W202: Mitä alustoja olette soveltaneet?
W202: Mitä alustoja olette soveltaneet?
Ostin tuossa leikkikaluksi C-mallin Mersun. Kone on 2-venttiilinen suora kuutonen ja tyyppiä 280. Meinasin wörkkiä siitä hyvin nopean kesäauton.
Minkälaisia alustasarjoja olette laittaneet tähän malliin?
Itsellä on hyvä kokemus H&R ja GTS Sport iskareiden -yhdistelmästä. Mietin kuitenkin todella matalaa alustaa ja/tai korkeussäädettävää. Eli kommentteja/kokemuksia eri tuotteista kaipailen.
Minkälaisia alustasarjoja olette laittaneet tähän malliin?
Itsellä on hyvä kokemus H&R ja GTS Sport iskareiden -yhdistelmästä. Mietin kuitenkin todella matalaa alustaa ja/tai korkeussäädettävää. Eli kommentteja/kokemuksia eri tuotteista kaipailen.
Oikeissa autoissa on takaveto.
Terve!
Mulla on KW variante 2. Melkeempä parasta mitä mersuun saa. melkeen.
Voihan sinne sovitella jotain kilpa-alustaa, mutta se maksaa.
Tuossa mun kokemukset:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
Sitten on H&R cupkit. Sekin voi olla ihan hyvä alusta....
Mulla on KW variante 2. Melkeempä parasta mitä mersuun saa. melkeen.
Voihan sinne sovitella jotain kilpa-alustaa, mutta se maksaa.
Tuossa mun kokemukset:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
Sitten on H&R cupkit. Sekin voi olla ihan hyvä alusta....
F-350
Coiloverit ja tavalliset
Ihan ekaksi kiitos vinkistä ja linkistä. Kuvat kertovat enemmän kuin tuhat sanaa. Olisi aluperinkin pitänyt tuo keskustelu löytää.
KW on arvokas, mutta epäilemättä hintansa arvoinen. Miten paketti toimii nyt, kun sillä on ikää vuoden verran, ja yksi talvi alkaa olla takana.
Toimiiko säätö kuten mcperson -coilovereissa, eli nurkka ylös ja sitten säätöä, vai joutuuko ensin keventämään jousta jousipuristimilla?
Luin tuon edellisen keskutelun läpi ja pisti silmiini hankinnat eBaysta ja Kitupiikistä. Lopetin molemmat touhut (harrastan varsinaisesti kilpa-autoilua) kun tavaraa kyllä tuli, mutta usein b-laatua. Palautukset ja muu reklamaatioiden hoito takkusi niin paljonettä siirryin takaisin kotimaisten liikkeiden kannattajaksi.
KW on arvokas, mutta epäilemättä hintansa arvoinen. Miten paketti toimii nyt, kun sillä on ikää vuoden verran, ja yksi talvi alkaa olla takana.
Toimiiko säätö kuten mcperson -coilovereissa, eli nurkka ylös ja sitten säätöä, vai joutuuko ensin keventämään jousta jousipuristimilla?
Luin tuon edellisen keskutelun läpi ja pisti silmiini hankinnat eBaysta ja Kitupiikistä. Lopetin molemmat touhut (harrastan varsinaisesti kilpa-autoilua) kun tavaraa kyllä tuli, mutta usein b-laatua. Palautukset ja muu reklamaatioiden hoito takkusi niin paljonettä siirryin takaisin kotimaisten liikkeiden kannattajaksi.
Oikeissa autoissa on takaveto.
Kyllä KW on toiminut täysin ilman minkäänlaisia ongelmia.
Ei niin hirveän kovin tule ajettua isommissa röykyissä.
Sopivan jämäkkä ja saa säädettyä tarvittaessa todella pehmeäksi.
Korkeus säätö on sitten hieman hankalampi. Jousi pitää irroittaa kokonaan.
säätöpala on juosen yläpuolella, eikä sinne pääse muuten käsiksi.
Jäykkyys säätö hoituu iskarin yläpäästä nuppia kiertämällä.
Onhan myös tuo D2 ja Cobra yms... säädettävät alustat, jotka kylläkin
tehdään josain kaukoidässä. Niistä en ole löytänyt netistä mitään tietoa.
