Moottorin alla olevien kumityynyjen vaihto w124 diesel 200?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1704
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Moottorin alla olevien kumityynyjen vaihto w124 diesel 200?

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Eli nuo ns.porsaat joiden päällä moottori "lepää" Kuinka vaihto,mistä konetta kannattaa/uskaltaa nostaa? Entä kuinka kumityyny irtoaa?
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3493
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Tästä on jokunen vuosi aikaa ku oon noi tyynyt vaihtanu. Muistaakseni otin pohjapanssarin irti ja kevensin konetta iah öljypohjasta tunkin kanssa yks puoli kerrallaan. Pystyyhä tota tietty taljallaki nostamaan vaikkapa pakosarjan tyvestä, tuskin tuo moisesta rasituksesta on moksiskaan. Tyynyt irtoaa ku löysää pultit, tais olla alhaalta palkin läpi pultattu tjsp... Varmaanki saa selkoa ku kattoo uusia tyynyjä, et missä kohissa on pultit.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3017
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Pystylampussa oli tympeä juttu kun kumityynyt olivat kahdella kuusiokantapultilla paikallaan koneen tassussa, joka taas on kiinni pultilla rungossa.
No, sinne kumityynyn kuusion 6-8 mm. kantaanhan tekeytyy aika kivasti kaikkea öljyä ja töhnää. Varsinkinkin kun joku entinen omistaja oli laittanut huonokantaisen pultin takaisin paikallleen/yrittänyt huonolla menestyksellä vaihtaa kumityynyä.

Oli aikamoinen homma saada kanta puhtaaksi ja sitten vielä pultti irti. Lorotin tuhtia sitruunahappoa pultin kantaan ja lopulta sain kuin sainkin pulti kauhian tappelun jälkeen pois.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
kuitsi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1358
Liittynyt: Ke 09.02.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Moottorin alla olevien kumityynyjen vaihto w124 diesel 2

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

Jere Koivunen kirjoitti:Eli nuo ns.porsaat joiden päällä moottori "lepää" Kuinka vaihto,mistä konetta kannattaa/uskaltaa nostaa? Entä kuinka kumityyny irtoaa?
Nosta pullotunkilla pelkästään toinen puoli koneesta kerrallaan ilmaan siitä "kiinnityskorvasta". Elin ensin koneen kiinnityspultti irti alhaalta ja sitten vaan varovasti konetta sen verran ylös että saat tuon kumityynyn pois.
Avatar
Jake87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: Ti 12.07.2005 19:50
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jake87 »

elä ainakaan nosta öljypohjasta ilman että laitat esim tukevaa vaneria siihen tunkin ja pohjan väliin. itse olen aina nostanut öljypohjasta ja kerran unohtui vaneri välistä... :evil: tunkki pamahti pohjasta läpi ja sain kunnon rallyformula suihkun...
harry267
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 343
Liittynyt: Ma 14.01.2008 21:03

Viesti Kirjoittaja harry267 »

tais jake yrittää koko autoa ilmaan öljypohjasta,kyllä pohja kestää konetta nostaa
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1508
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Hyvin kesti nostaa isolohkoakin öljypohjasta kun pari vuotta sitten kumityynyt vaihdoin. Muutaman kymmenen sentin mittainen kakkosnelosen pätkä vaan väliin.
1991 420 SE
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Kannattaa samaten katsoa se vaihteiston tukikumin kunto :wink:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Jake87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: Ti 12.07.2005 19:50
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jake87 »

harry267 kirjoitti:tais jake yrittää koko autoa ilmaan öljypohjasta,kyllä pohja kestää konetta nostaa
tämä harvinaisen totta....
Vastaa Viestiin