W115:een tekniikanvaihtoa
W115:een tekniikanvaihtoa
Jotenkin tuo 230.6 koneen on toiminta on alkanut mennä alamäkeen. Ensimmäiset 400km (hakumatka) toimi ok pientä yskimistä vaille, mutta kotona alkoi ongelmat. Sytytysosia on uusittu, mutta kone pyöri(i) niin huonosti että jo ihan hirvittää. Viimenen niitti oli se että se heitti öljyt pihalle, en ole tutkinut vielä mistä. Laatikkokin tässä on huonokuntoinen automaatti ja toinen tomaattilaatikko odottaakin takakontissa. Joten samalla vaivalla vaihtaisi toisen moottorinkin keulille. Tämä on jo kaiken lisäksi tekniikan vaihto, tosin vain moottori on vaihdettu 240D:stä 230.6:een.
Autosta on tarkoitus rakentaa käyttöauto, kauhea kulutus ei saisi siis olla ja myöskin varma peli tästä täytyisi saada. Kilometrejä tulee kuitenkin sen verran vähän, että bensakonetta pitäisi keulille nostaa (kuten nykyinenkin on). Mitä moottoria tähän suosittelisitte? Olisiko esim. w123:n 230E kone sopiva? Koska kyseessä on tuleva käyttöauto, niin moottorin vaihto pitäisi suorittaa mahdollisimman kivuttomasti, joten mikä bensamoottori istuisi helpoiten pystärin nokille?
Autosta on tarkoitus rakentaa käyttöauto, kauhea kulutus ei saisi siis olla ja myöskin varma peli tästä täytyisi saada. Kilometrejä tulee kuitenkin sen verran vähän, että bensakonetta pitäisi keulille nostaa (kuten nykyinenkin on). Mitä moottoria tähän suosittelisitte? Olisiko esim. w123:n 230E kone sopiva? Koska kyseessä on tuleva käyttöauto, niin moottorin vaihto pitäisi suorittaa mahdollisimman kivuttomasti, joten mikä bensamoottori istuisi helpoiten pystärin nokille?
Viimeksi muokannut Timestone, Ti 30.03.2004 19:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jos pikkuisen extratehoa on hakusessa, niin omat kokemukset alkuperäisestä 250-bensakutosesta ovat suht. hyvät luotettavuuden osalta. Kyllähän tämä kaasarikone toisaalta on pystärikopassa aikamoinen syöppö. Jos taas varmaa käyttöpeliä ja pientä kulutusta (kaikki on suhteellista
) hakee, niin itselleni laittaisin nokalle aivan näägermallin kaksisatasen bensakirnun.
Kätevä askartelija tietenkin istuttaa Pystäriin 200E-pannun kolaroidusta W124:sta ja ajelee taloudellisesti sekä huoletta pitkään. Projekti ei tosin taida täyttää vaatimusta minimivaivaisesta hommasta.

Kätevä askartelija tietenkin istuttaa Pystäriin 200E-pannun kolaroidusta W124:sta ja ajelee taloudellisesti sekä huoletta pitkään. Projekti ei tosin taida täyttää vaatimusta minimivaivaisesta hommasta.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Tai sitten jopa E220 moniventt. koneen...
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1225
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
No jos ei sentäs.Ahti kirjoitti:Tai sitten jopa E220 moniventt. koneen...

230E moottori kyllä houkuttelisi kummasti, ei ollenkaan hassumpi vaihtoehto jos kerran asennus vaan onnistuu pahempia muuttelematta. Tuo "uusi" automaattilaatikko on peräisin w123:n 250 motin perästä.
Saahan se välillä hörniäkin vähäsen reilummin, ruiskukoneet kyllä kuulostaisi hyvältä. Kuitenkaan ei viitsisi alkaa tuohon koriin laittamaan mitään liian hyvää konetta. Parempiakin aihioita on siihen. Pääasia että saataisin varmatoiminen peli tästäkin, ei nätä vielä romuttamolle kannata viedä kun on kerran pelastettavissa. Mutta entäs sitten nämä 280-sarjalaiset (M110)? 280E -moottori liikuttaisi pystärikoria varsin mukavasti...
Liikuttaa toki, 185 viriiliä TwinCam-hepoa antavat kyllä kyytiä, kun sama mylly vie halulla W116- ja W126 S-korejakin. Tosin toiveet paremmasta polttoainetaloudesta voi unohdella, sillä arvelen, että M110 hörppää Pystärikopassa samoja lukemia kuin W126-korissakin. Veljet ovat heitelleet lukemia puhtaan matka-ajon menekistä 10-11litraa aina "äärettömään", käytännössä 20 litran seutuville (pätkä- ja talvikulutus kaupungissa).GoldenMB kirjoitti: Mutta entäs sitten nämä 280-sarjalaiset (M110)? 280E -moottori liikuttaisi pystärikoria varsin mukavasti...
Kuinka siis

