viton öljytasonvalo ja pakkivalo

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Vikke
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

viton öljytasonvalo ja pakkivalo

Viesti Kirjoittaja Vikke »

moi! ostin tässä n kuukausi sitten -97 108D viton ja kovasti olen foorumia selaillu ja yrittäny hakea vähän tietoa kyseisistä asioista mutta ei oikeen oo tärpänny.

eli öljytason valosta ois vähä kysyttävää koska se toimii minusta aika oudosti, eli rupeaa vilkkumaan aina kun auto vetäsee sutia? mielessä on käynyt kun foorumia olen lukenut että olisiko mahdollista että tässä autossa on tuo luiston esto ja valo on jossain välissä mennyt väärään reikään kojetaulussa. luiston estosta ei kyllä muita merkkejä näy eli ei yritä jarrutella vaikka auto sutii. tosin abs jarrutkaan eivät toiminu kun auton hain, parin viikon ajon jälkeen rupesivat toimimaan ja ovat sen jälkeen toiminut. miten/mistä voisin tämän luiston eston/öljytason tarkistaa et mikä siinä valossa on ja kumpi valo se on?

sitten pakkivalosta, se toimii sillon kun haluaa, eli joskus kun se toimii niin toimii ihan oikein ja ei vilku/sammuile jos pakki on päällä. mutta toisinaan ei syty vaikka kuin yrittää pakkia rynkytellä päälle ym. mistä tämä pakkivalon kytkin vitosta löytyy ja onko siinä jotain vakio vikaa mikä voisi olla, vai onko kytkin itsessään vain loppumassa?

kiitos vastauksista jo etukäteen.

T: uusi foorumilainen ja mersun omistaja :lol:
Vitomies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Vitomies »

Pakkivalonkytkin löytyy vaihdelaatikon kyljestä ja on helppo vaihtaa itse.
Vikke
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja Vikke »

juuh, elikkä öljytason valon toiminta selvisi kun soitin veholle, eli autosta löytyy sutimisen esto (autossa ei ole nappia josta kytkeä srs pois päältä) ja valo oli ilmeisesti jossain välissä mennyt väärään reikään..

uusi kysymys kuuluukin että mistä lähteä etsimään vikaa kun se olemassa oleva sutimisen esto ei toimi :D valo kyllä vilkkasee mutta ei yritä jarrutella. jos jollain on ollut vastaavan laista vikaa olisi kiva kuulla onko vika löytynyt ja mistä päin sitä vois iteltä lähtä haeskelemaan.
Vastaa Viestiin