Pohdiskelua W124 tekniikanvaihdosta...
Pohdiskelua W124 tekniikanvaihdosta...
Tuossa joutessani tuumiskelin kaikenmoista ja päähäni pälkähti noiden kahden sigussa olevan W124:n tekniikanvaihto keskenään ...
Eli tietystikään missään tapauksessa koko hommassa ei olisi järjen hiventäkään, mutta minkälainen se olisi tehdä? Miten paljon osia pitäisi vaihtaa keskenään, onko tekniikassa käytännössä mitään samaa? Entä alustassa? Tarkoituksena ei olisi siirtää varusteita, vaan ne välttämättömimmät, että autot saadaan toimimaan ja katsastuksesta läpi. Veikkaanpa, että mm. johdotusten kanssa palaisi hihat useampaan kertaan 
- Ville Komulainen
- Asiantuntija

- Viestit: 656
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Loimaa
No ainakin ongelmia on luvassa päästöjen kanssa kun laitat noin vanhasta autosta moottorin -93 malliseen autoon katalysaattorit ja muut saaste systeemit.
Lisäksi -88 jälkeen rekisteröityihin autoihin vaaditaan joku erillinen todistus maahantuojalta jos vaihdetaan vanhempi moottori. VEHON byrokratian tietäen taitaa olla viisainta vaihtaa bensa mersu dieseliin vaikka autoliikkeessä.
ilman näitä paperilla olevia ongelmia dieselöiti ei ole työnä kovinkaan hankala homma.
Lisäksi -88 jälkeen rekisteröityihin autoihin vaaditaan joku erillinen todistus maahantuojalta jos vaihdetaan vanhempi moottori. VEHON byrokratian tietäen taitaa olla viisainta vaihtaa bensa mersu dieseliin vaikka autoliikkeessä.
ilman näitä paperilla olevia ongelmia dieselöiti ei ole työnä kovinkaan hankala homma.
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
1999 W163 230ML
2008 W204 200D
1997 R170 200SLK
1999 W163 230ML
2008 W204 200D
Re: Pohdiskelua W124 tekniikanvaihdosta...
Tuskimpa edes onnistuisi ja kannattavaa ei ainakaan olisi. Jo pelkät osien tarkistamis ja merkitsemiskulut kahdella autolla taitais viedä 500€m4rcuz kirjoitti:Tuossa joutessani tuumiskelin kaikenmoista ja päähäni pälkähti noiden kahden sigussa olevan W124:n tekniikanvaihto keskenään ...Eli tietystikään missään tapauksessa koko hommassa ei olisi järjen hiventäkään, mutta minkälainen se olisi tehdä? Miten paljon osia pitäisi vaihtaa keskenään, onko tekniikassa käytännössä mitään samaa? Entä alustassa? Tarkoituksena ei olisi siirtää varusteita, vaan ne välttämättömimmät, että autot saadaan toimimaan ja katsastuksesta läpi. Veikkaanpa, että mm. johdotusten kanssa palaisi hihat useampaan kertaan
Tekniikkavaihtoa ei mielestäni kannata edes ajatella muutakuin todella suurista painavista syistä esim kolaroitu perä noin puoleenvälin tai pikkasen ylikin
Niin, kuten sanoinkin, hommassa ei olekaan mitään järkeä, ja kysymykseni oli lähinnä teoreettista tarkastelua - mitä pitäisi tehdä, jos jostain kumman syystä olisi pakko vaihtaa tekniikat keskenään. Heräsi vaan mielenkiinto sen suhteen, onnistuisiko homma ja minkälaisia asioita siihen liittyisi.
Jos joskus tuon bornitin haluaisin oikeasti dieselöidä, pellin alle löytäisi tiensä 300DT:n kone, joka luonnollisesti saisi osakseen pieniä säätötoimenpiteitä
Mutta ensisijaisesti lähtisin liikkeelle siitä, että vaihtaisin koko auton alkuperäiseen turbodieseliin. Siis siinä tapauksessa jos haluaisin dieselin 
Jos joskus tuon bornitin haluaisin oikeasti dieselöidä, pellin alle löytäisi tiensä 300DT:n kone, joka luonnollisesti saisi osakseen pieniä säätötoimenpiteitä
Siteeraan erästä mulle tullutta yv:tä
"oma 200 te dieselöitiin-03 kesällä. Ostin ruaattalaisen 250 d-88in hyvällä tekniikalla hintaan 1500 euroa. Kaverini teki homman kolmessa päivässä poikiensa avustuksella ja saivat pitää loppuruhon muutostöistä. Vaihdettiin etuvakaaja,virtalukon avainsylinteri,tietty bensapumpun ohitukset,toinen startti,hehkureleen kytkentä,hehkuvalo rakennettiin omaan mittaristoon,tietysti kone täydellisenä,sähkötöitä jonkin verran. Ainakin oman farkun vaihteisto/perä symbioosi on aivan kuin tehtaalta lähtöisin tuohon dieseliinkin,samoin jouset,ymym. Muutoskatsastus sujui ongelmitta. Nyton auto joka syö vähän,kulkee tarpeeksi,ja on tervekorinen,toivottavasti se palvelee meitä yhtä hyvin kuin bensanakin,eli vielä noin 3-vuotta lisää. Kaikista miellyttävin homma oli se,että sai tavallaan uuden auton ja ei mennyt sitä 10000euroa niinkun aina yleensä autonvaihdon yhteydessä."
Minä saan maksella tulevasta dieselöinnistäni enemmän, mutta eipä olekaan tuttua tekemässä..Mutta että joku vaihtais bensakoneen dieselin tilalle, se on jännä ajatuskin.. Sähkötöitä varmaan piisaisi!
"oma 200 te dieselöitiin-03 kesällä. Ostin ruaattalaisen 250 d-88in hyvällä tekniikalla hintaan 1500 euroa. Kaverini teki homman kolmessa päivässä poikiensa avustuksella ja saivat pitää loppuruhon muutostöistä. Vaihdettiin etuvakaaja,virtalukon avainsylinteri,tietty bensapumpun ohitukset,toinen startti,hehkureleen kytkentä,hehkuvalo rakennettiin omaan mittaristoon,tietysti kone täydellisenä,sähkötöitä jonkin verran. Ainakin oman farkun vaihteisto/perä symbioosi on aivan kuin tehtaalta lähtöisin tuohon dieseliinkin,samoin jouset,ymym. Muutoskatsastus sujui ongelmitta. Nyton auto joka syö vähän,kulkee tarpeeksi,ja on tervekorinen,toivottavasti se palvelee meitä yhtä hyvin kuin bensanakin,eli vielä noin 3-vuotta lisää. Kaikista miellyttävin homma oli se,että sai tavallaan uuden auton ja ei mennyt sitä 10000euroa niinkun aina yleensä autonvaihdon yhteydessä."
Minä saan maksella tulevasta dieselöinnistäni enemmän, mutta eipä olekaan tuttua tekemässä..Mutta että joku vaihtais bensakoneen dieselin tilalle, se on jännä ajatuskin.. Sähkötöitä varmaan piisaisi!