Näille väitteille ei ole mitään tehtaan taukkotietoa, mutt esim. ammoinen oma W114 250 kaasaripannulla vei normiajossa auttamatta sen 12-16 litraa, kun 300Selliä ei saa noita lukuja ahmimaan kiusaamallakaan.
Mutta M102, ts. tämä 230E voisi olla aivan asiallinen laite Pystärinkin keulille. On ainakin kantaa liikkeellä runsaasti ja siten ylläpitokin on turvattu halvoin osin pitkälle tulevaisuuteen, joka käyttöpelissä tietenkin on keskeistä sekin.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Eli luultavasti viisain ratkaisu on tosiaan tämä M102 (230E) moottori jota itsekin olen pohtinut alusta lähtien. Järjellä kun rupesin itse ajattelemaan, niin nuo kaasarikoneet imevät niin paljon polttoainetta ettei kannata sellaista nokille nostaa ja tehokaan ei ole kulutukseen nähden tarpeeksi hyvä.
M110 ruiskulla olisi toinen vaihtoehto, mutta sekin kun tahtoo syödä niin paljon, että äkkiä on matti kukkarossa, varsinkin kun kyse on käyttömersusta. Ja kuitenkin kun kori ei ole lähellekään täydellinen niin taitaa tuo 280E koneella varustettu pystäri jäädä tulevaisuuden projekteiksi.
MUTTA SITTEN ASIAAN:
Millaisia ongelmia voi tulla vastaan tuon M102:sen sovittamisessa konehuoneeseen? Meneekö kone "heittämällä" vai joudunko tekemään tiettyjä muutoksia?
M110 ruiskulla olisi toinen vaihtoehto, mutta sekin kun tahtoo syödä niin paljon, että äkkiä on matti kukkarossa, varsinkin kun kyse on käyttömersusta. Ja kuitenkin kun kori ei ole lähellekään täydellinen niin taitaa tuo 280E koneella varustettu pystäri jäädä tulevaisuuden projekteiksi.

MUTTA SITTEN ASIAAN:
Millaisia ongelmia voi tulla vastaan tuon M102:sen sovittamisessa konehuoneeseen? Meneekö kone "heittämällä" vai joudunko tekemään tiettyjä muutoksia?
Punnitsenyt vielä muitakin vaihto ehtoja!
itsellä oli 1998 pystäri 250 (kaasari) piti laittaa 230, mutta kun kone oli lattialla ja katsoi sen rakennetta ja vertasi 250
toisessa 3 runkolaakeria ja toisessa 5... se pystärin alkuperäinen 230 kone on aika heppoinen rakenteeltaan, ja se 250 on saman kaltainen kuin 280... mutta sitten se itse pointti: se 230+kaasari=kuluttaa yhtäpaljon kuin 250+kaasari=kuluttaa yhtäpaljon kuin (W123 280E), niin kaikki manuaaleja...
noh jos konetta et meinaa aukaista nin ei kai sillä niin väliä ole, mutta tulipahan kommentoitua!
itsellä oli 1998 pystäri 250 (kaasari) piti laittaa 230, mutta kun kone oli lattialla ja katsoi sen rakennetta ja vertasi 250

noh jos konetta et meinaa aukaista nin ei kai sillä niin väliä ole, mutta tulipahan kommentoitua!

