Ässään uudet öljyt

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Hesso
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Pe 25.01.2008 18:46
Paikkakunta: Helsinki

Ässään uudet öljyt

Viesti Kirjoittaja Hesso »

Kertokaas asiantuntijat mitä moottoriöljyä suosittelette 126 korimallin 280 SE Meseen, jolla ajettu 293 000. Entä automaattivaihteiston öljyt? Aiheesta poiketen kysyisin vielä miten tarpeellisena pidätte etupyörien sisälokasuojia ässässä, olisiko hommattava?
Zinovjev
Mersumies
Mersumies
Viestit: 599
Liittynyt: Su 13.05.2007 22:59

Viesti Kirjoittaja Zinovjev »

Mobil 1, 0w-40:stä moottoriin.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

0-w40 tahtoo tulla koneesta ulos, takapään "koiranp..ka" tiiviste ei tahdo noin ohuita pitää sisällään, varisnkaan vanha kovettunut tiiviste. Lisäksi välikannen peltitiiviste tahtoo huokia öljyt läpi. Mikäli konessa on käytetty syntettisiä öljyjä jo aikaisemmin suosittelisin saman tehtaan 5-w50 Rally Formulaa. Sen pitäisi riittää hyvin. Tuon Twin-camin suunnittelun aikaan -67 jopa mineraali 10w-40 oli aikansa huippuöljy, joten 0-w40:n on hiukan liian moderni moiseen.

Automaattiin, mikäli se toimii normalisti, riittää suositeltu Dexteron II esim. Mobilin 220 ATF. Kylminä aamuina, kannattaa vain ajella alkuun rauhallisesti, jotta laatikon öljyt lämpiävät. Turbiiniin pitää tietysti vaihtaa öljyt samalla.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Kokemuksesta ja n.300.000km mittarilukeman kanssa 560SECissä suosittelen Mobil 5W-50 RF1, joka tosiaan pysyy koneessa sisällä paljon paremmin kuin 0W-40, joka tahtoo "haihtua" taivaan tuuliin. Ja se 0W-40 on vielä paljon kalliimpaakin... 8)

Jos sulla on etulokarit kunnossa, niin eipä ne sisälokarit varmaa haitaksi ole. Puskurin viereisistä kulmistahan ne lokasuojat tuppaa happanemaan jos ei ole suojattu kunnolla eikä osata pestä joskus likaa pois muhimasta.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Avatar
Jake87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: Ti 12.07.2005 19:50
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jake87 »

www.valttori.fi ....tuolta löytyy castrolin gtx magnatec 5w-40 erikoisen halvalla...5L Hintaan 35€....itse tilasin tuolta...
ansuu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 17.11.2007 02:07

öljyä

Viesti Kirjoittaja ansuu »

ite oon ajellu delvakilla 10-w30 ja sisällä o pysyny matkamittarilukemat 430tkm auto 126 koppane 300se , w201 koppane 1,8 bensa, pösö 605 sri 2,0 tällähetkellä taloudessa. volvoja yli 20 vuotta ennen näitä.
oma filosofia on, kun sitä öljyä käytetään raskaankaluston koneissa missä öljyiltä vaaditaan ominaisuuksia enemmän kuin näiltä bensakoneilta niin se toimii näissäkin. kokemusta näistä öljyist yli 30 v. ei oo koneet öljyntakia hajonneet.
Vastaa Viestiin