röntän kytkinpoljin jäi pohjaan!
röntän kytkinpoljin jäi pohjaan!
mikähän meni kun kaupas kävin ni lähtiessäni huomasin että poljin jää pohjaan eli pelkän jousen varassa. irtoskohan vaijeri vai onko tuossa nestekytkin? vai vakavampaa :/
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 015&SGN=01
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 030&SGN=02
mitkähä nuista kannattas katella?
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 030&SGN=02
mitkähä nuista kannattas katella?
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Eikös se ole helpoin lähtee liikkeelle ja mennä auton alle ja kattoo vuotaako työsylinteri.
Raotat hiukan sitä suojakumia työsylinteristä ja jos tulee nestettä niin tiivisteet paskana.
Sit jos ei näy päällisin puolin vuotoja niin sit pääsylinterin kimppuun ja sama homma sille.
Mut jos ei vuotoja näy kummassakaan niin sit pitäis jostain päästä alottaa syvempi tutkimus.
Helpompi on purkaa työsyl. ja kattoo tiivisteet ja ehkä samalla vaihtaakkin ne jos kerran purkaa.
Ei kuitenkaan ne tiivisteet maksa niin paljoo et konkurssi tulee.
Niin kannattaa tosin kattoo ensiksi et onko nestettä tarpeeksi
Muistelen et eikös mersussa ottanut jarrusäiliöstä nesteen kytkimellekkin?
Ja tais olla nuuka siitä nesteestä että toimii.
Raotat hiukan sitä suojakumia työsylinteristä ja jos tulee nestettä niin tiivisteet paskana.
Sit jos ei näy päällisin puolin vuotoja niin sit pääsylinterin kimppuun ja sama homma sille.
Mut jos ei vuotoja näy kummassakaan niin sit pitäis jostain päästä alottaa syvempi tutkimus.
Helpompi on purkaa työsyl. ja kattoo tiivisteet ja ehkä samalla vaihtaakkin ne jos kerran purkaa.
Ei kuitenkaan ne tiivisteet maksa niin paljoo et konkurssi tulee.
Niin kannattaa tosin kattoo ensiksi et onko nestettä tarpeeksi

Muistelen et eikös mersussa ottanut jarrusäiliöstä nesteen kytkimellekkin?
Ja tais olla nuuka siitä nesteestä että toimii.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 030&SGN=02
Pääsylinteri purkautuu ottamalla nro 20 irti, jolloin nro 8 lähtee irti ja siinä on tiivisteet. Menee yleensä ennemmin kuin työsylinteri lootan vierestä.
Kannattaa täyttää se säiliö ihan täyteen, haukkaa ilmaa aika helposti kun alkaa putkia aukomaan ja sitten saa samalla ilmata koko jarrujärjestelmän
Pääsylinteri purkautuu ottamalla nro 20 irti, jolloin nro 8 lähtee irti ja siinä on tiivisteet. Menee yleensä ennemmin kuin työsylinteri lootan vierestä.
Kannattaa täyttää se säiliö ihan täyteen, haukkaa ilmaa aika helposti kun alkaa putkia aukomaan ja sitten saa samalla ilmata koko jarrujärjestelmän