Ei niin hirveän kovin tule ajettua isommissa röykyissä.
Sopivan jämäkkä ja saa säädettyä tarvittaessa todella pehmeäksi.
Korkeus säätö on sitten hieman hankalampi. Jousi pitää irroittaa kokonaan.
säätöpala on juosen yläpuolella, eikä sinne pääse muuten käsiksi.
Jäykkyys säätö hoituu iskarin yläpäästä nuppia kiertämällä.
Onhan myös tuo D2 ja Cobra yms... säädettävät alustat, jotka kylläkin
tehdään josain kaukoidässä. Niistä en ole löytänyt netistä mitään tietoa.
F-350
Korkeussäädettvä C-sarjalaiseen
Tästä keskustelusta on ollut paljon hyötyä. Jätän kaukoidän tuotteet suosiolla, ja teen ratkaisun tunnettujen saksalaismerkkien välillä.
H&R ja GTS ovat tuttuja ja hyväksi havaittuja ratkaisuja. Kokemuksesi KWstä on myös selvää puhetta, eli vakavasti otettava vaihtoehto sekin.
Saa nähdä miten äijän käy, iski kauhea rakenteluinto. Nyt pitää päättää että teetänkö ensin maalauksen ja sitten alusta vai toisinpäin. Kerron sitten kun tulee uutisia.
H&R ja GTS ovat tuttuja ja hyväksi havaittuja ratkaisuja. Kokemuksesi KWstä on myös selvää puhetta, eli vakavasti otettava vaihtoehto sekin.
Saa nähdä miten äijän käy, iski kauhea rakenteluinto. Nyt pitää päättää että teetänkö ensin maalauksen ja sitten alusta vai toisinpäin. Kerron sitten kun tulee uutisia.
Oikeissa autoissa on takaveto.
[quote="Lep1"]Kyllä KW on toiminut täysin ilman minkäänlaisia ongelmia.
Ei niin hirveän kovin tule ajettua isommissa röykyissä.
Sopivan jämäkkä ja saa säädettyä tarvittaessa todella pehmeäksi.
saako tarvittaessa todella kovaksikin? tiedätkö muuten ton alustan sopivuudesta c36:seen?
Ei niin hirveän kovin tule ajettua isommissa röykyissä.
Sopivan jämäkkä ja saa säädettyä tarvittaessa todella pehmeäksi.
saako tarvittaessa todella kovaksikin? tiedätkö muuten ton alustan sopivuudesta c36:seen?
C36 AMG
Ex 2.3-16
Ex 2.3-16
Mielestäni C36.sen alusta on ihan tarpeeksi kova härmäläisiin olosuhteisiin. Ajeleppa Lohjalta 50km Poriin päin niin alkaa hampaasta paikat tippua kirjaimellisesti.late.m kirjoitti:Lep1 kirjoitti:Kyllä KW on toiminut täysin ilman minkäänlaisia ongelmia.
Ei niin hirveän kovin tule ajettua isommissa röykyissä.
Sopivan jämäkkä ja saa säädettyä tarvittaessa todella pehmeäksi.
saako tarvittaessa todella kovaksikin? tiedätkö muuten ton alustan sopivuudesta c36:seen?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
jep, mut ongelmana mul on ku 19"leveet vanteet ja raapii, ni olis tarkotus saada se nii matalaks ku mahdollista ilman et raapii, niii no mut jostain se on tingittävä;)AK47 kirjoitti:late.m kirjoitti:Mielestäni C36.sen alusta on ihan tarpeeksi kova härmäläisiin olosuhteisiin. Ajeleppa Lohjalta 50km Poriin päin niin alkaa hampaasta paikat tippua kirjaimellisesti.Lep1 kirjoitti:Kyllä KW on toiminut täysin ilman minkäänlaisia ongelmia.
Ei niin hirveän kovin tule ajettua isommissa röykyissä.
Sopivan jämäkkä ja saa säädettyä tarvittaessa todella pehmeäksi.
saako tarvittaessa todella kovaksikin? tiedätkö muuten ton alustan sopivuudesta c36:seen?
C36 AMG
Ex 2.3-16
Ex 2.3-16
Kyllä sen KW:n mun mielestä saa ihan sika jäykän tuntuseksi.