No todellakin kuluttaa M115 2,3 litranen saman verran kuin M110 mutta sehän ei tässä pointti ollutkaan.
Jos sitä kautta lähtis miettimään että 115/114:Ssa ja 123:ssa käytettiin aika paljon samoja moottoreita, eikä M102 ole mielestäni mitenkään isompi kokoinen tai hankalan muotoinen (ja menee paljon pienempäänkin konetilaan) esim. OM615:een verrattuna, eli olettaisin sopivan. Itsellä ei tosin mitään pystäriä ole ikinä ollut joten en toki mene edes lyömään vetoa nk. plug-n-play -asennuksesta...
EDIT: Frendillä on muuten myynnissä yksi M102.980 kone, plus läjä laatikoita mutta sellaista ei kai tarvinnut.
Jos sitä kautta lähtis miettimään että 115/114:Ssa ja 123:ssa käytettiin aika paljon samoja moottoreita, eikä M102 ole mielestäni mitenkään isompi kokoinen tai hankalan muotoinen (ja menee paljon pienempäänkin konetilaan) esim. OM615:een verrattuna, eli olettaisin sopivan. Itsellä ei tosin mitään pystäriä ole ikinä ollut joten en toki mene edes lyömään vetoa nk. plug-n-play -asennuksesta...

EDIT: Frendillä on muuten myynnissä yksi M102.980 kone, plus läjä laatikoita mutta sellaista ei kai tarvinnut.
JOo aivan eli
w115 220d -69 kokí pari kone swappiå...
-en muista oliko se 230:seni millä konetyypillä, mutta sen rakenne ei oikein vakuuttanut...
-Sitten pellin alle tuli 250 tupla kaasari, mikä oli varsin vakuuttava laite!!! Taisi alunperin olla ruiskukone. Kansi oli aivan eriluokkaa kuin 230:ssä...
280E (w123)
-Sitten tämä 280E (viimeisin mersuni) oli varsin toimiva paketti ja kulki hyvin!
kaikki edellämainitut kuluttivat 10-12 maantiellä 12-15 kaupungissa (ajotyyli: kaupungissa isollavaihteella pienillä kierroksilla, välillä tosin piti näyttää uudemmille GTI rasseille
)
Niiin eli se 250 on hienokone, ja 280E ihan hyvä sekin, mutta se 230..... hmmm itse laittaisin isoimman...
ja eikös sitä w115 nokalle M110 sovittamista oo jo täällä käsitelty: eli sopii se kun laittaa sen sopiin... ja 250 sopii melkein suoraan heittämällä
w115 220d -69 kokí pari kone swappiå...
-en muista oliko se 230:seni millä konetyypillä, mutta sen rakenne ei oikein vakuuttanut...
-Sitten pellin alle tuli 250 tupla kaasari, mikä oli varsin vakuuttava laite!!! Taisi alunperin olla ruiskukone. Kansi oli aivan eriluokkaa kuin 230:ssä...
280E (w123)
-Sitten tämä 280E (viimeisin mersuni) oli varsin toimiva paketti ja kulki hyvin!
kaikki edellämainitut kuluttivat 10-12 maantiellä 12-15 kaupungissa (ajotyyli: kaupungissa isollavaihteella pienillä kierroksilla, välillä tosin piti näyttää uudemmille GTI rasseille

Niiin eli se 250 on hienokone, ja 280E ihan hyvä sekin, mutta se 230..... hmmm itse laittaisin isoimman...

ja eikös sitä w115 nokalle M110 sovittamista oo jo täällä käsitelty: eli sopii se kun laittaa sen sopiin... ja 250 sopii melkein suoraan heittämällä
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1225
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
M102 sopinee varmasti paremmin konetilaan kuin M110 , sopimisen lisäksi M110 kohdalla on ajateltava myös alustan vastaavuuksia. Jos alusta kerran on 240D/OM616 varustelulla niin alusta pitäisi päivitellä "vastaamaan" M110 tarpeisiin. Ainakin levyjarrut taisi olla tuuletetut/isommat tuossa 280E mallissa.
Dieselmoottoreiden puolella ongelmana on W123:n uudemman mallinen öljynsuodatin joka tunkee W115:n jarrutehostimen paikalle (Tosin alkupään W123 sarjoissa oli vielä vanhanmallinen). Bensavehkeissä tätä ongelmaa ei ainakaan samanlaisena ole.
Jos taasen moottorin kannattimista löytyy eroja niin ne voi modata/vaihtaa vanhempiin.
Löytyykö ketään joka olisi tuon swapin tehnyt että saataisiin kokemuksia
Dieselmoottoreiden puolella ongelmana on W123:n uudemman mallinen öljynsuodatin joka tunkee W115:n jarrutehostimen paikalle (Tosin alkupään W123 sarjoissa oli vielä vanhanmallinen). Bensavehkeissä tätä ongelmaa ei ainakaan samanlaisena ole.
Jos taasen moottorin kannattimista löytyy eroja niin ne voi modata/vaihtaa vanhempiin.
Löytyykö ketään joka olisi tuon swapin tehnyt että saataisiin kokemuksia