Viimeksi muokannut Tompsoni, Pe 11.01.2008 21:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sprinter 316CDI A -05
ex. Vaneo 1.9 A family, -02 saksantuonti
ex. 190E 2.0 kat (W201) manuaali vm. 1986 saksantuonti
ex. Vaneo 1.9 A family, -02 saksantuonti
ex. 190E 2.0 kat (W201) manuaali vm. 1986 saksantuonti
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Jos siinä työsylinterissä on vikaa niin se vuotaa nesteet kytkinkoppaan ja sieltä vaihdelaatikon ja moottorin saumassa alhaalla olevasta suorakaiteen muotoisesta aukosta maahan.Manu300cea24 kirjoitti:Jaa niin eisiitä työsyl. pystykkään raottaa sitä kumia kun sitä ei ole!
Muistelin japsivehkeitä.
No se pitää sit päästää pois ja kahtoo siten.
Ei tarvi purkaa että näkis pelittääkö se.
Sielä jarrunestesäiliössä pitää olla nestettä siinä säiliön kyljestä lähtevän putken yläpuolelle.
Jos poljinsylinterissä on vikaa niin ei se välttämättä vuoda ulos vaan vuotaa pelkästään vaan männän kumitiivisteen ohi toiselle puolelle.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Nii just mahdollisuuksia on monia.juhaoh kirjoitti:Jos siinä työsylinterissä on vikaa niin se vuotaa nesteet kytkinkoppaan ja sieltä vaihdelaatikon ja moottorin saumassa alhaalla olevasta suorakaiteen muotoisesta aukosta maahan.Manu300cea24 kirjoitti:Jaa niin eisiitä työsyl. pystykkään raottaa sitä kumia kun sitä ei ole!
Muistelin japsivehkeitä.
No se pitää sit päästää pois ja kahtoo siten.
Ei tarvi purkaa että näkis pelittääkö se.
Sielä jarrunestesäiliössä pitää olla nestettä siinä säiliön kyljestä lähtevän putken yläpuolelle.
Jos poljinsylinterissä on vikaa niin ei se välttämättä vuoda ulos vaan vuotaa pelkästään vaan männän kumitiivisteen ohi toiselle puolelle.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Juuri näin siinä mun autossa kävi, itseasiassa tenavassa kävi täsmälleen samoin nyt kun asiaa muistelee, heti ekana hankintapäivänä. Eli vuoti stefan ohi.juhaoh kirjoitti:Jos poljinsylinterissä on vikaa niin ei se välttämättä vuoda ulos vaan vuotaa pelkästään vaan männän kumitiivisteen ohi toiselle puolelle.
Ja Manuhan se selvensi mun ajatuksia siis jo tuolla aikaisemmin.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3018
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Sitten kun vaihdat työsylinteriä niin älä lukitse kytkinletkua putkensulkijapihdeillä vaan valuta suosiolla nesteet pihalle.
Saattaa nääs käydä huonosti niinkun mulle; koko letku meni tukkoon kun letkun sisäpinta vaurioituu helposti. Kyllä oli niin älytön olo kun kykinpoljinta painoin eikä liikkunut mihinkään..
Kytkinjärjestelmän ilmaus on helppo homma. Ohjetta löydät
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... men+ilmaus
Saattaa nääs käydä huonosti niinkun mulle; koko letku meni tukkoon kun letkun sisäpinta vaurioituu helposti. Kyllä oli niin älytön olo kun kykinpoljinta painoin eikä liikkunut mihinkään..
Kytkinjärjestelmän ilmaus on helppo homma. Ohjetta löydät
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... men+ilmaus
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
http://s61.photobucket.com/albums/h46/t ... uva038.jpg
http://s61.photobucket.com/albums/h46/t ... uva035.jpg
http://s61.photobucket.com/albums/h46/t ... uva040.jpg
tuolleen näky käynneen tuolle jousenkiinnikkeelle.. miten tuo nyt pitäs olla kiinni tuossa tapissa ku on vaan pyöree reikä ja pyöree tappi?
sylinterin päässä on vaan tuo kumihaitari ja suora tappi ja toinen palanen kiinni polkimen yläosassa ja tuo on katkennut tuosta tapinpäästä irti... onkohan vaihettava nyt sitte koko sylinteri?
http://s61.photobucket.com/albums/h46/t ... uva035.jpg
http://s61.photobucket.com/albums/h46/t ... uva040.jpg
tuolleen näky käynneen tuolle jousenkiinnikkeelle.. miten tuo nyt pitäs olla kiinni tuossa tapissa ku on vaan pyöree reikä ja pyöree tappi?
sylinterin päässä on vaan tuo kumihaitari ja suora tappi ja toinen palanen kiinni polkimen yläosassa ja tuo on katkennut tuosta tapinpäästä irti... onkohan vaihettava nyt sitte koko sylinteri?
http://klvaraosat.workspace3.smilehouse ... Upload.jpg
tossa vielä kuvia niin tuosta on tuo muoviosa polkimessa ja tappi vaan sylinterissä kiinni... eli kokopaska varmaanki sitte vaihtoon?
tossa vielä kuvia niin tuosta on tuo muoviosa polkimessa ja tappi vaan sylinterissä kiinni... eli kokopaska varmaanki sitte vaihtoon?
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 030&SGN=02
mitenköhän porukka on saanut tuon nro. 17 mutterin auki tuolta kun ei kerta lista-avain sovi tuonne? alakaa jo
mitenköhän porukka on saanut tuon nro. 17 mutterin auki tuolta kun ei kerta lista-avain sovi tuonne? alakaa jo

Piti olla muistaakseni lenkkiavain jossa on riittävän iso "polvi" eli se mutka päässä.tpk_83 kirjoitti:http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 030&SGN=02
mitenköhän porukka on saanut tuon nro. 17 mutterin auki tuolta kun ei kerta lista-avain sovi tuonne? alakaa jo