Moikka,
Hätä, hätä! Eilen tuli purettua koska vas.puoleinen seisontajarru vaikutti hiukan "ihmeelliseltä" Toinen nauha ihan vinossa. Syy: jousi mikä pitää nauhan paikalla oli irronnut. Mutta, eipä ollut jousi rikki vaan jousen kiinnityskolo ei ole enään olemassa. Ruostunut poes
Tämähän ei ilmeisesti ole jarrukilvessä tämä kiinnitys vaan mikä on kilven ja ulkokehän (napa? ) välissä?? Onnistuiskohan oma viritys hitsaamalla uuden kiinnityspaikan
Jarrukilven mukana tulee uudet kiinnityspisteet niille kengille joten suosittelen uusimaan kilvet.Hitsaamalla menee jonkin aikaa mutta suosittelen kilpien vaihtamista,uusi kilpi sopivasta kohti halki ja paikoilleen.Sitten laittaa pultit kiinni ja hitsaa railon umpee ja hyvä tuli .
Siis kiinnityspisteet on kiinni kilvessä....minusta vain näytti siltä että ne on kiinni siinä palikassa mika on sen kilven edessä? Kun sanot että halki, niin et ilmeisesti ole purkanut vaan halkaissut ja ujuttanut uuden kilven paikalle? Onko se siis suuri homma purkaa ja laittaa sen ehjänä paikalle?
Juu se kilpi tosiaan näyttää siltä että sen keskiosa olisi erillään johon kengät tulee kiinni mutta se on näköharha.Jos kilven haluaa vaihtaa ehjänä täytyy pyörän napa purkaa pois jolloin laakerikin todennäköisesti menee uusiksi joten suosittelen kilven halkaisemista jos ei pyöränlaakerit vaadi uusimista.
Jep eipä mitään .Mukavaa jos voin olla avuksi.Tuli juuri mieleen että aikoinaan kun olin erään autoliikkeen korjaamolla töissä niin mulle tuli hommaksi tehdä takajarruremontti W124 mersuun,no niinhän siinä sitten kävi että kilvet oli niin lahot ettei kengät pysyneet enään paikoillaan.Aloin sitten purkamaan pyörän napaa ja huomasin ettei vetoakselin mutteria saa millään auki,ei lähteny isolla mutteripyssyllä,ei 2 metrin varrella vääntämällä rautakankikin vääntyi mutkalle mutta mutteri ei auennut.Eräs silloinen vanhempi asentaja neuvoi mulle tuo halkaisemis konstin ja sitä olen käyttänyt omassa autossanikin ja hyvin on kestänyt,myös muutamalle asiakkaallekkin on kilven vaihto tehty halkaisemalla.
Kyllä tällaiset sivut ovat täysin sama asia kuin rahan vieminen pankkiin. Ellei tiedä ja tekee ylimääräistä / väärin niin loppupäässä se maksaa!
Siitä korjausoppaasta kun kattelin niin siinä nimenomaan luki että tuo mutteri saattaa olla tiukassa. Epäilempä ettei tuossa omassakaan ole ikuna ollut auki Jos vielä saan vaivata, niin suunnilleen mistä kohtaa tämän kannattaa halkaista? Ihan sen takia koska pitäis päästä hitsaamaan sen umpeenkin ja tilaa ei kuitenkaan ole aivan mahdottomasti.
Tämä on nyt hiukan vaikea kuvitella koska sitä kilpeä ei vielä ole enkä ole moista ennen vaihtanut. No, ehkäpä se sit selviää kun on kädessä.
Itse katkaisin silleen että kapeimmasta kohdasta siis sieltä satulanpuolelta ja vielä siten ettei ne kiinnitysjousien reiät satu justiin railon kohalle.Edestäpäin taas silleen ettei railo satu niiden kiinnitysjousien kohalle.Kun kilven saa käteen niin siitä on aika helppo katsoa että mistä kohti kannattaa halkaista ja miten sen saa helpoiten kasattua kun se on paikoillaan.Itse olen halkonut kilpiä paineilmasahalla sillä tuli siistiä jälkeä ja kapea railo.
Okay, selviää varmasti! Pistosaha minulla käytössä joten sillä sitten. Rälläkkä taitaa olla hankalampi ja tekee turhan leveän railon. Ilmoittelen sitten miten kävi