloin nro 8 lähtee irti ja siinä on tiivisteet. Menee yleensä ennemmin kuin työsylinteri lootan vierestä.
Kannattaa täyttää se säiliö ihan täyteen, haukkaa ilmaa aika helposti kun alkaa putkia aukomaan ja sitten saa samalla ilmata koko jarrujärjestelmän :shock:
Viimeksi muokannut Tompsoni, Pe 11.01.2008 21:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sprinter 316CDI A -05

ex. Vaneo 1.9 A family, -02 saksantuonti
ex. 190E 2.0 kat (W201) manuaali vm. 1986 saksantuonti
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Osa 5 jälkimmäisestä kuvasta, ootko kokeillu avittaa poljin takaisin ylös ja painella uudelleen ?

-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Jaa niin eisiitä työsyl. pystykkään raottaa sitä kumia kun sitä ei ole!
Muistelin japsivehkeitä.

No se pitää sit päästää pois ja kahtoo siten.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

noh oon kokeillu nostella poljintaki useemman kerran, vaan ei mitään vastusta ole... pitänee varmaanki huomenna tutkiskella kuhan näkee jotain kun ei ole oikeen kiva pimeessä tutkiskella tuota... hermotki meni jo niin piti kaljapäkki hakea ku toinen kerta tälle viikolle ku vikaa ilmentyny :(
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Manu300cea24 kirjoitti:Jaa niin eisiitä työsyl. pystykkään raottaa sitä kumia kun sitä ei ole!
Muistelin japsivehkeitä.
No se pitää sit päästää pois ja kahtoo siten.
Jos siinä työsylinterissä on vikaa niin se vuotaa nesteet kytkinkoppaan ja sieltä vaihdelaatikon ja moottorin saumassa alhaalla olevasta suorakaiteen muotoisesta aukosta maahan.
Ei tarvi purkaa että näkis pelittääkö se.
Sielä jarrunestesäiliössä pitää olla nestettä siinä säiliön kyljestä lähtevän putken yläpuolelle.
Jos poljinsylinterissä on vikaa niin ei se välttämättä vuoda ulos vaan vuotaa pelkästään vaan männän kumitiivisteen ohi toiselle puolelle.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

juhaoh kirjoitti:
Manu300cea24 kirjoitti:Jaa niin eisiitä työsyl. pystykkään raottaa sitä kumia kun sitä ei ole!
Muistelin japsivehkeitä.
No se pitää sit päästää pois ja kahtoo siten.
Jos siinä työsylinterissä on vikaa niin se vuotaa nesteet kytkinkoppaan ja sieltä vaihdelaatikon ja moottorin saumassa alhaalla olevasta suorakaiteen muotoisesta aukosta maahan.
Ei tarvi purkaa että näkis pelittääkö se.
Sielä jarrunestesäiliössä pitää olla nestettä siinä säiliön kyljestä lähtevän putken yläpuolelle.
Jos poljinsylinterissä on vikaa niin ei se välttämättä vuoda ulos vaan vuotaa pelkästään vaan männän kumitiivisteen ohi toiselle puolelle.
Nii just mahdollisuuksia on monia.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

juhaoh kirjoitti:Jos poljinsylinterissä on vikaa niin ei se välttämättä vuoda ulos vaan vuotaa pelkästään vaan männän kumitiivisteen ohi toiselle puolelle.
Juuri näin siinä mun autossa kävi, itseasiassa tenavassa kävi täsmälleen samoin nyt kun asiaa muistelee, heti ekana hankintapäivänä. Eli vuoti stefan ohi.

Ja Manuhan se selvensi mun ajatuksia siis jo tuolla aikaisemmin.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3018
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Sitten kun vaihdat työsylinteriä niin älä lukitse kytkinletkua putkensulkijapihdeillä vaan valuta suosiolla nesteet pihalle.

Saattaa nääs käydä huonosti niinkun mulle; koko letku meni tukkoon kun letkun sisäpinta vaurioituu helposti. Kyllä oli niin älytön olo kun kykinpoljinta painoin eikä liikkunut mihinkään..

Kytkinjärjestelmän ilmaus on helppo homma. Ohjetta löydät
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... men+ilmaus
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
v6sa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 11.08.2004 08:31
Paikkakunta: Estonia

Viesti Kirjoittaja v6sa »

Ilmeisesti turha muistutus, mutta kuitenkin.

Koska kytkin saa nesteensa jarrusäiliön takaosasta ja väliseinä on korkea, niin kytkin haukkaa helposti ilmaa..

Eli jarrunestesäiliö piripintaan, ei MAX-merkiin, jos tekee ilmanpoistoa.
markusm
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: To 18.11.2004 23:23
Paikkakunta: e-p

Viesti Kirjoittaja markusm »

kannattaa vaihtaa molenmat sylinterit uusiin. vaihdat toisen, niin jonkin ajan päästä toinen hajoaa. näin kertoili paikallinen mersukorjaaja, ja kyllä se tuli itsekkin todistettua.
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Vimpeli

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Ja nimenomaan vielä niin että ostaa kokonaiset sylinterit uudet, ei tiivistesarjaa. Hintaeroa ei ollut juuri nimeksikään kl:llä.
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

http://s61.photobucket.com/albums/h46/t ... uva038.jpg

http://s61.photobucket.com/albums/h46/t ... uva035.jpg

http://s61.photobucket.com/albums/h46/t ... uva040.jpg

tuolleen näky käynneen tuolle jousenkiinnikkeelle.. miten tuo nyt pitäs olla kiinni tuossa tapissa ku on vaan pyöree reikä ja pyöree tappi?

sylinterin päässä on vaan tuo kumihaitari ja suora tappi ja toinen palanen kiinni polkimen yläosassa ja tuo on katkennut tuosta tapinpäästä irti... onkohan vaihettava nyt sitte koko sylinteri?
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

http://klvaraosat.workspace3.smilehouse ... Upload.jpg

tossa vielä kuvia niin tuosta on tuo muoviosa polkimessa ja tappi vaan sylinterissä kiinni... eli kokopaska varmaanki sitte vaihtoon?
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

jos nyt saan huomenna ostettua osan ja laitettua tuohon uuden sylinterin ni mistähän pääsee parhaiten käsiksi tuohon laatikon kylessä olevaan ilmausruuviin? näkyykö jostain ja missäkohin tuo on ja kummallapuolella?
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 030&SGN=02

mitenköhän porukka on saanut tuon nro. 17 mutterin auki tuolta kun ei kerta lista-avain sovi tuonne? alakaa jo :evil:
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

tpk_83 kirjoitti:http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 030&SGN=02

mitenköhän porukka on saanut tuon nro. 17 mutterin auki tuolta kun ei kerta lista-avain sovi tuonne? alakaa jo :evil:
Piti olla muistaakseni lenkkiavain jossa on riittävän iso "polvi" eli se mutka päässä.
Vastaa Viestiin