W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
v8 tarvii jäähdytetyt levyt eteen. 230 250 ja 280 kyllä menee läpi ihan vakio rieselin jarruilla (kun on levyt joka nurkassa)
katastusmies vaatii vastaavuus todistuksia, mutta hyvä asiantunteva vakuuttelu on purrut ainakin tähän asti...
katastusmies vaatii vastaavuus todistuksia, mutta hyvä asiantunteva vakuuttelu on purrut ainakin tähän asti...

Viimeksi muokannut Mika_M, To 26.02.2004 16:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo eli nyt oli puheenaiheena M102 ruisku-230, joka tosiaan on passeli vaihtoehto suoriskyky/kulutus-suhteessa. M102-koneella ei ole mittän tekemistä tuon vanhemman M115 eli 230-kaasari koneen kanssa. Kyseessä on täysin eri koneet..:Mese-kuski:. kirjoitti:JOo aivan eli
w115 220d -69 kokí pari kone swappiå...
-en muista oliko se 230:seni millä konetyypillä, mutta sen rakenne ei oikein vakuuttanut...
-Sitten pellin alle tuli 250 tupla kaasari, mikä oli varsin vakuuttava laite!!! Taisi alunperin olla ruiskukone. Kansi oli aivan eriluokkaa kuin 230:ssä...
280E (w123)
-Sitten tämä 280E (viimeisin mersuni) oli varsin toimiva paketti ja kulki hyvin!
kaikki edellämainitut kuluttivat 10-12 maantiellä 12-15 kaupungissa (ajotyyli: kaupungissa isollavaihteella pienillä kierroksilla, välillä tosin piti näyttää uudemmille GTI rasseille)
Niiin eli se 250 on hienokone, ja 280E ihan hyvä sekin, mutta se 230..... hmmm itse laittaisin isoimman...
ja eikös sitä w115 nokalle M110 sovittamista oo jo täällä käsitelty: eli sopii se kun laittaa sen sopiin... ja 250 sopii melkein suoraan heittämällä

Ei ole tuota 250:stä saanut koskaan ruiskulla, toisin kuin epäilet. Tuo moottori ei kuulu M110-moottoriperheeseen.
Ei ole omakohtaisia kokemuksia pystäri-250 kaasarista, mutta olen vahvasti sitä mieltä, että M110 280E kuluttaa jonkun verran vähemmän. Onhan se sentään ruiskulla ja edustaa uudempaa moottorisuunnittelua. Jos fiilistä haetaan niin M110 280E

