Vetokoukku ja automaatti
Vetokoukku ja automaatti
Tarkoitus on laittaa vetokoukku MB 190E 2L autom. -87 :kaan
ja tuossa ruokatunnilla lueskellessani Biltemaa pisti silmään siellä ollut huomautus: "jotkut automaatit vaativat öljynlauhduttimen jotta vetokoukku saadaan katsastettua" !!!!!!!
Tarvitseeko 190E automaatti öljynlauhdutinta vetokoukun takia?
Onko kenelläkään vetokoukkua automaatissa? Onko automaatin kanssa sitten jotain ongelmia?
Ei kai vetokoukkua enää tarvitse erikseen katsastaa? vai muistanko väärin?
Tarkoitus on vetää kevytperäkärryä, jossa saattaa pahimmillaan olla kyydissä n. 300kg moottorikelkka ja viikonlopun mökkitarvikkeet.
ja tuossa ruokatunnilla lueskellessani Biltemaa pisti silmään siellä ollut huomautus: "jotkut automaatit vaativat öljynlauhduttimen jotta vetokoukku saadaan katsastettua" !!!!!!!
Tarvitseeko 190E automaatti öljynlauhdutinta vetokoukun takia?
Onko kenelläkään vetokoukkua automaatissa? Onko automaatin kanssa sitten jotain ongelmia?
Ei kai vetokoukkua enää tarvitse erikseen katsastaa? vai muistanko väärin?
Tarkoitus on vetää kevytperäkärryä, jossa saattaa pahimmillaan olla kyydissä n. 300kg moottorikelkka ja viikonlopun mökkitarvikkeet.
__________________
1987 MB 190E automatic
1996 Fiat Granduca
Take It Easy Is Job 1.
1987 MB 190E automatic
1996 Fiat Granduca
Take It Easy Is Job 1.
jatkoa kysymykseen
01.04.2000 jälkeen rekisteröidyn henkilöauton vetokoukun tulee olla EU-hyväksytty!
entäpä jos on tuontiauto ja rekisteröity suomeen vasta tuon 1.4.2000 jälkeen?
entäpä jos on tuontiauto ja rekisteröity suomeen vasta tuon 1.4.2000 jälkeen?
__________________
1987 MB 190E automatic
1996 Fiat Granduca
Take It Easy Is Job 1.
1987 MB 190E automatic
1996 Fiat Granduca
Take It Easy Is Job 1.
Re: jatkoa kysymykseen
Vetokoukun? Ettei kyseessä olisi se, että itse koukun tulee olla tietyt normit täyttävä.?!Jukka K. kirjoitti:01.04.2000 jälkeen rekisteröidyn henkilöauton vetokoukun tulee olla EU-hyväksytty!
entäpä jos on tuontiauto ja rekisteröity suomeen vasta tuon 1.4.2000 jälkeen?
Muutenhan automaatti on hyvä vetäjä. Mersussa on-kuten todettua- lauhdutin vakiona, eikä tuo 300 kg kelkka nyt niin iso kuorma ole. Monella melkein sama kuorman paino tulee jo, kun anoppi istahtaa kyytiin...

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: Vetokoukku ja automaatti
[quote="87 :kaan
ja tuossa ruokatunnilla lueskellessani Biltemaa pisti silmään siellä ollut huomautus: "jotkut automaatit vaativat öljynlauhduttimen jotta vetokoukku saadaan katsastettua" !!!!!!!
.[/quote]
enpä ole aiemmin kuullutkaan et katsastuksessa puututtaisiin moiseen...
ja tuossa ruokatunnilla lueskellessani Biltemaa pisti silmään siellä ollut huomautus: "jotkut automaatit vaativat öljynlauhduttimen jotta vetokoukku saadaan katsastettua" !!!!!!!
.[/quote]
enpä ole aiemmin kuullutkaan et katsastuksessa puututtaisiin moiseen...
Ei ole ollut mitään ongelmia vetää vaunua automaatilla... vaikka Kovilin koukku ei niin mahdottoman hyvin W123:n kauniiseen perään istukaan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Muistaakseni W124 300 Turbodiesel 4Matic oli ainankin varustettu ylimääräisellä öljynlauhduttimella - mutta tietenkään ei tule mieleen että oliko kyse automaatin vai moottoriöljyn lauhduttimesta - jos auto oli tilattu valmiiksi tehtaalla asennettavalla alkuperäisellä MB-vetokoukulla.
Silloin se sijaitsi ainankin repsikan puolen etulokasuojassa...Kerranpa näin tälläisen laitoksen.
Kyseessäolevassa autossa oli muuten tavaratilassakin ylimääräinen lämppärin kenno ja pieni tuuletin. Se oli ikäänkuin lisälämmitin. Sellaista en ole muissa farmareissa nähnyt.
Olettekos te muut kuulleet tälläisestä?
Silloin se sijaitsi ainankin repsikan puolen etulokasuojassa...Kerranpa näin tälläisen laitoksen.
Kyseessäolevassa autossa oli muuten tavaratilassakin ylimääräinen lämppärin kenno ja pieni tuuletin. Se oli ikäänkuin lisälämmitin. Sellaista en ole muissa farmareissa nähnyt.
Olettekos te muut kuulleet tälläisestä?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Joo, turbodieselissä moottoriöljyn jäähdytin on vakiona, löytyy kuskin lokarista. Automaatin öljynjäähdytin on integroitu syylariin, löytynee kaikista automaateista vakiona.Mesedesi kirjoitti:Muistaakseni W124 300 Turbodiesel 4Matic oli ainankin varustettu ylimääräisellä öljynlauhduttimella - mutta tietenkään ei tule mieleen että oliko kyse automaatin vai moottoriöljyn lauhduttimesta - jos auto oli tilattu valmiiksi tehtaalla asennettavalla alkuperäisellä MB-vetokoukulla.
Silloin se sijaitsi ainankin repsikan puolen etulokasuojassa...Kerranpa näin tälläisen laitoksen.
Kyseessäolevassa autossa oli muuten tavaratilassakin ylimääräinen lämppärin kenno ja pieni tuuletin. Se oli ikäänkuin lisälämmitin. Sellaista en ole muissa farmareissa nähnyt.
Olettekos te muut kuulleet tälläisestä?
Tavaratilan lämmitin on farkkujen lisävarusteena, harvinainen ja mielestäni tarpeeton jos ei ole 7:lle rekisteröity.
Ohjekirjasta:perttu k kirjoitti: Tuo on muuten ainakin joidenkin vanhenpien mersujen ohjekirjoissa.
Ajo perävaunun kanssa
Nousuissa ei moottorin saa antaa käydä liian alhaisella kierrosluvulla. Ohjelmanvalitsin asetetaan asentoon "S" ja hyvissä ajoin, nousun jyrkkyydestä riippuen, siirretään valitsinvipu asentoon "3" tai "2".
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Oletko nähnyt livenä? Millainen toteutus?Mauri H. kirjoitti:Tavaratilan lämmitin on farkkujen lisävarusteena, harvinainen ja mielestäni tarpeeton jos ei ole 7:lle rekisteröity.
Olis meinaan tarpeen meillä kun on rek. 7:lle. Tuppaa oleen takaosan lasit jäässä jo pikkupakkasilla.
penax
Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12
Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71
Tilanne päivitetty 12/2021
Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12
Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71
Tilanne päivitetty 12/2021