w202 220cdi välijäähdytin
w202 220cdi välijäähdytin
Onko kellään kokemusta minkälainen välijäähdytin mahtuu syylärin eteen ja minkä mallinen tuon tulisi olla että letkut saisi mahdollisimman helposti kytkettyä?
Mielummin syön matoja kun ajan Ladalla
Aika ahdas tuo w202:en keula on. Ilman muutoksia puskurin korvakkeisiin ei putkia saa vedettyä. Ei kannata edes yrittää mitään 3" putkia, tilaa on vähän.
Mulla on tuo coolerinvaihto riippunut jo kauan ilmassa. Kaikki mutkat ja supistukset yms. on olemassa, mutta pitää odotella kevättä. Pääsee mopolla liikkuun, niin saa rauhassa paloitella ehjän auton.
Mulla on tuo coolerinvaihto riippunut jo kauan ilmassa. Kaikki mutkat ja supistukset yms. on olemassa, mutta pitää odotella kevättä. Pääsee mopolla liikkuun, niin saa rauhassa paloitella ehjän auton.
.
W202,ssa on ahtimen ja putsarin välinen putki kumista "haitariputkea".
Halkaisija saattaisikin juuri ja juuri riittääkin, mutta tuollaisen putken virtausominaisuudet....
Silikoonia peliin, jos meinaa tehoja ottaa.
MAF,fin kaulus on pienen näköinen.
Näissä vähän uudemmissa se on muistaakseni 84mm.
Vähintään sellainen, vaikka romikselta.
Putsarinkoteloon kiinnitys on kolmella ruuvilla, helppo juttu.
Putsarilta keulille tuleva "raittiin ilman imuputki" ja imuaukko siinä syylärin vieressä ovat liian pieniä.
Ainaskin 3-4-5 kertaiseksi halkaisijaltaan pitäisi saada.
Tämän jälkeen voi ahtimen vaihdosta haaveilla.
Sen jälkeen tulee sitten cooleri.
Loppujen lopuksi on varmasti helpointa sovitella putkia sitten, kun keula on purettu.
Syylärin edessähän tuossa on ruhtinaallisesti tilaa.
Kun laittaa sen korkuisen coolerin, että se jää vielä puskurin muovin yläreunan tasolle, niin sopivalla mustalla muovilla saa koko rakennelman piiloon uteliailta katseilta.
W202,ssa on ahtimen ja putsarin välinen putki kumista "haitariputkea".
Halkaisija saattaisikin juuri ja juuri riittääkin, mutta tuollaisen putken virtausominaisuudet....

Silikoonia peliin, jos meinaa tehoja ottaa.
MAF,fin kaulus on pienen näköinen.
Näissä vähän uudemmissa se on muistaakseni 84mm.
Vähintään sellainen, vaikka romikselta.
Putsarinkoteloon kiinnitys on kolmella ruuvilla, helppo juttu.
Putsarilta keulille tuleva "raittiin ilman imuputki" ja imuaukko siinä syylärin vieressä ovat liian pieniä.
Ainaskin 3-4-5 kertaiseksi halkaisijaltaan pitäisi saada.
Tämän jälkeen voi ahtimen vaihdosta haaveilla.
Sen jälkeen tulee sitten cooleri.
Loppujen lopuksi on varmasti helpointa sovitella putkia sitten, kun keula on purettu.
Syylärin edessähän tuossa on ruhtinaallisesti tilaa.
Kun laittaa sen korkuisen coolerin, että se jää vielä puskurin muovin yläreunan tasolle, niin sopivalla mustalla muovilla saa koko rakennelman piiloon uteliailta katseilta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
nyt se sitten 2v jälkeen hajos ja pitää alkaa asialle tekemään jotain.tuikku kirjoitti:.
Kiinancooleri, matala malli.
alkuperäisen kennon mitta on 40cm ja kokonaispit. 60cm, korkeutta huimat 14cm ja paksuutta 6cm
alkuperäiseen koloon ei kiinacooleria saa mutta nyt olis hyvät neuvot tarpeen. minkä mittaisen coolerin olette saaneet sopimaan ja mihin sijoittaneet sen? ilman mitään kamalia modauksia?
Mielummin syön matoja kun ajan Ladalla
Ootko jukkis miettinyt mitä katsastusmies sanoo tohon cooleriin? Tuo taitaa jo iskeä silmään tuosta.
Vai meneekö vakio tilalle konttorille.
Ite laitoin viime kesäne 550*120*60mm coolerin vakion tilalle. Meni pienillä muutoksilla paikalleen.

Ite laitoin viime kesäne 550*120*60mm coolerin vakion tilalle. Meni pienillä muutoksilla paikalleen.
C320 cdi sport edition -05 (291hv/737nm)
ex.w202 c250 TD -95
ex.w202 c250 TD -95
Re: w202 220cdi välijäähdytin
Vähän aiheeseen liittyen. Itsellehän jäi coolerin päivityksen myötä tuo 202-koppaisen 220 cdi:n cooleri ylimääräiseksi. Olisi kuitenkin toinen projekti.. Olisikohan tuo riittävä tuollaiseen 1,6 l noin 150 hv bensaturboon? Vai vastaavankokoista kiinacooleria mielummin? Noihin tehoihin tuossa piisaa hyvin matala paine ja turbokin on riittävän iso, eli lämmöt ei sen puoleen pitäisi olla kovat. Olisi vain tuo joutilaana tallissa. Ei viitsisi sovitella ja kiinnityksiä rakentaa jos kuitenkin jää vajaaksi. Paljoa isompi ei mahdu. Toinen vaihtoehto voisi olla joku 20x30 cm -mallinen jolla saisi kyllä pinta-alaa vähän enempi. Jonkin "nyrkkisäännön" luin, että litra tilavuutta per 50 hv. Noin laskien tuo cdi:n cooleri riittäisi jotain 140 hv. Riittävyys on tietty vähän hämärä alue mihin raja laitetaan, mutta ettei nyt lämmöt ihan kohtuuttomuuksiin.
Jengi luulee et mullon BMW, oikeesti mulla on vain ämbeedee ja sekin aina vähän oikuttelee.