W202 c200 käyttöauto. Eri auto, eri väri :D

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

W202 c200 käyttöauto. Eri auto, eri väri :D

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Uudelle autolle oma blogi alkaa siis tällä.

Ruotsin Blocketia taas selaillessa tuli ahaa-elämys kun tuo mun Audi 1.8TQ '96 alkaa olemaan 180tkm ajettu ja aika kehno (No ei se huono ole mutta rimpula kuitenkin), onhan silläkin jo 40tkm tullut ajeltua.

Viikko 4 ja 5 tuli pengottua paljion A ja C mersuja ja sitten loppujenlopuksi lauantaiaamuna viikolla 6 lähdettiin koeajamaan 4 eri yksilöä. Yksi A160, C200 farkku, C220 ja C230Komp.. Kaikki oli vuosimallia 95-97 ja kaikki ajettu 140-180 tuhatta. Mukaan otin vinon pinon tekstiä foorumilta A ja C mallien vioista ja puutteista. Kaikki autot syynättiin tosi tarkasti listojen ja tiivisteiden alle, ryömittiin alla yms. kyseltiin remonttihistoriaa jne.

Koko lauantai tuli ajeltua Mälarenin ympäri ja toiseksiviimeinen koeajokohde '95 C220 oli uutena myyty ruotsissa ja myyjä oli tietenkin Sheikki Ali Hassan tms.. Ilmiömäisen hyvässä kunnossa autoa oli pitänyt ja säilyttänyt valtaosan auton huoltopapereista, kuiteista yms.. mittarilukemakin 160tkm, eli kohtuullisesti. Myynti-ilmoituskuvan tallensin blocketista:

Kuva

Viimeinen C230 kompressor oli kuitenkin myynti-ilmoituksen mukaan siistein ja hienoin ja viimisenpäälle, sijaitsi Åkersbergassa, joten käytiin toki sekin koeajamassa. Mutta itse auto osottautui uskomattomaksi meikatuksi ruostepesäksi ja varmasti mittari näprätty jotta saatiin tulokseksi 140tkm. Auto oli vieläpä saksan tuontiauto, josta se oli tuotu reilu vuosi sitten jonkä jälkeen autolla ollut jo ainakin 3 omistajaa (3 edellistä lukee rek. otteessa). Ilmastointi ei toiminut, ei sähkölaseja yms. tarpeellista. Oli auto ilman lisävarusteita. Se hylättiin heti kun auto nähtiin, perä löpsötti selvästi alempana mitä kuului. Ahdinkin piti epämääräistä mölinää.

Eikun soitto takaisin Alille ja päätimme sitten lauantai-iltana vielä hakea auton. Oli koku muukin ostaja jo käynyt potkimassa renkaita mutta rahasta ei puhelleet. Joten Åkersbergasta takaisin Västeråsiin ja tinkaamaan hintaa alaspäin. Uusinta tarkistuskierros C220 ympärillä paljasti sen että auton takaoven ikkunannostin on rikki (vaijeri), antenni on jumissa ja avaimia on yksi orginaali plus yksi vara-avain. Avaimen kaukosäätö ei toimi.

Alin hintapyynti oli 42500kr ja minä tarjosin autosta 4000€ kun ei Forexilla ollut kruunuja kassassa! tuo on siis 38000kr. Tinkaamisen ja kahvittelun ja mukavien puheiden jälkeen päästiin lähes kompromissiin ja kauppahinnaksi muodostui 4000€+2200kr. eli 40200kr.

Lauantai iltana vielä ajo tukholmaa kohti Welcome hotel:ia. Vaihdoin patterit avaimeen ilman sanottavia tuloksia ja sitten pääsinkin jo nettiin kiinni, ja lukemaan mikä sitä voi vaivata, ja törmäsin foorumin ohjeisiin.

Varsinainen vikalista on seuraava:

-Avaimen nappi ei toimi
-Ikkunanostin takavasen, vaijerikuori rikki (kuulostaa samalta kuin citroenissa)
-Lamppujen korkeussäätö ei toimi, pihisee yläasennossa
-Rattia on käännetty rasvaisilla käsillä, aika musta ja rasvaisen hajuinen
-Pari "Ohops, ovi kolahti parkissa" lommoa ja kiveniskeymää konepellissä

Tänään myös löytyi yksi pieni yllätys autosta. Radio on kytketty tyyliin "saksilla poikki ja teipillä kii". Mutta kuitenkin antennin sain toimimaan ja sen sisuksista tulikin paskaa noin kilo. Kangassisustaa ei haluttu mutta pakko se oli valita kun ei oikein nahkallisia ollut. Laitoin siis tänään tarvikepääliset jotta koiraakin kehtaa kuskata takapenkillä.