Lajunen puhuu asiaa, tosiaankin nuo jarru+muut alustahommat on myös esteenä "helpolle" koneenvaihdolle. Tahtoisin sen edelleenkin tehdä mahdollisimman kivuttomasti ja ei tarvitse sitten katsastustakaan stressata niin paljoa. Korostan sitä että tästä tulee käyttöauto joten se vähäinen kulutus on aika tärkeää. Pääosin tuolla tullaan vielä ajamaan kaupungissa jolloin tuo kulutus korostuu.
M102 kuitenkin kehittää melko mukavasti tehoa ja varmasti on tarpeeksi taloudellinen minulle. Kaiken lisäksi M102:nhan on nelisylinterinen, jos en väärin muista? Huomasin tuossa juuri paristakin eri paikkaa, että M102.980 tuottaa 136hp, tosiaanko se noin hurjasti hevosia kehittää...?
M102 kuitenkin kehittää melko mukavasti tehoa ja varmasti on tarpeeksi taloudellinen minulle. Kaiken lisäksi M102:nhan on nelisylinterinen, jos en väärin muista? Huomasin tuossa juuri paristakin eri paikkaa, että M102.980 tuottaa 136hp, tosiaanko se noin hurjasti hevosia kehittää...?
Kyllä vaan siis aivan tajuttoman määrän vahvoja työhevosia päästää valloilleen kun hiemankin kaasupoljinta raottaa... Itsekin pidän välillä kypärää päässä ajaessani kun ei alusta ihan vastaa tehoreservejä...
Tosissaan; onhan se kunniotettava määrä sinänsä, muistetaan koneen ikä.
Tehdas käytti muistaakseni n. 2 Mrd DEMiä moottorin suunnitteluun (sanooko tuo tänäpäivänä yhtään mitään, en sitten tiedä) aikanaan ja runsaasti testitunteja ja eiköhän siitä ihan hyvä tullut. Kertovat myös että M102 olisi ollut ensimmäisiä koneita (ainakin DB:llä) joiden suunnittelussa hyödynnettiin tietokonejärjestelmiä ja tarkkuuksia. Millä ei arvioiden mukaan oikeastaan ollut pelkästään hyviä vaikutuksia...
Niin lisätään sen verran vielä että TÄÄLTÄ löytyy jonkinverran asiallista tietoa M102 motista. Ja tosiaan on nelisylinterinen ja yksityiskohtana mainittakoon puolipallonmuotoiset palotilat kannessa (hemi
). Vääntöä 102.980 tarjoaa muistaakseni hirviömäiset 205 Nm, eli ajoon ihan riittävästi
ohituskiihtyvyys on parempi kuin esim. W126 280SE.
EDIT: damn, toi linkki meni nyt väärin ilmeisesti, olikin joku toinen 123-sivusto, tod.näk tätä tarkoitin: http://www.w123-club.de/html/w123.htm



Tosissaan; onhan se kunniotettava määrä sinänsä, muistetaan koneen ikä.
Tehdas käytti muistaakseni n. 2 Mrd DEMiä moottorin suunnitteluun (sanooko tuo tänäpäivänä yhtään mitään, en sitten tiedä) aikanaan ja runsaasti testitunteja ja eiköhän siitä ihan hyvä tullut. Kertovat myös että M102 olisi ollut ensimmäisiä koneita (ainakin DB:llä) joiden suunnittelussa hyödynnettiin tietokonejärjestelmiä ja tarkkuuksia. Millä ei arvioiden mukaan oikeastaan ollut pelkästään hyviä vaikutuksia...
Niin lisätään sen verran vielä että TÄÄLTÄ löytyy jonkinverran asiallista tietoa M102 motista. Ja tosiaan on nelisylinterinen ja yksityiskohtana mainittakoon puolipallonmuotoiset palotilat kannessa (hemi




EDIT: damn, toi linkki meni nyt väärin ilmeisesti, olikin joku toinen 123-sivusto, tod.näk tätä tarkoitin: http://www.w123-club.de/html/w123.htm
Viimeksi muokannut raul, To 26.02.2004 16:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Piru kun kirjoittaa viestiä niin on jo pari tullut uutta.
Kyllä tuo nykyinen kone ainakin hörni 60 litraa noin 400km matkalla, että mukavasti tuntui tuokin syövän. Nyt kuitenkin tuon koneen osalta minun hermot on finito, varaosiksi menkööt myyntiin.
Ehdottomasti pystäri olisi hieno fiilistelypeli 280E (tai 350E) moottorilla, mutta ne haaveet jääköön tulevaisuuteen...

Kyllä tuo nykyinen kone ainakin hörni 60 litraa noin 400km matkalla, että mukavasti tuntui tuokin syövän. Nyt kuitenkin tuon koneen osalta minun hermot on finito, varaosiksi menkööt myyntiin.
Ehdottomasti pystäri olisi hieno fiilistelypeli 280E (tai 350E) moottorilla, mutta ne haaveet jääköön tulevaisuuteen...