Mutta kyllä se joustaa sitten kun tulee kova paikka.
Sit pitää keksiä totain muuta, jos tarvii saada 1-2cm joustot.
Pohjaanlyöntikumeja tai jotain...
Löysin muuten mielenkiintoisia kuvia netistä w202 alustasta.
Tyyppi laittanu kynäjousi tyyppiset jouset vakio paikoille
tollasilla kierreholkeilla. Iskarit on myös aika speciaalin näköset.
Mahtaa olla hyvää kyytiä. Valinnanvaraa jousissa ainakin riittää.
Koko juttu näkyy MBworld foorumissa:
http://www.mbworld.org/forums/showthread.php?t=126587


Mutta kyllä se joustaa sitten kun tulee kova paikka.
Sit pitää keksiä totain muuta, jos tarvii saada 1-2cm joustot.
Pohjaanlyöntikumeja tai jotain...
Löysin muuten mielenkiintoisia kuvia netistä w202 alustasta.
Tyyppi laittanu kynäjousi tyyppiset jouset vakio paikoille
tollasilla kierreholkeilla. Iskarit on myös aika speciaalin näköset.
Mahtaa olla hyvää kyytiä. Valinnanvaraa jousissa ainakin riittää.
Koko juttu näkyy MBworld foorumissa:
http://www.mbworld.org/forums/showthread.php?t=126587


F-350
Ompa hienot vehkeet
Loistavaa! Tätä en ollutkaan itse hiffannut, mutta tosta paketista alkoi heti irtoamaan ideoita:
Noi Pensken lisäsäiliölliset iskarit ja Eibachin jouset ovat jo aikamoista hifistelyä. Pensken yksiputkiset kilpaiskarit saa tilata juuri sellaiseksi säädettynä kuin itse haluaa. Kun iskariin on tehty säätöalue pyydetyksi niin ajettavuus viimeistellään säätämällä noita iskareita. Kun säädöt saa kohdalleen niin takuulla on kyytikin sitten huikeaa.
Selvittelin, että onnistuuko tuollainen Suomessa:
www.Tuningstudio.fi sanoi kuvan perusteella että vastaavat iskarit onnistuvat AVO Performance Suspensionin komponenteilla. Jousien korkeussäädöstä eivät olleet ihan varmoja, mutta kuvan perusteella helppo tehdä itsekin.
Jos haluaisi vain jäykkyyssäädettävät iskarit, niin Spaxilta löytyisi sellaiset halvemmalla kuin Koni Sportit.
Aina vaan menee jännemmäksi tämä projekti!
Väriksi päätin kyllä valkoisen helmiäisen, mutta minkä en tiedä minkä värisellä kiteellä. Pitää vielä fiilistellä. Korisarjan hommasin jo ja maalarikin löytyi. Eiköhän tästä päästä lokakuulla rakentelemaan
Noi Pensken lisäsäiliölliset iskarit ja Eibachin jouset ovat jo aikamoista hifistelyä. Pensken yksiputkiset kilpaiskarit saa tilata juuri sellaiseksi säädettynä kuin itse haluaa. Kun iskariin on tehty säätöalue pyydetyksi niin ajettavuus viimeistellään säätämällä noita iskareita. Kun säädöt saa kohdalleen niin takuulla on kyytikin sitten huikeaa.
Selvittelin, että onnistuuko tuollainen Suomessa:
www.Tuningstudio.fi sanoi kuvan perusteella että vastaavat iskarit onnistuvat AVO Performance Suspensionin komponenteilla. Jousien korkeussäädöstä eivät olleet ihan varmoja, mutta kuvan perusteella helppo tehdä itsekin.
Jos haluaisi vain jäykkyyssäädettävät iskarit, niin Spaxilta löytyisi sellaiset halvemmalla kuin Koni Sportit.
Aina vaan menee jännemmäksi tämä projekti!
Väriksi päätin kyllä valkoisen helmiäisen, mutta minkä en tiedä minkä värisellä kiteellä. Pitää vielä fiilistellä. Korisarjan hommasin jo ja maalarikin löytyi. Eiköhän tästä päästä lokakuulla rakentelemaan
Oikeissa autoissa on takaveto.