Positiivinen yllätys oli se, että autossa on uusi 90A akku ja auto on ruostesuojattu viime syksynä. Ja kuittien mukaan se on tehty 2x, viimeksi 2001. Orkkis 8 reikäalut uusilla kesärenkailla ja uudehkot nastat peltivanteilla.

Pari kuvaa löytyy http://www.garaget.org/?car=80464" onclick="window.open(this.href);return false; ja tässä:

Kuva

VIN koodista selviää seuraavaa:
VIN WDB2020221F195331
Plant 67
Model C220
Chassis 2020221F195331
Engine 111961 12 052046
Transmission 722423 03 679590
Tyres
Primary DUNLOP
Order 0 4 569 56811
Lights VALEO
Wiper SWF
Delivery date 14.12.94
Dealer Sweden (569)
Interior (cloth) fabric mushroom / quartz / sahara beige (405)
Paint
512 almandine red metallic (с 01.01.1988)
Options
030 approved electronic saveguard against unauthorised removal (FBS 2) (с 01.10.1994)
236 special lamp switching - daytime running lamps (с 01.04.1985)
special light wiring for Norway and Sweden
240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)
341 additional lamp (с 01.09.1982)
420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)
430 headrests in the rear (с 01.01.1977)
440 tempomat (cruise control) (с 01.09.1975)
524 paintcoat preservation (с 01.01.1964)
537 mechanically operated antenna and front loudspeaker - without radio set (с 01.10.1989)
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
586 Behr air conditioner, and electric window lifters (front and rear doors) (с 01.04.1970)
593 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (single-sheet safety glass), band filter
green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)
600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
630 ECE warning triangle (с 01.08.1980)
668
673 high-capacity battery (с 01.01.1964)
812 rear-mounted loudspeaker (с 01.11.1974)
825
866 Technical changes of modelling year 1995 (с 01.01.1994 по 19.10.1997)
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)
955 extension tube on the roof, front
equipment package elegance (с 01.11.1991)
Kuuluuko tuo 236 olla suomessa? Eli ajovalot on aina päällä kun auto on käynnissä.
Viimeksi muokannut Sergey, Ma 25.05.2015 17:34. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14033
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Onnea, onhan tuossa ihan kohtuudella varusteita. Suomessa ei ollut vielä W202:n aikaan valomuistia Mersuissa (lieneekö nykyäänkään?).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Okei. Mulla on aina ollu muistilla olevat valot... jopa W116 oli :S AUto valittiinkin lähinnä varusteiden ja kilometrien perusteella. Yleinen huippukunto ja pari pientä lommoa ja vikaa ei haitannut. Piti siis saada Audin tilalle täsmälleen vastaava mersa. Nyt Audi myyntiin kunhan saa korjattua yhden pikkuisen, mutta ärsyttävän sähkövian.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: w202 c220 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja tomant »

Sergey kirjoitti: 236 special lamp switching - daytime running lamps (с 01.04.1985)
special light wiring for Norway and Sweden...
...Kuuluuko tuo 236 olla suomessa? Eli ajovalot on aina päällä kun auto on käynnissä.
Sama systeemi on mulla Ford Focuksessa eli ajovalot on aina päällä ja se toimii tosi hyvin. Joskus näissä on alennettu jännite eli valot ovat hieman himmemmät. Illalla pitää kääntää valitsinta pari pykälää, niin saa pitkätkin mukaan. Tällä saa taas yhden Mersu-kuskin pitämään valot päälle, ettei meille tarvitse aina vilkuttaa, kun ajamme päivällä ilman valoja ;-)

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Olet oikeassa, himmeämmät ovat! Nimenomaan päivävalot, pimeellä ei tee mitään, eikä mittaristovalotkaan ole päällä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Nyt illalla tajusin että sen takia ei edes lyhyet sammu kun pitkät laittaa päälle. Onpa typerä systeem! Siinähä menee koko pitkien idea hukkaan!
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Sergey kirjoitti:Nyt illalla tajusin että sen takia ei edes lyhyet sammu kun pitkät laittaa päälle. Onpa typerä systeem! Siinähä menee koko pitkien idea hukkaan!
Fordissa pitkät ja lyhyet toimivat normaalisti, kun ajovalot ovat päällä. Päivällä (huomiovalot) palavat vain lyhyet, pitkät toimivat vain vilauttamalla, eivät jää päälle.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Jepnii! Kysymyksiä:

