Täydellinen olisi 18" koossa eteen 8,5 ET30 ja taakse 9,5 ET35, kumeiksi 225/40 ja 255/35.
19" koossa muuten samat mutta kumeissa on parempi hinta ja valikoima kun otat 235/35 ja 265/30.
Tuota ET:tä voisi tuoda vielä hiukan ulommaksikin, mutta joutuu rullaushommiin. Itselläni on ollut spacereiden ja rullausten avustuksella 8,5J19 ET25 ja 9,5J19 ET30
Riippuu pitkälti madalluksen määrästä että miten tarkalle tuon homman voi vetää, koskapa renkaan liikerata on sellainen kaarimainen niin luonnollisesti korkeampi auto antaa enemmän anteeksi.
Itselläni nuo em. ET:t oli aivan tappiin asti madalletussa autossa. Noilla tiedoilla kun kalkuloittet niin pitäisi sopivat löytyä.
EDIT: Mulla on talvivanteina 8x17 ET35 ja päällä 225/45 kumit. Hyi helvetti sentään kuinka sisään ne jää varsinkin takana.
Hyvältähän 18" näyttää, mutta suosittelen ennen 18" pallojen ostamista testaamaan ajettavuutta ja todenteolla vertaamaan nykyisiin... Ei meinaa paljo ole mukulakiville tai hiekkateille asiaa. Hienothan ne kyllä on ja ihan ok jos ajat pelkästään tasaisella asfaltilla. Lisäksi tommoset 245:t lisää jo merkittävästi polttoaineen kulutustakin ja todellisissa suomalaisissa ääritilanteissa (esim. vesiliirtoseikka) käyttäytyvät huonommin kuin "normaalit" renkaat.
Ei se tietysti mua haittaa jos noihin päädyt, mutta itse harkitsisin todella tarkkaan vielä. Hylkää nyt ainakin samantien noi 8,5" leveillä vanteilla 255/35 -ehdotukset. Sitä ei oikeesti kukaan kato eikä ketään kiinnosta, onko se 8" vai 8,5" ja 225 vai 255.
Hyvältähän 18" näyttää, mutta suosittelen ennen 18" pallojen ostamista testaamaan ajettavuutta ja todenteolla vertaamaan nykyisiin... Ei meinaa paljo ole mukulakiville tai hiekkateille asiaa. Hienothan ne kyllä on ja ihan ok jos ajat pelkästään tasaisella asfaltilla.
Joo tällä hetkellä vanteina on 7.5x17 ja kumeina eessä 225 ja takana 235.
Talvikumeilla (205/50/16) oon myös päässyt about 1 l/100 km pienempään kulutukseen.
Täytyy vielä miettiä pariin otteeseen asiaa.
Tctic kirjoitti:Tuskin tuo alle mahtuminen on viidestä millistä kiinni, joten menevät varmasti.
Itseasiassa edessä on 8,5-tuumaisella vanteella ja leveällä renkaalla melko tarkkaa. Eli tulee helposti hintavaa kokeilua. Takana on tilaa vaikka kuinka. Farmarissa saattaa joutua hieman säätämään puskurin kulmaa takana pyöräholvissa. Minun kokemuksiani aiheesta löytyy haku-toiminnolla.
Se on kyllä totta että 8,5 vanteellakin voi tulla kokeilleeksi mahdottomia. Aivan ehdoton maksimi mitä eteen on mitenkään mahdollista laittaa on 245 rengas 9" vanteella.
Tai sitten hiukan suurempaa samantien, tosin siinä pääsee rullauttamaan kaaret jne pientä haastetta, mutta kannatti
Taakse
285x25x20
Eteen
235x30x20
Renkaina Pirelli P Zero Nero
Loistavat ajaa ei yhtään liian kovat, ei vetele yms olin kyllä tähän todella hämmästynyt, odotin kivi rekeä, syy saattaa olla että olen aijemmin vaihdellut renkaita ns. vakioalustaan ja korkeintaan vaihtanut jouset en iskareita
Nyt kun autossa on valmiina sportti alusta niin meiniki on ihan toinen, hyvin toimii, SUOSITTELEN.
itse sain eilen alle omaan c32:een uudet vanteet ja kumit. vanteina edessä 8,5"/19"/et30 renkaina 235/35 ja takana 9,5"/19"/et30 renkaina 265/30. edessä ainaki kääntäessä ottaa etulokariin vähän kiinni ja takana kun istuu kaksi niin ottaa vähän turhankin helposti kaariin kiinni. alusta tuossa on ainakin toistaiseksi ihan vakio, jotain vippaskonsteja voisi kokeilla tietysti jos jollai on mielessä kun ei nyt viittisi taakse heti uusia kumeja ostaa. etulokareihin tarvii antaa vähän jotain kuumailmapuhallinta ja taivutella sitä muovia sieltä niin se luonaa sitten hyvin.
niin ja kyllähän tarvii vähän tutkailla tuolta takapäästä ottaako se jostakin muualta(kin) kiinni :lol:
Oon täsä lukenu näit et sopiiko vai ei ni en oo vieläkää saanut kirjoituksesta hyvää vastausta. Eli meneekö w203 -00 sedanii
Eteen 225/40 r18 ja taakse 245/40 r18 JA jokainen vanne 18x9 et38??
Eteen ei mene, ottaa kiinni iskariin, tai jos ei ota niin on millin päässä. Ja jos vanteet on samanlevyiset niin silloin renkaatkin, mitään järkeä laittaa eri levyisiä.
8" vanteella maks et on jotain 42-43 millä mahtuu. Eli jos nyt laskee vaikka miten 9" leveä vanne menee, niin se tekee molemmille puolille vajaa 13mm lisää, joka pitää vähentää tuosta et lukemasta jos meinaa että mahtuu. 8,5" vanteilla ja järkevillä 225 renkailla täydellinen et olis noin 25 eteen.
Onko kellään kokemusta miten kannattaisi toteuttaa keskitys 10mm spacereilla? Sopiiko 10mm keskittävä w203 napaan ja saako keskittävän spacerin päälle vielä soviterenkaat?
Takanapaan taitaa sopia tarkasti tehty mutta jos vanteen keskireikä on isompi mitä mersun napa niin sittenhän voi tehdä vaikka minkä paksuisen keskittävän spacerin.
Tuli hommattu tuollainen c320 cdi sport edition, jossa nyt 19" vanteet.
Ajattelin vaihtaa vähän pienempiin, joten kävisikö taakse 9x18" ja ET39 ja eteen 8x18" ET30 AMG vanteet? Mitenhän noi asettuu kaarelle? Tässähän on tavallista mallia suuremmat jarrut ainakin edessä