Moottorin alla olevien kumityynyjen vaihto w124 diesel 200?
Moottorin alla olevien kumityynyjen vaihto w124 diesel 200?
Eli nuo ns.porsaat joiden päällä moottori "lepää" Kuinka vaihto,mistä konetta kannattaa/uskaltaa nostaa? Entä kuinka kumityyny irtoaa?
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Tästä on jokunen vuosi aikaa ku oon noi tyynyt vaihtanu. Muistaakseni otin pohjapanssarin irti ja kevensin konetta iah öljypohjasta tunkin kanssa yks puoli kerrallaan. Pystyyhä tota tietty taljallaki nostamaan vaikkapa pakosarjan tyvestä, tuskin tuo moisesta rasituksesta on moksiskaan. Tyynyt irtoaa ku löysää pultit, tais olla alhaalta palkin läpi pultattu tjsp... Varmaanki saa selkoa ku kattoo uusia tyynyjä, et missä kohissa on pultit.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3017
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Pystylampussa oli tympeä juttu kun kumityynyt olivat kahdella kuusiokantapultilla paikallaan koneen tassussa, joka taas on kiinni pultilla rungossa.
No, sinne kumityynyn kuusion 6-8 mm. kantaanhan tekeytyy aika kivasti kaikkea öljyä ja töhnää. Varsinkinkin kun joku entinen omistaja oli laittanut huonokantaisen pultin takaisin paikallleen/yrittänyt huonolla menestyksellä vaihtaa kumityynyä.
Oli aikamoinen homma saada kanta puhtaaksi ja sitten vielä pultti irti. Lorotin tuhtia sitruunahappoa pultin kantaan ja lopulta sain kuin sainkin pulti kauhian tappelun jälkeen pois.
No, sinne kumityynyn kuusion 6-8 mm. kantaanhan tekeytyy aika kivasti kaikkea öljyä ja töhnää. Varsinkinkin kun joku entinen omistaja oli laittanut huonokantaisen pultin takaisin paikallleen/yrittänyt huonolla menestyksellä vaihtaa kumityynyä.
Oli aikamoinen homma saada kanta puhtaaksi ja sitten vielä pultti irti. Lorotin tuhtia sitruunahappoa pultin kantaan ja lopulta sain kuin sainkin pulti kauhian tappelun jälkeen pois.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: Moottorin alla olevien kumityynyjen vaihto w124 diesel 2
Nosta pullotunkilla pelkästään toinen puoli koneesta kerrallaan ilmaan siitä "kiinnityskorvasta". Elin ensin koneen kiinnityspultti irti alhaalta ja sitten vaan varovasti konetta sen verran ylös että saat tuon kumityynyn pois.Jere Koivunen kirjoitti:Eli nuo ns.porsaat joiden päällä moottori "lepää" Kuinka vaihto,mistä konetta kannattaa/uskaltaa nostaa? Entä kuinka kumityyny irtoaa?