1. Onko autoni moottori M111.961, 2199 cm3, 110 kW (150 hv) @5500 r/min, 210 Nm @4000 r/min
2. Voiko sen chipata?
3. Jos voi, mitä maksaa ja mitä on saavutetut edut?
4. Entäs haitat?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

On tuo kone, joskus löysin netistä chipin, hinta jotain 800 euron luokkaa ja lupasi 163 hevosta ja parikymmentä ekstra-nyyttöniä. Tuskinpa lopputulos olisi tuon hinnan arvoinen...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

No eipä todellakaan. Tolkuttomia hintoja...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Masaman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: Pe 16.09.2005 20:24
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Masaman »

Sergey kirjoitti:Nyt illalla tajusin että sen takia ei edes lyhyet sammu kun pitkät laittaa päälle. Onpa typerä systeem! Siinähä menee koko pitkien idea hukkaan!
Ei missään W202:ssa sammu lyhyet pitkille vaihtaessa. Laki sanoo että kun pitkät ja lyhyet ovat eri heiastimessa niin lyhyiden pitää palaa koko ajan.
C250TD 97

[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Takavalojen tummennus tähän ceehen. Mistä vuosimallista ne tummat takalampunlasit tulikaan?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Tummat takavalot tulee vm.98, kun tulee facelift päivitys (Puskurit, helmat, ym).
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Nyt olis myynnssä tämä loihakka peli. Suomen halvin vastaava ;) Pakko myyä autot pois kun tuli toi talo ostettua ja nyt ei oo aikaa autoille ja työmatkan uudelta talolta voi vaikka kävellä, joten muutama käyttöauto ei ole enää mielekäs idea. Pihaan jää vaan harrasteet ja coupe. Muutama edellä mainituista vioista onkin jo korjattu kuten antenni, avain ja muutama ovikolhaisu. Ratti on pesty ja ikkunanostimen vaijeri on tilauksessa.

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1925687
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ajovalojen korkeussäätö pihisi ikävästi ja lähin sitten hakee vikaa. Ja vika löytyi oikenapuoleisesta ajovalosta. Tuollainen liitin oli silleen hilkulla poikki. Ei tähän hätään löytynyt varaosaa siihen niin korjasin sen sitten Abiko liittimellä 8). Tyhjensin tuollaisen liittimen metallirojuista ja liimasin sen letkuun kiinni kapeammasta päästä, sopii sinne sisään kun valettu! Ja tuosta katkenneesta kulmaliittimestä sahasin sen kulman pois ja viilasin ihan vähän ohuemmaksi että se sopi tuohon abikon isompaan päähän. Toimi hienosti ilman liimaakin. Liimana kuitenkin elastinen koriliima. Tuloksena ajovalosäädin joka ei pihise ja liitin joka lähtee irti ihan samalla tavalla kuin ennenkin :)

Kuva
Viimeksi muokannut Sergey, Su 24.01.2010 15:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Tuli rahalle tarve ja oli "ylimääränen" auto. Ja appiukko kun ollut 10v ilman mersua niin autohan vaihtoi omistajaa. Myi Skoda Octavia TDI:n pois tämän kärryn edeltä.

Tällee pysyy mahollisuus saada auto takaisin ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

No tuliha taas ajeltua ceellä ja heti hoksasin pari juttua jotka vaati huolenpitoa. 200tkm on nyt mittarissa ja pitäs vissii joku isompi huolto tehä.. Mitäs tehtäs ja kuka sen tekis tääl oulun seudulla parhaiten?

Mutta suurin ylläri o kyl se että vasen etulokari on kolarikorjattu ja lakka on nyt irti :D lakka on silti ehjä :!: Mites tollanen nyt sit lähetää korjaamaan, hiotaanko koko lokari ja uusiks vaan? Kolarikorjaushan oli kyllä tiedossa silloin kun auton ostin ja mitään vikaa en nähnyt siinä silloin topicin aloituksen aikaan ja 40tkm aikaisemmin.

Kuva
Kuva

Youtubevideo :D
http://www.youtube.com/watch?v=iiY06uRB3XQ
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Jonze
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: Ma 23.11.2009 19:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jonze »

Huoltohommissa veisin itse ehkä Sarajussille.

