Vito 96-00, mitä kannattaa tarkistaa ostohetkellä?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pensseli69
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viesti:

Vito 96-00, mitä kannattaa tarkistaa ostohetkellä?

Viesti Kirjoittaja pensseli69 »

Tuntuu että näissä olisi paljon tyyppivikoja ja vikaa muutenkin verrattuna esim. hiaceen. Kuitenkin vito kiinnostaisi ihan hinnankin takia.

Auto tulisi olemaan 96-> eli vanhinta mallia(onko viisasta)
Ajomäärä 200-320tkm
koneeltaan 110d 2.3td vai mikä olisi paras ja mitä eroja ylipäätään niissä on.
mitä itse olen lueskellut/kuullut tyyppiviosista niin kansipahvi,vetarit,laatikko ruoste olisi isokin ongelma noissa,onko yhtään totta? kaikki tieto on plussaa.
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Kannentiivisteviat ja ruoste on oikeastaan ne suurimmat ja yleisimmät viat.
Sitten tulee keskuslukko viat, laatikkoviat, seisontajarru, vetonivelet ja jne... lista on aika pitkä, ei jaksa kirjottaa.

108 on 2,3 vapaastihengittävä diesel. Ei kulje mihinkään.
110 on 2,3 turbodiesel. Kulkeen jotenkin(pumppu kannattaa säätää)
Moottorit on OM601 mallia, mekaanisella rivipumpulla.
Vanhoissa -96 ei ole abs, airbagiä, egr ym hienouksia(=vähemmän harmia).

Oikeastaan olen aika huono kehumaan näitä. Omassa vitossa noita ongelmia on riittänyt aika runsaasti.

Viton kestävyys riippuu aika paljon riippuu siitä että paljonko on ajettu ja miten on huollettu. Ja onko kori, ovet ja luukut kuinka ruosteessa. Suosittelen hiacea jos kestävyys on päällimmäisenä mielessä.
keef
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja keef »

Firman ajoon Hiace, omaan harrastuskäyttöön Vito. Hiace on kyllä varma peli.
wäinö
Sisäänajossa
Sisäänajossa

vitojen vikalista?

Viesti Kirjoittaja wäinö »

Itse hommasin 99 vm 110 cdi:n liikkeestä jolla oli ajettu 208tkm ja liikken takuuta oli 3 kuukautta koskien moottoria ja voimansiirtoo. Ostohetkellä ei ollu oikeestaan mitään vikaa ja kävi nätisti ja hiljaa.

Ajelin pari tonnia niin rupes olemaan vikoja: hihnankiristin rulla uusiksi, jumitti starttauksen jälkeen, eli ei päässy kovin isoo vikaa tulemaan.. rullan vaihdon yhteydessä mainittiin laturin heikkoudesta, no vaihtaahan se piti heti kun mahdollista (ja rahat riittää) :twisted: Ennen tätä pimeni hehkuja yksitellen ja takuuseen meni hehkujen vaihdot(yksittäin) eivät vaihtaneet kaikkia kerralla jolloin sitä hehkunvalo riesaa riitti. Sitten loppui jo takuuaikakin vitosta. Termostaatti ei nostanu lämpöjä enää kuin 60 asteeseen eli senkin vaihto oli edessä. hehkujen vaihdon jälkeen alkanut kuulua kilinää ja sen semmosta :x

Ja ruostettahan näissä riittä. etuoven listan välissä kukkii ja sivuoven liuku-urassa.

JOs meinaa liikkeestä hommata niin kannattaa varmistaa mitä takuu korvaa. Minun tapauksessa eivät korvanneet sitä rullaa joka maksoi töineen reilu 200e. eikä myöskään laturia korvanneet..Minun mielestä ne on moottoriin kuuluvia osia.?? Takuulapussa luki" Emme vastaa normaalista kulumisesta johtuvia vikoja tai kisakäytössä syntyneitä vaurioita.." Eli käytännössä sillä takuulla ei ollut mitään virkaa.

Sanon vaan että en olis ostanut mikäli olisin tienny että vito on niin huono laatuinen kulkine tekniikaltaan. Enemmän ollut haittaa kun hyötyä. Mutta kulkupuolelle on kyllä vaan kehumista. Ei jää jalkoihin :wink:
110 cdi Vito
Vastaa Viestiin