
ja onko mahdollista vaihtaa automaattilaatikko manuaali malliin että minkälainen projekti on ja mikä laatikko mahdollisesti passais paikoilleen ?
Jos c36:n haluat niin on "tyytyminen" automaattiin. Mihin tarvitsee manuaalia? Sama kun jättäisi autosta ilmastoinnin pois.... Kuulemma muut tarpeeksi kestävät laatikot ei mahtuneet laatikolle jäävään tilaan. w202 ei ole kovin iso auto. No, makukysymys tämä.c36 kirjoitti:olisin ostamassa c36 amg 3.6 mersua ja tarttisin tietoa että mitkä ovat auton heikot puolet, mistä alkaa ruostumaan jne.. ja minkälainen on luistonesto jos sellainen autossa on ja saako kytkettyä pois. ja onko perässä lukkoa ja jos on niin monenko prosentin ja mikä on välitys alkuperäisenä ? kaikkia mahdollista tietoa saa laittaa tulemaan esim. käyttökokemuksista jne !!!
ja onko mahdollista vaihtaa automaattilaatikko manuaali malliin että minkälainen projekti on ja mikä laatikko mahdollisesti passais paikoilleen ?
Carlssonin C36-versiota on saanut manuaalinakin. Eikä edes ollut mitenkään järkyttävän kallis, kun sellaista taannoin katselin. Hinnakas toki. Hinnan arvioiminen tietenkin on jokaisen ostajan oma asia - mutta täysin ostettavissa Carlssonkin olisi ollut rehellisellä työllä ansaituilla rahoilla.AK47 kirjoitti:Jos c36:n haluat niin on "tyytyminen" automaattiin. Mihin tarvitsee manuaalia? Sama kun jättäisi autosta ilmastoinnin pois.... Kuulemma muut tarpeeksi kestävät laatikot ei mahtuneet laatikolle jäävään tilaan....
Juu, C36 AMG:tä on nähty vain automaattina ja muut sitten erikseen. Lukumääräisesti näitä C36 AMG:tä on tehty tuhansia ja näitähän löytyy melkein jokapaikasta, mutta mistäs repäiset tuosta vaan jonkun Carlsonin tai Brabuksen, mitä näitä nyt muita onkaan.... Ovat harvemmassa. Joutuu etsiskelemään aikansa. Jonkun tonnin maksavat enemmän, eihän se tosiaan este ole se hinta. Mutta jos kukaan ei juuri nyt myy niin ilman joutuu olemaan.eerola kirjoitti:Carlssonin C36-versiota on saanut manuaalinakin. Eikä edes ollut mitenkään järkyttävän kallis, kun sellaista taannoin katselin. Hinnakas toki. Hinnan arvioiminen tietenkin on jokaisen ostajan oma asia - mutta täysin ostettavissa Carlssonkin olisi ollut rehellisellä työllä ansaituilla rahoilla.
Menee vähän offtopiciksi, mutta tällaisen koeajon löysin taannoin Internetistä. Mukana mm. Carlssonin tekemä tuote - joskaan ei W202:
1
2
3
4
Jep, eikös tässä c36:sta kyselty?vk00 kirjoitti:Mikäs peruste tolla on?Kryptonite kirjoitti:Terve,
Suosittelen heti unohtamaan tuon C36:n ja hakemaan saksasta hyvän C43:n..
Onkos tässä nyt saksalainen harrastaja kyselemässä? Onko tuo tieto fakta muutenkin?Kryptonite kirjoitti:Saksalaisten harrastajien piirissä C36 ei ole niin suosittu verrattuna C43 laadultaan ja kestävyydeltään. Tosin jokainen tekee rahallansa mitä tekee.
Edelleen jos minä moista olisin ostamassa, niin todennäköisesti päätyisin kyllä C43:een.
Onnea kaupoille.
Voi hyvä ihminen sentään, unohtakaa kaikki mitä sanoin. En jaksa aloittaa väittelyä kenenkään kanssa. C36 alle vaan ja kaikki on tyytyväisiä...vk00 kirjoitti:Onkos tässä nyt saksalainen harrastaja kyselemässä? Onko tuo tieto fakta muutenkin?Kryptonite kirjoitti:Saksalaisten harrastajien piirissä C36 ei ole niin suosittu verrattuna C43 laadultaan ja kestävyydeltään. Tosin jokainen tekee rahallansa mitä tekee.
Edelleen jos minä moista olisin ostamassa, niin todennäköisesti päätyisin kyllä C43:een.
Onnea kaupoille.
Alkupään laatikot ei ole sähkölaatikoita vaan perinteisiä ja 4 lovisia. Tais olla 96/97 lähtien 5 lovisia sähkölootia tarjolla näissä.c36 kirjoitti:oisko kellään varmaa tietoa että mikä laatikko menis tuohon 3.6 lohkoon paikoilleen ? esim tuo W201:n 16v getrakki ? ja mikä ja minkä kokoinen kytkin sinne menis ?
ja mitenkä onnistuu tuo laatikon vaihto siltä osin että eikös tuo automaatti loota ole sähköisesti ohjattu että jos sen "ohjauksen" purkaa pois niin vaikuttaako se mitenkään moottorinohjaus yksikköön ?
ja monenko prosentin lukko perässä on ja pystyykö sitä esim. kiristämään niinkuin bmw e36 M3 lukkoa ?
Luultavasti laatikko pitää vaihtaa jos haluaa sport auton, itellä on kaks mersua, toinen on manuaali ja toinen automaatti, sen oon huomannu että toi automaatti ei tosiaan oli nopeeseen ajoon hyvä.AK47 kirjoitti: Alkupään laatikot ei ole sähkölaatikoita vaan perinteisiä ja 4 lovisia. Tais olla 96/97 lähtien 5 lovisia sähkölootia tarjolla näissä.
