W124 260E --> 300E

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Kyttis-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 16.12.2007 11:05
Paikkakunta: Harjavalta

W124 260E --> 300E

Viesti Kirjoittaja Kyttis- »

Joo.. eli tarkotuksena olis päivittää ton oman 260 mesen tekniikka 300 mersun tekniikalla... ajatus lähti siittä että onnistuin ryttäämään öljypohjan kiveen ja samalla kampura napsahti puolesta välistä poikki.. kyseisen 300 tekniikan saalistin jo foorumin sivuilta..:D Eli onko jollain kokemuksia mitä kaikkee joutuu vaihtamaan konehuoneeseen? moottorihan on periaatteessa aivan sama mutta kuutiotilavuus eri.. :roll:
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

300ssa on isompi laatikko ( ainakin automaatti ) ja taitaa olla peräkin
mutta taitaa ne pienemmätkin kestää vakio 300n perässä.
Moottorinohjaus boxissa ja syttyboxissa voi olla eri sarjanumerot
mutta pelaa kyllä molemmissa koneissa ristiin.
Kyttis-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 16.12.2007 11:05
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Kyttis- »

Tuo omani on automaatti laatikolla, eli sen pitäs kuitenkin käydä 260 laatikko 300 perään..?
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

Joo.
Kyttis-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 16.12.2007 11:05
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Kyttis- »

http://profile.imageshack.us/user/kytti ... 130tn3.jpg
ja niinhän se puskuri vaan meni palasiks.. tarkotus olis et kuidutetaan tuo vielä tuosta kuntoon... pohjapanssaria vahvistan pellillä niistä revenneistä kohdista...
Kyttis-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 16.12.2007 11:05
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Kyttis- »

Nonii... nyt tuli nypittyä vanhasta koneesta johdot ja letkut irti.. huomasin muutaman eron uuteen koneeseen verrattuna, mutta tuskinpa se pahemmin käyntiin vaikuttaa jos vaihdan ne anturit mitkä on erilaisia.. jos huomenna sais nostettua moottorin ja laatikon pois
Kyttis-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 16.12.2007 11:05
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Kyttis- »

Kone on nyt laitettu paikalleen.. mutta ei perkeleelläkään käyntiin... kerran kävi about 30 sek helvetin huonosti ja sammui.. pakokaasut näyttävän tulevan ilmanputsarista... mikä mahtaa olla vikana? ruiskuboxit erilaiset?
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

Ota ohjauspoksin töpseli irti ja kokkeile sitten uuvvestaan. tarkista
pensanpaine. Kopsauta kevyesti jollain kalulla ohjauspaineensäätimeen
( musta mötikkä määränsäätimen takana voi olla jumissa ). seuraavaksi
vaihtele syttyvehkeitä esim jakajankansi > kampianturi (takana ) >
syttymoduli ( lokasuojassa )
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Tulpanjohdot varmasti oikeissa rei'issä?

Oliko virranjakaja irti, ettei ole väärässä asennossa paikallaan?
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Kyttis-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 16.12.2007 11:05
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Kyttis- »

Doddii.. olipa taas pieni vika.. vaihdoin tulpat ni rupes käymään kunnolla... kone oli käynyt joskus katollaan niin oli päässyt sylintereihin öljyä,.. nyt käy hienosti.. taasen toinen ongelma ilmestyi.. kun kiihdyttää noin 80km/h niin auto alkaa nypyttää niin perkeleesti... ihan ku vaihdelaatikossa olis jotain vikaa...:S käteisvaraosan myyjä myi mulle castrollin aft automaattilaatikko öljyä, mahtaako vika olla öljyissä?
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

Kaks vaihtoehtoo: menee joko laihalle tai syttyvehkeissä läpilyöntiä
( jakajankansi ja tulpanjohdot )
Kyttis-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 16.12.2007 11:05
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Kyttis- »

Nyt tuli syttyvehkeet katottua.. niissä ei häikkää ilmennyt mut nyt alko noi vaihdelaatikon alipaine letkut epäilyttään... voisiko joku ystävällisesti katsoa että mihin laatikolta tulevat alipaine letkut menee..:D
Vastaa Viestiin