Kiisselin haju

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Potifaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:49
Paikkakunta: Kuopio

Kiisselin haju

Viesti Kirjoittaja Potifaari »

Nokan puolelta tuntuu vieno kiisselin haju. Käytin vehjettä hehkun vaihdossa, ja näin että koneen kärsällä on läpinäkyvien letkujen pinnalla kosteutta. Huoltokaveri sanoi että O-renkaat pitäisi uusia ja sitä varten purkaa keulaa jonkin verran. Mahtaako olla isompikin rojekti ?
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Avatar
lanteri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: La 20.10.2007 07:59
Paikkakunta: leppävirta

Viesti Kirjoittaja lanteri »

ei sinäänsä ota polttoainesuodatimen jalka irti ja sieltä välistä pääsee käsiksi pumpuun ensin suihkuputket irti ja sitten lukitus ruuvit irti sen jälkeen kierrä niistä pelti lätkistä ne auki ja nosta varovasti irti etei siältä putoa osia ja vaihda o renkaat ja ruuvaa takaisin paikaleen muista kiristää kunolla :twisted:
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Eiköhän nyt kuitenki ole kyse cdi:stä eli pumpun paineventtiilin o-renkaita saa vähän aikaa ehtiä :roll: :wink:

Cdi:ssä tosiaan 320:ssa joutuu vähän ottaan keulaa auki että mahtuu vaihtamaan parit o-renkaat Korkeapainepumpulle. O-renkaan vaihto ei esim. 4 tai 5 pyttyseen ole mikään homma, 320:ssa tosiaan menee pikku hetki joutavaa aikaa sen keulan kanssa. Ei ole kallis remontti jso o-renkailla menee.
Joku mersupurkaamo??
Snakerock
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja Snakerock »

Moro!
Tulin just nuuskimasta omaa autoa! Dieseli haisee ja näkkyy! Auto on vm. 2004 E 320 CDI aj. 157tkm. Vein auton mersun huoltoon dieselin hajun takia viime torstaina missä tutkivat että vuotaako auto polttoainetta jostaki, huoltomies sano kun hain auton huollosta että polttoaineen suodattimen päällä ja sen lähellä jossakin kolossa oli ollut polttoainetta jotka oli puhistanu pois ja sano vaihtaneensa uudet klemmarit suodattimen letkuihin! Perjantaina kun ajoin autolla pikku lenkin niin polttoaine tuoksui aika voimakkaasti auton edessä! Nyt sitten ajoin auton talliin ja saman tien pikku lätäkkö auton alla dieseliä, pohojapanssari oli aivan polttoaineesa ja auton pohja moottorista taaksepäin ja yks klemmariki löyty pohojapanssarin päältä! Että tämmönen tappaus! Kait se on mentävä huomena takasi huoltoon! Laittovat lohkolämmittimen autoon ennen ku sain sen! Auto on ollut mulla nyt reilun viikon että tämmönen alotus tämän auton kans! Onkohan tuo vakio vika näisä CDI moottoreisa?
kole
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 11.09.2004 22:33

Viesti Kirjoittaja kole »

Klemmarit näyttävät löystyvän herkästi. Minäkin ihmettelin dieselin hajua. Vika löytyi paluuletkun löysästä klemmarista koneen edessä. Tehtaan klemmari pois ja uusi tilalle. Vuoto loppui siihen. Oli vaan niin näkymättömissä suojalevyn takana, että vaati peilin paikallistamiseen ja pikku askartelun vaihtoon.
mebafani
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ma 19.06.2006 12:23

Viesti Kirjoittaja mebafani »

Korkeapainepumpun vuotaessa kerrottiin Vehossa että tonni riittää, jos jätät vanhan tänne. "Ei niitä korjata." Kysäsin muualtakin ja hinta laski 750 euroon, "ei niitä korjata". Sitten osuin oikeaan mersukorjaamoon, jossa kerrottiin että eivät tee kun eivät pääse testaamaan. Korkeapainepenkki maksaa 20 tuhatta euroa.

Sain infon mistä korkeapainepenkki löytyy ja dieselin hajuongelma läks tiivisteiden vaihdolla, 120e.
Vastaa Viestiin