Kytkinrempan ja etummaisen rättinivelen vaihdon jälkeen aloitti ääntelyn. Ääntää kylmänä kiidyttäessä pinta kaasulla, jos laittaa enemmän kaasua hiljenee. Ulina kuuluu jostain voimalinjasta, koska ei äännä paikallaan. Ääni muuttuu kierrosten mukaan , kovenee ja muuttuu korkeammaksi, ja kuuluu yleensä kakkos ja kolmos vaihteilla. Pelottaa vähän onko jotain isompaa remonttia tiedos. :? Aion alkaa vaihteleen perä öljyt ja vaihteisto öljyt jos auttas...
Oisko kellään hyviä arvauksia mikä vois olla vialla?
Jalo kirjoitti:Ulina kuuluu jostain voimalinjasta, koska ei äännä paikallaan. Ääni muuttuu kierrosten mukaan , kovenee ja muuttuu korkeammaksi, ja kuuluu yleensä kakkos ja kolmos vaihteilla.
Oisko kellään hyviä arvauksia mikä vois olla vialla?
Onko 4-vaihteinen laatikko? Viittais vähän laatikon suuntaan.
No eikös vitosella äännä, vai tuleeko rengasäänet jo suuremmaksi?
Itellä on tuo kakkonen ja kolmonen ääntänyt jo 13 vuotta ja 400tkm. Katotaan kuinka kauan kestää. Kuuluu samoin kun kiihdyttää "varovasti". Laatikon sivuakselilla jotain häikkää??
Jalo kirjoitti:No eipäs se sitten auta kun ajella ja kattoa kuin kauan kestää. Ja jos tympääntyy ääneen niin vaihtaa laatikko, vai onko jotain helppoa keinoa?
No vaihda ensinä ne öljyt siihen jos se on vaikka vajaa. Ja öljyksi sitten oikeaa laatua l. automaatti ATFää.
Juu pitää vaihella öljyt ja seurailla vaikuttaako. Laatikossa meinaa joskus myös pakki takellella. Ei mene aina päälle ensimmäisellä kerralla, vaikka on uus kytkin. Voiskohan tuokin liittyä jotenki onkelmaan.
Jalo kirjoitti:Juu pitää vaihella öljyt ja seurailla vaikuttaako. Laatikossa meinaa joskus myös pakki takellella. Ei mene aina päälle ensimmäisellä kerralla, vaikka on uus kytkin. Voiskohan tuokin liittyä jotenki onkelmaan.