Kerro jo miksi laatikko pitää vaihtaa?
c36 on tehty c280 mallista, eiköhän kivottomin ole silloin vaihtaa motista taakseppäin palikat 280 mersusta. esim 280 perä jossa on vetoakselin päistä asr anturit, vaihdelootikko yms muut hilppeet.c36 kirjoitti:oisko kellään varmaa tietoa että mikä laatikko menis tuohon 3.6 lohkoon paikoilleen ? esim tuo W201:n 16v getrakki ? ja mikä ja minkä kokoinen kytkin sinne menis ?
ja mitenkä onnistuu tuo laatikon vaihto siltä osin että eikös tuo automaatti loota ole sähköisesti ohjattu että jos sen "ohjauksen" purkaa pois niin vaikuttaako se mitenkään moottorinohjaus yksikköön ?
ja monenko prosentin lukko perässä on ja pystyykö sitä esim. kiristämään niinkuin bmw e36 M3 lukkoa ?
automaattilaatikko ei oikein sovellu käyttötarkoitukseeni ja en tykkää muutenkaan ajaa automaatillaAK47 kirjoitti:Alkupään laatikot ei ole sähkölaatikoita vaan perinteisiä ja 4 lovisia. Tais olla 96/97 lähtien 5 lovisia sähkölootia tarjolla näissä.c36 kirjoitti:oisko kellään varmaa tietoa että mikä laatikko menis tuohon 3.6 lohkoon paikoilleen ? esim tuo W201:n 16v getrakki ? ja mikä ja minkä kokoinen kytkin sinne menis ?
ja mitenkä onnistuu tuo laatikon vaihto siltä osin että eikös tuo automaatti loota ole sähköisesti ohjattu että jos sen "ohjauksen" purkaa pois niin vaikuttaako se mitenkään moottorinohjaus yksikköön ?
ja monenko prosentin lukko perässä on ja pystyykö sitä esim. kiristämään niinkuin bmw e36 M3 lukkoa ?
Kerro jo miksi laatikko pitää vaihtaa?
Ajatko rataa vai mihin tomaatti ei sovi?c36 kirjoitti:automaattilaatikko ei oikein sovellu käyttötarkoitukseeni ja en tykkää muutenkaan ajaa automaatillaAK47 kirjoitti:Alkupään laatikot ei ole sähkölaatikoita vaan perinteisiä ja 4 lovisia. Tais olla 96/97 lähtien 5 lovisia sähkölootia tarjolla näissä.c36 kirjoitti:oisko kellään varmaa tietoa että mikä laatikko menis tuohon 3.6 lohkoon paikoilleen ? esim tuo W201:n 16v getrakki ? ja mikä ja minkä kokoinen kytkin sinne menis ?
ja mitenkä onnistuu tuo laatikon vaihto siltä osin että eikös tuo automaatti loota ole sähköisesti ohjattu että jos sen "ohjauksen" purkaa pois niin vaikuttaako se mitenkään moottorinohjaus yksikköön ?
ja monenko prosentin lukko perässä on ja pystyykö sitä esim. kiristämään niinkuin bmw e36 M3 lukkoa ?
Kerro jo miksi laatikko pitää vaihtaa?
Juuri niin. Itse meinasi jäädä ensimmäinen automaatti (juurikin mersu) ostamatta kun arvelin että itse kyllä pitää päästä sotkemaan vaihteilla. Nyt ei manuaali kiinnosta ollenkaan. Ilmastointi ja automaatti olla pitää, ne on ne tärkeimmät.masaf1 kirjoitti:Ku Mersun automaatin makuun pääsee, niin ei siitä oo koskaan paluuta manuaaliin...
jos tämä tieto pitää paikkansa niin kiitos sulleAK47 kirjoitti:Juuri niin. Itse meinasi jäädä ensimmäinen automaatti (juurikin mersu) ostamatta kun arvelin että itse kyllä pitää päästä sotkemaan vaihteilla. Nyt ei manuaali kiinnosta ollenkaan. Ilmastointi ja automaatti olla pitää, ne on ne tärkeimmät.masaf1 kirjoitti:Ku Mersun automaatin makuun pääsee, niin ei siitä oo koskaan paluuta manuaaliin...
Muttamutta, osta vaan c36 se c36. Ajele ensin sillä automaatilla vähän malliksi ja vaihda sitten loota jos tuntuu pahalta. Laatikolle löydät varmasti ottajia sitten kun rupeat vaihtamaan (ainakin jos ei oo sähkölaatikko)
Mikäs laatikko se olikaan c36:ssa? Muistelisin että w202 280:ssä on joku 722.4xx eli ei kai sentään 722.4 kestä c36:ssa. Eikös se laatikko ollut jostain yli neljälitraisesta 420:sta ehkä???
En tiiä mutta minun silmään kyllä iskee tuo, hieno laite.c36 kirjoitti:ois mahtava vehje varmaan, mutta hintakin on eriKryptonite kirjoitti:Tässä olisi manuaali josta löytyy enemmän potkua kuin C36 tai C43:sta.
hinnasta ei puhuttu mitään, niin pistin linkin.. Eipä ole projektitkaan koskaan ilmaisia, vaikka kuinka tekisi mahdollisiman paljon itse.c36 kirjoitti:ois mahtava vehje varmaan, mutta hintakin on eriKryptonite kirjoitti:Tässä olisi manuaali josta löytyy enemmän potkua kuin C36 tai C43:sta.