w124 kivirekenä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
time
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ma 07.01.2008 21:24

w124 kivirekenä

Viesti Kirjoittaja time »

Onkohan näissä saksan tuonneissa heikommin pakkasta kestävät iskarit, kun tuntuu että pakkasella on aika pitkään kivirekenä.
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Löysempi

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Terve!

Mersuihin oli 124-aikoihin saatavilla useamman kovuisia alustoja, ihan peruskorkeudellakin. Sakut ottivat aika usein pehmeimmän, kun taas Suomeen tuoduissa oli ns. taksialusta.

Noh, tuo yllä oleva ei selitä autosi kivireki-ilmiötä, mutta arvailen kyseessä olevan farmarimallin tai muutoin vain peräpään korkeuden säädöllä olevan yksilön. Peräpään 'citikka'pallot siellä vain on menettäneet kaasunsa (normaalihävikki 10%/vuosi). Lopuksi puhkeaa vielä kalvo ja silloin perä on kivirekimallia kesäkelilläkin.

KL:ssä lienevät satasen paikkeilla kipale nuo pallerot. Saapi vaihdettua itse, jos on näppärä sormistaan. Siitä haulla lisätietoa.
Terveisin
Tero
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 917
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Re: w124 kivirekenä

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

time kirjoitti:Onkohan näissä saksan tuonneissa heikommin pakkasta kestävät iskarit, kun tuntuu että pakkasella on aika pitkään kivirekenä.
Kun auto seisoo yön yli tai vaikka päivälläkin muutaman tunnin ulkona pakkasessa,liikkeellelähtö on tönkköä.Tallissa vaikka kylmässäkin on tilanne erilainen,ainakin itse olen huomannut asian neljällä eri mersulla.
Kun on katto päällä ja seinät ympärillä,ei auto pääse jäähtymään ihan niihin lukemiin kuin ulkona.Eikä tallissa tuule,se pienikin lämpövaippa pysyy auton ympärillä.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Vastaa Viestiin