Edit: Jaa vaan joko nää myit koko auton? :D
S204
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

myin pari vuotta sitten mut toisinaan tulee käytettyä tätä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: w202 c220 käyttöauto (taas meidän käytössä)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Nyt se olisi siis taas meillä jatkuvassa käytössä toistaiseksi. Heti alkuun tuliki sitten tehtyä muutamia asioita.

ELi tuli säädettyä vähän erilai vaihteen vaihtoajankohtaa... vaihdevaijeria kaasuläppäkotelon edestä. 10 cm pystytanko jossa on "pallonivelet" päissä. Tankoa lyhemmäksi palloja kiertämällä niin vaihtaa korkeemmilla kierroksilla ja päinvastoin. kuvan numero 95.

tässä kuva:
Kuva

Sitten tuli vaihdettua tuolloin ruotsinreissulla uusittu ruodoton biltema tuulilasinpyyhkijän sulka uuteen samanlaiseen. laatusulka kestäny 45000km. Nyt se oli jo aika jäykkä ja saatto joskus tärryyttää.

Ilmastoinnin puhaltimen moottorin säätönupin valo on kärähtäny ja edellinen asennusmies on liimannut nupin paikalleen. Miten sen saa ehjänä irti? :roll:

Kellon taustavalo on pimee, se pitänee korjata. eikös tästäkin mittari tule ulos vain vetämällä? eih siel enää vaijeria ole?

vakionopeuden säädin on alkanut taas nypyttämään.

samalla valojen korkeus ei pysy tasossaan vaan saattaa pudota ala-asentoon tärähdyksen voimasta. alipainevuoto? mutta missä? Molemmat lamput yhtäaikaa putoaa. Ei pysy ollenkaan normaaliasennossa (ylin asento), kun laittaa valot ihan alas, ja nostaa takaisin ylös, menee ne ihan ylös mutta tipahtaa ykkösasentoon ja pysyy siin. Uusi korkeussäädin on vaihdettu.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: w202 c220 käyttöauto (taas meidän käytössä)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Appiukko ajaa meidän TDI golfilla nyt talven ajan työmatkaa reilu 220km/päivä, joten meillä olisi taas tämä w202 alla muutaman kuukauden. Ja heti tuli toki vikaa, eli avain taas reistaa. Ja siitä olikin jttua jo täällä: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=128300" onclick="window.open(this.href);return false;

Muutoin auto skulaa kuin ei ikin oltaisi erossa oltu. Mahtava peli :lol: Perushuoltoa tehty Utajärven autohuollossa. Pointsit sinne! hyvä ja edullinen palvelu! Mukavasti lämpenee bensiinikonekin verrattuna tuoho väyryseen tai TDI golfiin kun tämä ajo on täällä tällaista 10km/suunta.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: w202 c220 käyttöauto (taas meidän käytössä)

Viesti Kirjoittaja RH »

Tuo on muuten presiis samanmoinen kuin allekirjoittaneen ikiliikkuja. Väriä myöten.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: w202 c220 käyttöauto (taas meidän käytössä)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

auto toimii hyvin. ei raportoitavaa. Öljyt vaihdoin juuri. 4v vanha uusi avain on pimeenä eikä korjaus auttanut. Eli taas ajellaan ilman kaukosäätöö jne.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: w202 c220 käyttöauto (taas meidän käytössä)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Laitettiin tänää nilmastointiin ainesta kun systeemi oli tyhjä, ja huomasimme että kenno on puhki. Uutta tarvitaan. Avain toimi tuossa pari kuukautta välillä, mutta nyt se sippas kokonaan ja laitoin sitte uuden :cry: tällä kertaa se maksoi 249,60e. Huomionrvoista on se että tämä uusi avain on hieman erilainen ja jotenkin "laadukaamman" oloinen vrt. edelliset avaimet.

Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: w202 c220 käyttöauto (taas meidän käytössä)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Tuli tänää lihvittyä tuota W202 ja mm alipaineongelmaa on vissin vähä :D Kasua ku painaa niin ajovalot menee aivan ala-asentoon ajossa, ja kun saapuu liikennevaloihin, niin ne nousee takaisin. Eli tyhjäkäynnil normaalisti :roll: Huomatkaa että etäisyys seinään on n. 2 m ja valokuvion liikerata yhden tiiliskiven korkeuden verran
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=v32AleJHp3Y[/youtube]

Katsastuksessakin oli sanomista, sanoi katsastusmies että katalysaattori helisee ja se on vaihdettava. No katti ostettiin, ja eihä se ole katti vaan välivaimennin joka helisee. Sanokaas mistä syystä nuo päästötulokset tulee? huono Lambda anturi?

