Ruotsin Blocketia taas selaillessa tuli ahaa-elämys kun tuo mun Audi 1.8TQ '96 alkaa olemaan 180tkm ajettu ja aika kehno (No ei se huono ole mutta rimpula kuitenkin), onhan silläkin jo 40tkm tullut ajeltua.
Viikko 4 ja 5 tuli pengottua paljion A ja C mersuja ja sitten loppujenlopuksi lauantaiaamuna viikolla 6 lähdettiin koeajamaan 4 eri yksilöä. Yksi A160, C200 farkku, C220 ja C230Komp.. Kaikki oli vuosimallia 95-97 ja kaikki ajettu 140-180 tuhatta. Mukaan otin vinon pinon tekstiä foorumilta A ja C mallien vioista ja puutteista. Kaikki autot syynättiin tosi tarkasti listojen ja tiivisteiden alle, ryömittiin alla yms. kyseltiin remonttihistoriaa jne.
Koko lauantai tuli ajeltua Mälarenin ympäri ja toiseksiviimeinen koeajokohde '95 C220 oli uutena myyty ruotsissa ja myyjä oli tietenkin Sheikki Ali Hassan tms.. Ilmiömäisen hyvässä kunnossa autoa oli pitänyt ja säilyttänyt valtaosan auton huoltopapereista, kuiteista yms.. mittarilukemakin 160tkm, eli kohtuullisesti. Myynti-ilmoituskuvan tallensin blocketista:
![Kuva](http://i219.photobucket.com/albums/cc131/SergeyPRKL/W202/cthumb.jpg)
Viimeinen C230 kompressor oli kuitenkin myynti-ilmoituksen mukaan siistein ja hienoin ja viimisenpäälle, sijaitsi Åkersbergassa, joten käytiin toki sekin koeajamassa. Mutta itse auto osottautui uskomattomaksi meikatuksi ruostepesäksi ja varmasti mittari näprätty jotta saatiin tulokseksi 140tkm. Auto oli vieläpä saksan tuontiauto, josta se oli tuotu reilu vuosi sitten jonkä jälkeen autolla ollut jo ainakin 3 omistajaa (3 edellistä lukee rek. otteessa). Ilmastointi ei toiminut, ei sähkölaseja yms. tarpeellista. Oli auto ilman lisävarusteita. Se hylättiin heti kun auto nähtiin, perä löpsötti selvästi alempana mitä kuului. Ahdinkin piti epämääräistä mölinää.
Eikun soitto takaisin Alille ja päätimme sitten lauantai-iltana vielä hakea auton. Oli koku muukin ostaja jo käynyt potkimassa renkaita mutta rahasta ei puhelleet. Joten Åkersbergasta takaisin Västeråsiin ja tinkaamaan hintaa alaspäin. Uusinta tarkistuskierros C220 ympärillä paljasti sen että auton takaoven ikkunannostin on rikki (vaijeri), antenni on jumissa ja avaimia on yksi orginaali plus yksi vara-avain. Avaimen kaukosäätö ei toimi.
Alin hintapyynti oli 42500kr ja minä tarjosin autosta 4000€ kun ei Forexilla ollut kruunuja kassassa! tuo on siis 38000kr. Tinkaamisen ja kahvittelun ja mukavien puheiden jälkeen päästiin lähes kompromissiin ja kauppahinnaksi muodostui 4000€+2200kr. eli 40200kr.
Lauantai iltana vielä ajo tukholmaa kohti Welcome hotel:ia. Vaihdoin patterit avaimeen ilman sanottavia tuloksia ja sitten pääsinkin jo nettiin kiinni, ja lukemaan mikä sitä voi vaivata, ja törmäsin foorumin ohjeisiin.
Varsinainen vikalista on seuraava:
-Avaimen nappi ei toimi
-Ikkunanostin takavasen, vaijerikuori rikki (kuulostaa samalta kuin citroenissa)
-Lamppujen korkeussäätö ei toimi, pihisee yläasennossa
-Rattia on käännetty rasvaisilla käsillä, aika musta ja rasvaisen hajuinen
-Pari "Ohops, ovi kolahti parkissa" lommoa ja kiveniskeymää konepellissä
Tänään myös löytyi yksi pieni yllätys autosta. Radio on kytketty tyyliin "saksilla poikki ja teipillä kii". Mutta kuitenkin antennin sain toimimaan ja sen sisuksista tulikin paskaa noin kilo. Kangassisustaa ei haluttu mutta pakko se oli valita kun ei oikein nahkallisia ollut. Laitoin siis tänään tarvikepääliset jotta koiraakin kehtaa kuskata takapenkillä.
Positiivinen yllätys oli se, että autossa on uusi 90A akku ja auto on ruostesuojattu viime syksynä. Ja kuittien mukaan se on tehty 2x, viimeksi 2001. Orkkis 8 reikäalut uusilla kesärenkailla ja uudehkot nastat peltivanteilla.
Pari kuvaa löytyy http://www.garaget.org/?car=80464" onclick="window.open(this.href);return false; ja tässä:
![Kuva](http://i219.photobucket.com/albums/cc131/SergeyPRKL/W202/w202_1.jpg)
VIN koodista selviää seuraavaa:
Kuuluuko tuo 236 olla suomessa? Eli ajovalot on aina päällä kun auto on käynnissä.VIN WDB2020221F195331
Plant 67
Model C220
Chassis 2020221F195331
Engine 111961 12 052046
Transmission 722423 03 679590
Tyres
Primary DUNLOP
Order 0 4 569 56811
Lights VALEO
Wiper SWF
Delivery date 14.12.94
Dealer Sweden (569)
Interior (cloth) fabric mushroom / quartz / sahara beige (405)
Paint
512 almandine red metallic (с 01.01.1988)
Options
030 approved electronic saveguard against unauthorised removal (FBS 2) (с 01.10.1994)
236 special lamp switching - daytime running lamps (с 01.04.1985)
special light wiring for Norway and Sweden
240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)
341 additional lamp (с 01.09.1982)
420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)
430 headrests in the rear (с 01.01.1977)
440 tempomat (cruise control) (с 01.09.1975)
524 paintcoat preservation (с 01.01.1964)
537 mechanically operated antenna and front loudspeaker - without radio set (с 01.10.1989)
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
586 Behr air conditioner, and electric window lifters (front and rear doors) (с 01.04.1970)
593 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (single-sheet safety glass), band filter
green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)
600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
630 ECE warning triangle (с 01.08.1980)
668
673 high-capacity battery (с 01.01.1964)
812 rear-mounted loudspeaker (с 01.11.1974)
825
866 Technical changes of modelling year 1995 (с 01.01.1994 по 19.10.1997)
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)
955 extension tube on the roof, front
equipment package elegance (с 01.11.1991)