Nyt on lukko tilattu Hintaa koko komeudelle kertyi 35,95€ Että ei mielestäni mikään paha hinta Sitte vain ajattelin kysyä että kuinka vittuinen homma on vaihtaa virtalukko? Kuulin vain huhuja että pitäisi porata lukon pohjaan asti niin että rattilukko ikäänkuin hajoaa? Onko totta vai onko helpompia tapoja? [/url]
Mähän sulle niitä huhuja kertoilin ja näin se ainakin 123:sta irtos.
Pora kylmästi käteen ja hinkkaat heiluttelet sitä sielä niin kauan että kaikki lukon haitat on kulunut pois. Sen jälkeen se lukko oli ihan vaan vedettävissä pois.
Tarkentakaa joku, kun on vähän hataralla pohjalla mun muistamiset, en itse ollut paikalla tuota lukkoa vaihdettaessa ihan koko aikaa. Hämärä mielikuva on, ettei se ihan noin helpolla lähtenyt - jotain piti vähän vielä kikkailla.
abject kirjoitti:Mähän sulle niitä huhuja kertoilin ja näin se ainakin 123:sta irtos.
Pora kylmästi käteen ja hinkkaat heiluttelet sitä sielä niin kauan että kaikki lukon haitat on kulunut pois. Sen jälkeen se lukko oli ihan vaan vedettävissä pois.
Tarkentakaa joku, kun on vähän hataralla pohjalla mun muistamiset, en itse ollut paikalla tuota lukkoa vaihdettaessa ihan koko aikaa. Hämärä mielikuva on, ettei se ihan noin helpolla lähtenyt - jotain piti vähän vielä kikkailla.
Naapuri kehuu että 5-10min niin se on pois.. Ilman poraamista..
en muista miten oli 123:sen ja 190:sen laita mutta useassa mersussa lukko lähtee todella kivuttomasti ja sen vaihtamiseen siis jos se vielä toimii niin menee aikaa noin 2min. Eli tarvitset esim polkupyörän pinna käy tähän hyvin niin sellanen teräslanka joka on noin 2mm paksu ja teet siihen toispuoleisen viisteen päähän ja sitten vaan käännät virta-avaimesta kerran myötä päivään siihen asentoon että virrat tulee niin nyt lukkosylinterin juures avaimen molemmin puolin avautuu reiät johon työntämällä pinnat vapautat lukko sylinterin lukko rungosta ja sitten ei muuta kuin uusi sylinteri tilalle ja menoks... tulipa selitettyä huonosti, mutta tästä aiheesta löytyy haku toiminnolla lisää vaikka kuinka paljon ja paremmin selittetynä
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Kyllä se suurinpiirtein näin lähtee jollei seillä mitään avainta ole sisällä
Kyllä porakoneen saa unohtaa Ei siinä kyllä enempää 2 minuutia saa kulumaa kunlöytää avaimella sen oikean kohdan Siitä lähtee se renkas pyörimää ja senjälkeen patruuna tulee ulos Olikohan se sen parempi selitys j.s.lehti
toi 124 korisen lukon se etulevy ei pelti siis vaan se paksu niin se on niin kovaa että siihen ei varmasti pysty normi poran terät kun ei edes jyrsinmen kovametalli tappikaan meinannut syödä sitä, tuli edellisen mesen lukkorungon vaihdon jälkeen vähän testailtua vanhan rungon kestoa
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Aapo.T kirjoitti:Mites pystylampussa tämä virtalukko irtoaa?
Samalla lailla kuin 123:ssa, mutta taisi riittää yksi pinna. On tosin 24v kun viimeksi laittoin, niin tuo pinnamäärä voi heittää, mutta näkeehän sen montako reikää siihen tulee.
Aapo.T kirjoitti:Mites pystylampussa tämä virtalukko irtoaa?
Samalla lailla kuin 123:ssa, mutta taisi riittää yksi pinna. On tosin 24v kun viimeksi laittoin, niin tuo pinnamäärä voi heittää, mutta näkeehän sen montako reikää siihen tulee.
Itellä on syntymästä 24 vuotta mutta koitetaan näillä eväin
EDIT:
Tuolta lukko näyttää ilman koristeita, en näe mitään reikää vaikka avainta kääntäisi
No millä se virtalukko saadaan pois kun se on aivan jumissa eikä käänny avaimella? Entäs sitten kun katkaisen kohta avaimen sisään?
- Lyönkö taltan, iskumeisselin tai vastaavan pesään ja väännän väkisin?
Onko lukkopatruuna se joka antaa periksi?
Ei siis käänny avaimesta mihinkään kohtaan eikä varsinkaan siihen kohtaan, jossa lukon saa pois, yritetty on usko pois.
Päällimmäisenä on se kovempi murtosuoja joten poraaminenkaan ei onnistu kun se suoja pyörii mukana.
Mieluummin sellainen kokeiltu ohje vaivaan eikä arvelu, - eikä ohjetta ajaa lukkosepälle sillä autolla.
Who's talking now?
Eli kuinka monella se lukko on jumissa?
Kokemuksia 123:n virtalukosta. Kun se menee jumiin niin se menee. Mikään väkisin vääntäminen ei auta vaan sellainen ykstoikkoinen suostuttelu ilman voiman käyttöä. (voi mennä parikin tuntia).
Lopulta se liikahtaa ja sitten:
Käännä lukko siihen I asentoon (ensimmäinen napsu). En muista pitikö purkaa mitään, mutta sinun pitäisi saada näkyviin pieni reikä johon työnnät lattapäisen hienoelektro-ruuvarin, poranterän tai vaikka polkupyörän pinnan.
Tunnet, että siellä sisällä jokin liikahtaa ja ruuvaat kannakket pois.
Ota sylinteri ulos ja voit käynnistää autosi vaikka nokkapihdeillä, kunnes saat uuden sylinterin
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)