Miksi öljynkerääjässä ilmansuodatin?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3042
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Miksi öljynkerääjässä ilmansuodatin?

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Hei vaan!

- Turbotuspuuhia: ajattelin askarrella Veljekset Keskiseltä löytyvästä viiden euron pienestä rosteritermoksesta öljynkerääjän.

Mutta mites kun monessa markkinoilla olevassa valmisvehkeessä on pieni ilmansuodatin töröttämässä, mikäs sen virka on? Liittyneekö bensa-asioihin.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Liittyy tosiaan bensavehkeisiin. Bensakoneessa on yleensä imua joissain tilanteissa ja huohottimen kautta menis siten roskia koneeseen. Dieseli höyryää aina ulospäin, joten mun mielestä noista suodattimista on vaan haittaa, kun limottuvat tukkoon.
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3042
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Jatketaan Jape keskustelua keskiolutpullollisen ääressä, mutta vielä pohjustukseksi: vetäsenkö paluuletkun imuputkeen ennen turboa vai T-haaralla öljyn paluuputkeen lähelle öljypohjaa?

Oma järki sanois että öljyn paluuputkeen, mutta keskosena ja normaalia pienemmillä aivoilla varustettuna en omaan järkeen sokeasti luota..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Vastaa Viestiin