Onko kellään kokemusta kuinka helposti uusien CDI-koneiden hiukkassuodattimet menevät rikki, kestävätkö yhtään savutusta?
Uudesta 109CDI Vitosta otettiin uudella ohjelmalla rullilla 185hv/420Nm, pudotettiin sitten tehoja kuitenkin 170hv/400Nm, koska lastuttaja oli sitä mieltä että hiukkassuodattimen kestoikä voi kärsiä jos haetaan reilusti lisää tehoa.
Onko kellään kokemuksia?
Uusien CDI-koneiden hiukkassuodatin
Mulla 320 CDI ja ohjelmalla kans otettu ns. kaikki irti.
Nyt takana noin 100tkm ja ongelmia 0, tieten tämän kirjoituksen jälkeen
menee osaa niin että lompakko halkee mut tähän asti kaikki menny hyvin. Itsehän sitä kaasua painaa ja harvemmin jaksaa kick downilla lähteä enään, oikeastaan ohituksen ainostaan kuin annan kierroksia.
Nyt takana noin 100tkm ja ongelmia 0, tieten tämän kirjoituksen jälkeen
menee osaa niin että lompakko halkee mut tähän asti kaikki menny hyvin. Itsehän sitä kaasua painaa ja harvemmin jaksaa kick downilla lähteä enään, oikeastaan ohituksen ainostaan kuin annan kierroksia.
BMW 535dA e61 M sport
ex: BMW e61 530dA M sport
ex: MB S211 320 CDI A
ex: BMW e61 530dA M sport
ex: MB S211 320 CDI A
.
Kyllä siinä perää on.
Kestämisestä, tai kestoiästä en ole varma, ihan luulen vaan.
Tehoa kannattaa kuitenkin tiputtaa.
Kun aivan kaikki otetaan ohjelmasta ulos, niin silloin moottori vakiosuuttimilla jo savuttaa.
Eli noki tukkii suodatinta tehokkaasti koko ajan.
Tämä aiheuttaa puhdistuspolttoja hyvin tiheään.
Samoin ohjelma seuraa pakolämpöjä.
Lastutetussa autossa pakolämmöt kohoavat reippaasti pitkissä vedätyksissä.
Hiukkassuodatin vaan korostaa tätä.
Korkeat pakolämmöt myös kuluttaa suodatintakin ja lisäksi ohjelma niiden perusteella varmaankin rajoittaa syöttöä.
Summa summarum.
Korkea teho on olemassa vaan paperilla.
Käytännössä teho on pienempi, koko ajan "täynnä" olevan hiukkassuodattimen takia, sekä sen takia että pakolämpöjen nousu huomioidaan ohjelmassa.
Rullilla ei saada "käytännön" rasitusta.
Käytännössä teho onkin pienempi.
On järkevää laskea paperitehoa, jotta järjestelmä alkaakin toimia "oikein" ja käytännön teho pysyy paperilla olevan kaltaisena.
Kuvittelisin, että "puhdistuspoltto" ja korkeat pakolämmöt kuluttavat hiukkassuodatinta, siis kuvittelen, en oikeasti tiedä.
Kyllä siinä perää on.
Kestämisestä, tai kestoiästä en ole varma, ihan luulen vaan.
Tehoa kannattaa kuitenkin tiputtaa.
Kun aivan kaikki otetaan ohjelmasta ulos, niin silloin moottori vakiosuuttimilla jo savuttaa.
Eli noki tukkii suodatinta tehokkaasti koko ajan.
Tämä aiheuttaa puhdistuspolttoja hyvin tiheään.
Samoin ohjelma seuraa pakolämpöjä.
Lastutetussa autossa pakolämmöt kohoavat reippaasti pitkissä vedätyksissä.
Hiukkassuodatin vaan korostaa tätä.
Korkeat pakolämmöt myös kuluttaa suodatintakin ja lisäksi ohjelma niiden perusteella varmaankin rajoittaa syöttöä.
Summa summarum.
Korkea teho on olemassa vaan paperilla.
Käytännössä teho on pienempi, koko ajan "täynnä" olevan hiukkassuodattimen takia, sekä sen takia että pakolämpöjen nousu huomioidaan ohjelmassa.
Rullilla ei saada "käytännön" rasitusta.
Käytännössä teho onkin pienempi.
On järkevää laskea paperitehoa, jotta järjestelmä alkaakin toimia "oikein" ja käytännön teho pysyy paperilla olevan kaltaisena.
Kuvittelisin, että "puhdistuspoltto" ja korkeat pakolämmöt kuluttavat hiukkassuodatinta, siis kuvittelen, en oikeasti tiedä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5