D9 Apusimpukan pultti hieman löysällä
D2 kannake irti takaa
C15 yli sallitun
Lambda 1.040
CO% 0.01/0.51
Kuva

Tuuninkiaki siellä on :roll:
Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: w202 c220 käyttöauto (taas meidän käytössä)

Viesti Kirjoittaja tomant »

Tämä on hieman kaukaa haettu: Nostaako tuo ilmanputsari imuilman lämpötilaa paikalla seisten niin, että seos menee hieman laihaksi = 1,04 (raja-arvo 1,03)? Vaikutusta CO-arvoon en osaa veikata, mutta sekin on aivan huulilla = 0,51 (raja-arvo 0,50).

Edit: Teoriassa seoksen pitäisi mennä rikkaalle, jos imuilma lämpenee, mutta eihän näistä antureista ja ecuista tiedä...

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: w202 c220 käyttöauto (taas meidän käytössä)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Nooh, sain tänää värkättyä kaikenlaaista pientä häiriötä ja imuvuotoa yms. Mutta edelleen ajovalot säätyy vähän kaasun mukaan, mutta huomattavasti vähemmän. Löytyi pari haljennutta haaroituskappaletta.

En löytänyt mistää varastoista alkuperäistä ilmanputsaria niin piti laittaa tuo paska takaisin. Yritin sovittaa W124 M111 putsarinkoteloa mutta sepä ei aivan sinne sovi. MAF on sama.

pakoputki tehty uusiksi, alkuperäinen putki onkin 2mm paksulla seinämällä, todella paksua jöötiä, oli helppo hitsailla motonetin tarvikevaimennin sinne väliin. Osasin jopa hitsata... kun vähä reenas. Taino en mää hitsannu vaimenninta sinne paikoilleen, vaan sellaiset laipat tein että saa tarvikevaimentimen vaihettua ilman rälläkkää. En usko noiden eliniän olevan kovin montaa vuotta.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13294
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re:

Viesti Kirjoittaja karra »

Sergey kirjoitti:Mutta suurin ylläri o kyl se että vasen etulokari on kolarikorjattu ja lakka on nyt irti :D lakka on silti ehjä :!: Mites tollanen nyt sit lähetää korjaamaan, hiotaanko koko lokari ja uusiks vaan? Kolarikorjaushan oli kyllä tiedossa silloin kun auton ostin ja mitään vikaa en nähnyt siinä silloin topicin aloituksen aikaan ja 40tkm aikaisemmin.

[ http://i219.photobucket.com/albums/cc131/SergeyPRKL/W202/14082010080.jpg ]
[ http://i219.photobucket.com/albums/cc131/SergeyPRKL/W202/14082010081.jpg ]
Heh nyt vasta aloin lukea tätä topkkia. Onkos tää myös rubiininpunainen kuten omani? Minulta myös lakka hilseilee etusiivestä, outoa??? Tai siis maalattuhan se on jälkikäteen.

Mitäs hittoa kun olet tähen hukannut ja maskin turmellut niin näyttää ihan sokota oktavialta hyh :lol:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: w202 c220 käyttöauto (taas meidän käytössä)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Noku tää o kato Appiukon talviauto ja se o huitassu tähen poikki jo kolmesti. Ja Maski on talvimallia eli umpinainen 8) me ajellaa vaa täl kesällä ja ny se o menos sitte takas sille. Ku eihä nuo dieselit mittää kestä, o ollu tällänen luottopeli sitten varalla :) Nyt meil o sit liikaa autoja kun tuli tuo 290 väykkykin. Joten jostaki pitää luopua.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: w202 c220 käyttöauto (taas meidän käytössä)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

uusi äänenvaimentaja ja moottoritiellä 25km kakkosvaihteella 6000 kierroksella niin taas toimii. ja vaimentimen vaihto oli turha... Mitään ei tehty paitsi lisäsin pakoputken kannakkeen ja apusimpukan pakoputken peltisuojaan laiton uuden pultin. Nuo päästöt johtui siitä että autolla ei ikinä kierrätetä kunnolla vaan nössötetään aina 1500-3000rpm.

Joutokäyntikäynti/korotettu joutokäynti
Lambda 1.027/1.028
CO 0.046/0.035
Kuva

Ja leima kuitenkin tuli :twisted:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin