190:sen kaasu
190:sen kaasu
Moro,mulla on 190-1.8-93,aut,ongelmana liian jäykkä kaasupoljin,voiko mistään säätää poljinta ,että se liikkuisi tasaisesti eikä tulis nykäyksiä.ja onko pohjapanssari/muovi tarpeellinen,suojaako suolalta ja pitääkö öljypohjan lämpimämpänä,vai pärjääkö hyvin ilmankin.
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
tuosta pohjapanssarista sanosin, että ite oon kokenut sen tarpeelliseksi kyllä. Ja suojaahan se konetta paskautumiselta ja kaiken maailman osumilta (ku tuossa omassakin on tuo pohja kohtuu kiinni tontissa). jostain luin että se vaikuttas myös virtauksiin ja tätä kautta kulutukseen, mut mene ja tiedä sit.. =)
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Re: 190:sen kaasu
Kaasupoljin hommelia vois lähtee tutkii...Ensiksi pedaalin päästä, onko kiviä tai muuta töhkää(mahd.lattiamatto) pedaalin saranoiten välissä. Toinen on vaijeri onko kuiva, vaatinee voitelua. Kolmas vaihtoehto on itse kaasuvilusto, onko kuiva vaatinee voitelua.okko kirjoitti:Moro,mulla on 190-1.8-93,aut,ongelmana liian jäykkä kaasupoljin,voiko mistään säätää poljinta ,että se liikkuisi tasaisesti eikä tulis nykäyksiä.ja onko pohjapanssari/muovi tarpeellinen,suojaako suolalta ja pitääkö öljypohjan lämpimämpänä,vai pärjääkö hyvin ilmankin.
Pohjamuovi on ihan suositeltava homma. Pitää konehuoneen hitusen siistimpänä+että talvella vähentää kylmän ajoviiman vaikutusta mm. öljypohjaan ja sitä kautta koko moottorin lämpötilaan. Haittapuolena tuossa on se, että pientä varovaisuutta penkkojen ylityksiin yms. tuo muovi aiheuttaa, on aikas arvokas muovi tuo.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Pohjamuovilla on merkitystä myös auton taloudellisuuden takia ja dieselissä moottorin melujen pienentämisessä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
190:sen kaasu
kävin tänään laitattamassa lohkolämppärin ja pyysin asentajaa kattelemaan kaasuvaijeria ym.no kun hain auton hän sanoi nähneensä jousen roikkumassa toisesta päästään ,mutta ei osannu panna paikalleen kun ei tienny mihin,eikä ollu vertailukuvaa.
Re: 190:sen kaasu
Niin tuo jousi, onko sen se roikkuvan pään kiinnityslenkki ehjä? Eli olisiko mahdollisesti käynyt niin, että tuo jousi joka on jotain kovametalliseosta olisi ajanmittaan "syönyt" itsensä läpi kaasuvivuston lenkistä(mahd. voitelun puutteessa). Jos niin on käynyt, niin jossain siinä jousen "kantomatkan" sisällä pitäisi näkyä vapaa lenkki josta jousenpää on karannut.okko kirjoitti:...sanoi nähneensä jousen roikkumassa toisesta päästään...
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
190:sen kaasu
kävin Rollen tähtihuollossa näyttämassä Vuosaaressa ,tiedoksi kannattaa käydä.Jousen lenkki oli poikki ja selvisin uuden lenkin taivutuksella samaan jouseen,eli ei kannata heti rynnätä merkkipikahuoltoon.