W202: Mitä alustoja olette soveltaneet?

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
starman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: La 08.03.2008 20:41
Paikkakunta: Borgå

W202: Mitä alustoja olette soveltaneet?

Viesti Kirjoittaja starman »

Ostin tuossa leikkikaluksi C-mallin Mersun. Kone on 2-venttiilinen suora kuutonen ja tyyppiä 280. Meinasin wörkkiä siitä hyvin nopean kesäauton.

Minkälaisia alustasarjoja olette laittaneet tähän malliin?

Itsellä on hyvä kokemus H&R ja GTS Sport iskareiden -yhdistelmästä. Mietin kuitenkin todella matalaa alustaa ja/tai korkeussäädettävää. Eli kommentteja/kokemuksia eri tuotteista kaipailen.
Oikeissa autoissa on takaveto.
Lep1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: La 06.01.2007 23:29

Viesti Kirjoittaja Lep1 »

Terve!

Mulla on KW variante 2. Melkeempä parasta mitä mersuun saa. melkeen.
Voihan sinne sovitella jotain kilpa-alustaa, mutta se maksaa.

Tuossa mun kokemukset:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=

Sitten on H&R cupkit. Sekin voi olla ihan hyvä alusta....
F-350
starman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: La 08.03.2008 20:41
Paikkakunta: Borgå

Coiloverit ja tavalliset

Viesti Kirjoittaja starman »

Ihan ekaksi kiitos vinkistä ja linkistä. Kuvat kertovat enemmän kuin tuhat sanaa. Olisi aluperinkin pitänyt tuo keskustelu löytää.

KW on arvokas, mutta epäilemättä hintansa arvoinen. Miten paketti toimii nyt, kun sillä on ikää vuoden verran, ja yksi talvi alkaa olla takana.

Toimiiko säätö kuten mcperson -coilovereissa, eli nurkka ylös ja sitten säätöä, vai joutuuko ensin keventämään jousta jousipuristimilla?

Luin tuon edellisen keskutelun läpi ja pisti silmiini hankinnat eBaysta ja Kitupiikistä. Lopetin molemmat touhut (harrastan varsinaisesti kilpa-autoilua) kun tavaraa kyllä tuli, mutta usein b-laatua. Palautukset ja muu reklamaatioiden hoito takkusi niin paljonettä siirryin takaisin kotimaisten liikkeiden kannattajaksi.
Oikeissa autoissa on takaveto.
Lep1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: La 06.01.2007 23:29

Viesti Kirjoittaja Lep1 »

Kyllä KW on toiminut täysin ilman minkäänlaisia ongelmia.
Ei niin hirveän kovin tule ajettua isommissa röykyissä.
Sopivan jämäkkä ja saa säädettyä tarvittaessa todella pehmeäksi.

Korkeus säätö on sitten hieman hankalampi. Jousi pitää irroittaa kokonaan.
säätöpala on juosen yläpuolella, eikä sinne pääse muuten käsiksi.
Jäykkyys säätö hoituu iskarin yläpäästä nuppia kiertämällä.

Onhan myös tuo D2 ja Cobra yms... säädettävät alustat, jotka kylläkin
tehdään josain kaukoidässä. Niistä en ole löytänyt netistä mitään tietoa.
F-350
starman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: La 08.03.2008 20:41
Paikkakunta: Borgå

Korkeussäädettvä C-sarjalaiseen

Viesti Kirjoittaja starman »

Tästä keskustelusta on ollut paljon hyötyä. Jätän kaukoidän tuotteet suosiolla, ja teen ratkaisun tunnettujen saksalaismerkkien välillä.

H&R ja GTS ovat tuttuja ja hyväksi havaittuja ratkaisuja. Kokemuksesi KWstä on myös selvää puhetta, eli vakavasti otettava vaihtoehto sekin.