- Ville Komulainen
- Asiantuntija
- Viestit: 654
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Loimaa
Kai nyt nuo saa Suomestakin purkuautoista? En minä nyt saksasta lähtisi hakemaan w124:sta tuon pystärin takia... Mikäli ei mistään tahdo saada noita johtosarjaa ym. romppeita edullisesti, niin se on sama vaikka dieselöidä takaisin tai myydä vaikka varaosiksi ja vaihtaa parempaan yksilöön.Ville Komulainen kirjoitti:Niitä M102 moottoreita on hyvin saatavilla, mutta tarvitset moottorin ja vaihteiston lisäksi johtosarjan bensapumpun jne. eli varmasti edullisimmaksi tulee hankkia koko W124:nen osien luovuttajaksi. saksassa alkaen 1000egeä.
Kaverin laittoi pystylamppu meseen 230 coupen 123 korimallin 2.3 M102 koneen ja nelivaihteisen vaihde askin ja muistaakseni ainut patentoimisen kohde oli moottorin kiinikkeet en muista millä kardaanilla se sen toteutti mutta muistaakseni siinäkään ei tullut ongelmia ja vaihde vivustotkin passasi suoraa vaikka ne ensin näytti toisen kätisiltä voi kysellä siltä asiasta tarkemmin ja muistaakseni kone alkoi toimiin kun kytki vain bensapumpun kytkettiin toimintaan... ei mikään sika iso homma ollut...
Tossa M102 moottorissa on mielestäni parasta ihan tajuttoman hieno ala- ja keskialueen vääntö. Ainakin W201 kori saa ihan kelpo kyytiä sillä. Tosin ns. urheilulliseen ajoon tästä moottorista ei ole: isommilla kierroksilla ei tulekaan lisää tehoa vaan meno hyytyy ja vaihdettava isompaa pykälää sisään.
Ilmiselvästi kaipaa enemmän nostoa nokalle
Ilmiselvästi kaipaa enemmän nostoa nokalle

ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Sopiihan se, koska olihan facelift-pystäreissä alunperinkin tuo M110 yhtenä vaihtoehtona..:Mese-kuski:. kirjoitti:ja eikös sitä w115 nokalle M110 sovittamista oo jo täällä käsitelty: eli sopii se kun laittaa sen sopiin... ja 250 sopii melkein suoraan heittämällä
Eikö? Saihan C114:ää mallilla 250 CE. Tosin tällä ei M110:n/M123:n kanssa ole mitään tekemistä, mutta oliko nyt kyse M123:sta vai vanhemmasta 2,5-litraisesta?Leka kirjoitti:
Ei ole tuota 250:stä saanut koskaan ruiskulla, toisin kuin epäilet. Tuo moottori ei kuulu M110-moottoriperheeseen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vanhemmasta, vanhemmastaTimo L. kirjoitti:Eikö? Saihan C114:ää mallilla 250 CE. Tosin tällä ei M110:n/M123:n kanssa ole mitään tekemistä, mutta oliko nyt kyse M123:sta vai vanhemmasta 2,5-litraisesta?Leka kirjoitti:
Ei ole tuota 250:stä saanut koskaan ruiskulla, toisin kuin epäilet. Tuo moottori ei kuulu M110-moottoriperheeseen.

M123 oli ensimmäisessä (ja viimeisessä) muodossaan W123:n keulalla. Mikäs tämä 250CE on?
Kylläpäs nyt, hairahduin laittamaan jo myynti-ilmoituksen kun rupesi rahatilanne uhkaavasti näyttämään siltä ettei mersuun saisikaan vaihtokonetta. Mutta nyt kun tulikin semmonen homma, että serkkupoika halajaa itselleen tuon nykyisen 230.6:n kunnostettavaksi, niin tässähän rupeaa suunnitelmat valkenemaan.
Edelleen kaipaisin esim. petskan kaverin kokemuksia tuosta koneswapista. Tietysti muiltakin jos on kyseisen swapin tehneet.
Nyt vaan 230E (m102) konetta hakuseen ja toivotaan että kaikki onnistuu suunnitelmien mukaan!
Edelleen kaipaisin esim. petskan kaverin kokemuksia tuosta koneswapista. Tietysti muiltakin jos on kyseisen swapin tehneet.
Nyt vaan 230E (m102) konetta hakuseen ja toivotaan että kaikki onnistuu suunnitelmien mukaan!