OM603 vs. OM606

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

OM603 vs. OM606

Viesti Kirjoittaja KOS »

HEP!!

Kertokaapa asiantuntijat joilla on kokemusta kumpi kone on ST käytössä "parempi".

Kumpienki koneiden plussat ja miinukset.

Kuten esim. 603 halvempi.
606 enemmän tehoa mutta paljonko loppupelissä tuosta saa enemmän hepoja /vääntöä ja kestääkö mersun vahvistettu loota sen?
(kaikkihan saa rikki, mutta "järkevällä" käytöllä)

Onko kellään hajonnu kansi 606 orkkis turbokoneesta ST käytössä?
603 koneistahan niitä on "muutama" menny..

nimim. kahen vaiheilla
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

Viesti Kirjoittaja esko »

Kertokaapa asiantuntijat joilla on kokemusta kumpi kone on ST käytössä "parempi".
- 606 on kalliimpi mutta moottorina on lujempi, lohko tukevampi,
orig kiertokanget tukevammat. sopii ainakin meikäläisen ST
käyttöön paremmin tehotarpeen takia. 603 ei ehkä kestä
lämpöä sylinterikannessa niin paljoa......
mutta ensimmäiset superturbot tehtiin 603 vapareista ja
niilläkin pärjäsin reiluun 350 hv
Avatar
Motormafia
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 26.11.2007 08:58
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja Motormafia »

606 +vaparistakin löytyy öljy suihkut
300d
2.3 16v coswortti<--om606
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Lähinnä tarkotin orkkis turbokoneiden eroja tässä......

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
Motormafia
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 26.11.2007 08:58
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja Motormafia »

täytyy myös huomioida se, että 603 koneet ovat vanhempia.. kyllä 10 vuoden päästä alakaa löytyyn rikkinäisiä 606:kin :wink:
300d
2.3 16v coswortti<--om606
Avatar
kynsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: La 18.11.2006 18:12
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja kynsi »

Voisin sanoa tälliset ajatelmat. Miksi606?
24v Samankokinen ahdin tulee mukaan alempana.
Samoille tehoille pääsee pienemmillä ahtopaineilla (lue pakopaineilla =kestävyys).
Ja moniventtiili tekee tehoa vielä +6000rpm.
Avatar
Hene89
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ti 23.01.2007 17:58
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hene89 »

Mites muuten jos 603:sen tilalle laittaa 606 niin passaako melkeen "heittämällä" vai pitääkö kiinnikkeitä modailla ja miten on katsastuksen laita eli pitääkö alkaa jarruja sun muita muuttelemaan?
M-B 250dt ic-89
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Melkolailla PlugandPlay homma tuo koneen vaihto, eli kiinnikkeet passaa.
Kun laittaa 603:n pumpun tuohon 606:een niin lohkoa pitää hieman hioa et mahtuu toi mekaaninen pumppu siihen kylkeen.

Kallistuksenvakaajan kiinnikkeitä pitää hieman modata ettei osu öljypohjaan.

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
Hene89
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ti 23.01.2007 17:58
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hene89 »

Hvä homma :) Itsellä ois vähän suunnitteilla että 606:sen 602 dt:n tilalle vaihtais tai sitte tuota kakspuokkia vähän piristäs 8) ...oisse 606 sentään vähän miehekkäämpi ku sitä piristäis...miten muuten vielä tuo katsastus eli tuleeko ongelmia?
M-B 250dt ic-89
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

KOS kirjoitti:Melkolailla PlugandPlay homma tuo koneen vaihto, eli kiinnikkeet passaa.
Kun laittaa 603:n pumpun tuohon 606:een niin lohkoa pitää hieman hioa et mahtuu toi mekaaninen pumppu siihen kylkeen.

Kallistuksenvakaajan kiinnikkeitä pitää hieman modata ettei osu öljypohjaan.

~KOS~
Mistäs sitä lohkoa pitää muka hivua :shock: :?:
Avatar
JuhoK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 178
Liittynyt: La 20.03.2004 13:23
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja JuhoK »

konjamiini kirjoitti:
KOS kirjoitti:Melkolailla PlugandPlay homma tuo koneen vaihto, eli kiinnikkeet passaa.
Kun laittaa 603:n pumpun tuohon 606:een niin lohkoa pitää hieman hioa et mahtuu toi mekaaninen pumppu siihen kylkeen.

Kallistuksenvakaajan kiinnikkeitä pitää hieman modata ettei osu öljypohjaan.

~KOS~
Mistäs sitä lohkoa pitää muka hivua :shock: :?:
Samaa kysyisin itekki. Hyvin mulla ainakin paikoilleen meni mekaaninen pumppu 606:seen....
w126 -86, 300 24v. turbodiesel
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

JuhoK kirjoitti:
konjamiini kirjoitti:
Mistäs sitä lohkoa pitää muka hivua :shock: :?:
Samaa kysyisin itekki. Hyvin mulla ainakin paikoilleen meni mekaaninen pumppu 606:seen....
Näin olen kuullut että lohkoa pitäs "koneistaa" hieman ku laittaa 603 turbon pumpun 606:een....

..mutta ilmeisesti ei pidä paikkaansa
:oops:

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

ei tarvii koneistella lohkoa jostain vanhemmasta mersun koneesta pitää mutta tämä passa paremmin kuin isä äitin selkään
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

290 suoraruiskun lohkoa joutuu hiomaan jos vaihtaa jakopäähän mekaanisen ennakonsäätimen rivipumpulle.
Avatar
hanomag
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 15.05.2006 18:06
Paikkakunta: Mikkeli

Re: OM603 vs. OM606

Viesti Kirjoittaja hanomag »

KOS kirjoitti:HEP!!

Kertokaapa asiantuntijat joilla on kokemusta kumpi kone on ST käytössä "parempi".

Kuten esim. 603 halvempi.

nimim. kahen vaiheilla
Itellä on päälimmäisenä mielessä että tehdään parhaista osista rahaa säästämättä. Tonnin hintaerolla päädyin kuus-nolla-kutoseen ja siihen kahden tonnin veivit.

En siis kehu rahalla, kun sitä ei edes ole. Mie harrastan Mersua, akka käy sienessä.
MB W124 OM606. 0.5bar 315hv 487Nm - Myyty!
Dodge RAM 3500 4x4 5.9 Cummins
Vastaa Viestiin