Kiitos jo etukäteen vastauksista!

Moi, valitettavasti minulla ei ole vastausta kysymykseesi. Kysynkin lähinnä tuosta naftan hajusta, eli tuleeko tuo haju auton sisälle ajossa? Itselläni cdi:ssä (ajettu 210tkm) on ongelmana ajoittain tuo naftan haju sisällä. Se ilmenee yleenä ajorupeaman jälkeen, kun pysähtyy esim. liikennevaloihin tai risteykseen. Maantieajossa haju häipyy. Olen tarkistanut pa-suuttimet ja -suodattimen letkut, mutta silmämääräisesti ne vaikuttivat kuivilta. Olen miettinyt mahdollisuutta, että tuo haju olisi jotenkin peräisin jäähdytin nesteestä / lämmitysjärjestelmästä.hs kirjoitti: nafta tuoksahtelee
antpel kirjoitti:Moi, valitettavasti minulla ei ole vastausta kysymykseesi. Kysynkin lähinnä tuosta naftan hajusta, eli tuleeko tuo haju auton sisälle ajossa? Itselläni cdi:ssä (ajettu 210tkm) on ongelmana ajoittain tuo naftan haju sisällä. Se ilmenee yleenä ajorupeaman jälkeen, kun pysähtyy esim. liikennevaloihin tai risteykseen. Maantieajossa haju häipyy. Olen tarkistanut pa-suuttimet ja -suodattimen letkut, mutta silmämääräisesti ne vaikuttivat kuivilta. Olen miettinyt mahdollisuutta, että tuo haju olisi jotenkin peräisin jäähdytin nesteestä / lämmitysjärjestelmästä.hs kirjoitti: nafta tuoksahtelee
Eli auttakaa ennen kaikkea alkuperäistä topikin aloittajaa, mutta jos ideoita löytyy tännekin päin, niin kiitollisia ollaan
Hyvää pääsiäistä kaikille!
No joo, taitaa meillä olla nuo tiivisteet vaihdon tarpeessa. Osaatteko kokeneemmat kanssa-autoilijat kertoa, onko tuo tiivisteiden vaihto kallis remontti. Kävin äsken noin 15 km lenkin autolla. Jossain kohtaa tuo dieselin käry tunki taas autoon. Pihaan päästyäni avasin konepellin ja sieltä suojamuovien alta tuli aikas voimakas dieselin haju. Kyllä noista suuttimissa tosiaan taitaa jotain häikkää olla. Mutta, jos osaisitte jonkinlaisia hinta-arvioita heittää, niin ei tarvitse maha kuralla odottaa arkea ja soittokierrosta huoltoihin.wäinö kirjoitti:se dieselinkäry liikennevaloissa johtuu suuttimien tiivisteistä, ainakin itsellä oli ne vuotanut ja tuli kitkerää käryä sisälle, ja sen kuulee säksätyksestä. Kannattaa korjata aika pian ettei jumi, ite ajelin 3 kuukautta ja olivat niin jumissa että meni 6 päivää liotuksessa aikaa.