Saa nähdä miten äijän käy, iski kauhea rakenteluinto. Nyt pitää päättää että teetänkö ensin maalauksen ja sitten alusta vai toisinpäin. Kerron sitten kun tulee uutisia.
Oikeissa autoissa on takaveto.
Avatar
late.m
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: To 26.07.2007 16:24
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja late.m »

[quote="Lep1"]Kyllä KW on toiminut täysin ilman minkäänlaisia ongelmia.
Ei niin hirveän kovin tule ajettua isommissa röykyissä.
Sopivan jämäkkä ja saa säädettyä tarvittaessa todella pehmeäksi.

saako tarvittaessa todella kovaksikin? tiedätkö muuten ton alustan sopivuudesta c36:seen?
C36 AMG
Ex 2.3-16
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

late.m kirjoitti:
Lep1 kirjoitti:Kyllä KW on toiminut täysin ilman minkäänlaisia ongelmia.
Ei niin hirveän kovin tule ajettua isommissa röykyissä.
Sopivan jämäkkä ja saa säädettyä tarvittaessa todella pehmeäksi.

saako tarvittaessa todella kovaksikin? tiedätkö muuten ton alustan sopivuudesta c36:seen?
Mielestäni C36.sen alusta on ihan tarpeeksi kova härmäläisiin olosuhteisiin. Ajeleppa Lohjalta 50km Poriin päin niin alkaa hampaasta paikat tippua kirjaimellisesti.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
late.m
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: To 26.07.2007 16:24
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja late.m »

AK47 kirjoitti:
late.m kirjoitti:
Lep1 kirjoitti:Kyllä KW on toiminut täysin ilman minkäänlaisia ongelmia.
Ei niin hirveän kovin tule ajettua isommissa röykyissä.
Sopivan jämäkkä ja saa säädettyä tarvittaessa todella pehmeäksi.

saako tarvittaessa todella kovaksikin? tiedätkö muuten ton alustan sopivuudesta c36:seen?
Mielestäni C36.sen alusta on ihan tarpeeksi kova härmäläisiin olosuhteisiin. Ajeleppa Lohjalta 50km Poriin päin niin alkaa hampaasta paikat tippua kirjaimellisesti.
jep, mut ongelmana mul on ku 19"leveet vanteet ja raapii, ni olis tarkotus saada se nii matalaks ku mahdollista ilman et raapii, niii no mut jostain se on tingittävä;)
C36 AMG
Ex 2.3-16
Lep1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: La 06.01.2007 23:29

Viesti Kirjoittaja Lep1 »

Kyllä sen KW:n mun mielestä saa ihan sika jäykän tuntuseksi.
Mutta kyllä se joustaa sitten kun tulee kova paikka.
Sit pitää keksiä totain muuta, jos tarvii saada 1-2cm joustot.
Pohjaanlyöntikumeja tai jotain...

Löysin muuten mielenkiintoisia kuvia netistä w202 alustasta.
Tyyppi laittanu kynäjousi tyyppiset jouset vakio paikoille
tollasilla kierreholkeilla. Iskarit on myös aika speciaalin näköset.
Mahtaa olla hyvää kyytiä. Valinnanvaraa jousissa ainakin riittää.

Koko juttu näkyy MBworld foorumissa:
http://www.mbworld.org/forums/showthread.php?t=126587

Kuva

Kuva
F-350
starman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: La 08.03.2008 20:41
Paikkakunta: Borgå

Ompa hienot vehkeet

Viesti Kirjoittaja starman »

Loistavaa! Tätä en ollutkaan itse hiffannut, mutta tosta paketista alkoi heti irtoamaan ideoita:

Noi Pensken lisäsäiliölliset iskarit ja Eibachin jouset ovat jo aikamoista hifistelyä. Pensken yksiputkiset kilpaiskarit saa tilata juuri sellaiseksi säädettynä kuin itse haluaa. Kun iskariin on tehty säätöalue pyydetyksi niin ajettavuus viimeistellään säätämällä noita iskareita. Kun säädöt saa kohdalleen niin takuulla on kyytikin sitten huikeaa.

Selvittelin, että onnistuuko tuollainen Suomessa:

www.Tuningstudio.fi sanoi kuvan perusteella että vastaavat iskarit onnistuvat AVO Performance Suspensionin komponenteilla. Jousien korkeussäädöstä eivät olleet ihan varmoja, mutta kuvan perusteella helppo tehdä itsekin.

Jos haluaisi vain jäykkyyssäädettävät iskarit, niin Spaxilta löytyisi sellaiset halvemmalla kuin Koni Sportit.

Aina vaan menee jännemmäksi tämä projekti!

Väriksi päätin kyllä valkoisen helmiäisen, mutta minkä en tiedä minkä värisellä kiteellä. Pitää vielä fiilistellä. Korisarjan hommasin jo ja maalarikin löytyi. Eiköhän tästä päästä lokakuulla rakentelemaan
Oikeissa autoissa on takaveto.
Vastaa Viestiin