Vito 110TD nykii
Vito 110TD nykii
Mistähän mahtais johtua nykiminen vitossa? Pätkii niinku ois sytytyskatkoksia bensa autossa ja pätkii kaikilla kierroksilla. Tuntuis et pätkii pahemmin ku on mutka oikeelle, ja sit taas ku kääntää jyrkästi vasemmalle pätkiminen tuntuis vähenevän/loppuvan.
Ei taas ymmärrä mikä tossa romussa on... turbo, pumppu vai mikä?
Ei taas ymmärrä mikä tossa romussa on... turbo, pumppu vai mikä?
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Jos vika on kokoajan päällä niin kokeile laittaa kanisterista letkut suoraan suodattimelle. (myös paluuletku). Näin sitä vois kokeilla että poistuuko vika sillä. Jos poistuu niin vika on pa-linjassa välillä tankki-siirtopumppu.
Jonkin verran vikoja on ollut pa-linjojen putkiliitännöissä. o-renkaat vuotaa ilmaa polttoaineen sekaan, imupuolella siis.
Tankin päällä ei ole o-renkaita joten sitä ei tarvitse käyttää pois.
Liitännät on tankin takapuolella, moottoritilassa ja suodatinkotelossa. Myös esisuodatin kannattaa tarkastaa. Se on siinä suodatinkotelossa.



Voihan siellä olla tietenklin jokin muukin vika mutta tuosta olis helppo aloittaa
Jonkin verran vikoja on ollut pa-linjojen putkiliitännöissä. o-renkaat vuotaa ilmaa polttoaineen sekaan, imupuolella siis.
Tankin päällä ei ole o-renkaita joten sitä ei tarvitse käyttää pois.
Liitännät on tankin takapuolella, moottoritilassa ja suodatinkotelossa. Myös esisuodatin kannattaa tarkastaa. Se on siinä suodatinkotelossa.



Voihan siellä olla tietenklin jokin muukin vika mutta tuosta olis helppo aloittaa
Totanoinniin... rupesin tuossa eilen kotomatkalla mittimään paremman tekemisen puutteessa jotta mitä siellä oikeen tapahtuu, kun kurvataan jompaan kumpaan suuntaan...
Eihän se mahdollinen tankista horittava ilma ehdi sinne syöttöpumpulle ja suuttimille sen saman kurvin aikana... eihän?
Mahdollinen vikapaikka täytyy olla jokin sellainen missä sivuttaiskiihtyvyys vaikuttaa toimintaan... syöttöpumppuhan on esimerkiksi poikittain kuten koko moottorikin - voiko vaikkapa ennakonsäädin aiheuttaa moisia oireita...?
Nykimisen todennäköisemmäksi syyksi polttoaineensyöttöä ennen arvioisin vetonivelet tai pyöränlaakerit tai jarrut... moottorin/voimasiirron tuennat runkoon...
Onkos toi manuaali- vai automaattilatikolla...?

Eihän se mahdollinen tankista horittava ilma ehdi sinne syöttöpumpulle ja suuttimille sen saman kurvin aikana... eihän?
Mahdollinen vikapaikka täytyy olla jokin sellainen missä sivuttaiskiihtyvyys vaikuttaa toimintaan... syöttöpumppuhan on esimerkiksi poikittain kuten koko moottorikin - voiko vaikkapa ennakonsäädin aiheuttaa moisia oireita...?
Nykimisen todennäköisemmäksi syyksi polttoaineensyöttöä ennen arvioisin vetonivelet tai pyöränlaakerit tai jarrut... moottorin/voimasiirron tuennat runkoon...
Onkos toi manuaali- vai automaattilatikolla...?
Manuaalilaatikko on...
Itsekkin olen miettinyt tota pyöränlaakeria yms. mut enpä ole vielä vikaa keksiny. Tuntuis kyllä että ois polttoaineesta johtuvaa koska paikallaankin kaasuttaessa kierrokset nousee välillä vähän epätasaisesti.
Tarkistin eilen tuossa kuvassa olevan suodattimen, mut eipä ollu tukossa.
Yks vika tietenkin vois olla että on vettä tankissa... syystä tai toisesta. Täytyis varmaan kokeilla jäänestoa tankkiin. Onkohan siitä edes apua?
Itsekkin olen miettinyt tota pyöränlaakeria yms. mut enpä ole vielä vikaa keksiny. Tuntuis kyllä että ois polttoaineesta johtuvaa koska paikallaankin kaasuttaessa kierrokset nousee välillä vähän epätasaisesti.
Tarkistin eilen tuossa kuvassa olevan suodattimen, mut eipä ollu tukossa.
Yks vika tietenkin vois olla että on vettä tankissa... syystä tai toisesta. Täytyis varmaan kokeilla jäänestoa tankkiin. Onkohan siitä edes apua?
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37