w 202 ilmavaivat
w 202 ilmavaivat
mistä voi saada ilmaa putkistoon o-renkaat ,letkut,kiristimet ja suodatinjalka on jo vaihdettu uusiin mutta silti saa ilmaa jostakin.
Oletko vaihtanut kaikki letkut? sieltä asti, missä putki muuttuu letkuksi, pumpulle asti?
Mulla oli omassa se viimeinen vuotokohta juuri siellä, sitä ennen oli jo kaikki o-renkaat ynnä muut vaihdeltu. Kaikki klemmarit myös uusiksi, tarkistettava. Jonkun liittimen jouduin liimaamaan tiivisteliimalla, kun ei o-renkaan vaihto auttanut.
Ja lisäsin myös tuloletkuun takaiskuventtiilin, ettei nafta pakene takaisin tankkiin.
Täällä tarinaa minun yksilöstäni
Mulla oli omassa se viimeinen vuotokohta juuri siellä, sitä ennen oli jo kaikki o-renkaat ynnä muut vaihdeltu. Kaikki klemmarit myös uusiksi, tarkistettava. Jonkun liittimen jouduin liimaamaan tiivisteliimalla, kun ei o-renkaan vaihto auttanut.
Ja lisäsin myös tuloletkuun takaiskuventtiilin, ettei nafta pakene takaisin tankkiin.
Täällä tarinaa minun yksilöstäni
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Esilämmittimen ohitat kokonaan ja tarkastat sen tuloputken liitoksen sieltä lokasuojan kupeesta.
Suodatin varmasti kunnolla kiinni? Vaihdoitko samalla kuin jalan?
Kyllä se sieltä löytyy kun aikansa metsästää. Useampi viikko piti tutkia ja testailla täälläkin, että kaikki vuodot löytyi.
Suodatin varmasti kunnolla kiinni? Vaihdoitko samalla kuin jalan?
Kyllä se sieltä löytyy kun aikansa metsästää. Useampi viikko piti tutkia ja testailla täälläkin, että kaikki vuodot löytyi.
-
- Mersumies
tjaa, niijjoo..
Mitä tässä nyt tuli kuulosteltua muiden kokemuksia, ja alan ammattilaisia, niin noissa on vähän sitä vikaa, että suodatin ei ole kuin puolillaan.
Esim, edellä mainittu Diesel-City oli sitä mieltä, että sama vika kaikissa. Useimmat kuitenkin käy, kaikesta huolimatta.
Ja kävin äsken oikein varta vasten tarkastamassa, puolillaan on mullakin. Pari tuntia sitten kuitenkin ajettu ilman ongelmia.
Outo juttu, kaikkiaan. En silti vieläkään usko pelkkään pumppuvikaan, jos kerran tuloputkessa juoksee ilmaa auton käydessä.
Voin toki olla taas kerran tapojeni mukaisesti väärässä
Mitä tässä nyt tuli kuulosteltua muiden kokemuksia, ja alan ammattilaisia, niin noissa on vähän sitä vikaa, että suodatin ei ole kuin puolillaan.
Esim, edellä mainittu Diesel-City oli sitä mieltä, että sama vika kaikissa. Useimmat kuitenkin käy, kaikesta huolimatta.
Ja kävin äsken oikein varta vasten tarkastamassa, puolillaan on mullakin. Pari tuntia sitten kuitenkin ajettu ilman ongelmia.
Outo juttu, kaikkiaan. En silti vieläkään usko pelkkään pumppuvikaan, jos kerran tuloputkessa juoksee ilmaa auton käydessä.
Voin toki olla taas kerran tapojeni mukaisesti väärässä

W202 ilmavaivat
Nytpä se sitten viimein selvisi. En ole kyllä aina ollut ihan aktiivinen vaivan etsimisessä, mutta päätin vaihtaa rungosta erkanevista metalliputkista lähtevät letkut. Letkut oli alkuperäiset, eikä pois ottaessa olleet kovinkaan tiukassa. Uutta letkua KL:stä, joka oli kyllä tosi tiukkaa tuohon paksumpaan metalliputkeen, mutta voimaa lisää ja öljyä väliin. Tänä aamuna kone jäi käyntiin, jota ei ole tapahtunut vuosiin keulan ollessa ylämäkeen yön yli. Aiemmin vaihdoin nuo kirkkaat letkut uusiin, joka vähän vaivoja helpotti, muttei poistanut kokonaan. Mallina on W202 220D -94, aj. n. 340tkm.
- Lehtonen250
- Vakiokalustoa
Täällä sama vika 250td veti ilmaa kitusiin niin että porina vaan kuulu
vaihettiin kaikki o-renkaat ja (muoviset prlk.. klemmarit)
ei auttanu juurikaan ilmakuplia kaikissa letkuissa mutta silti toimi hienosti
parina aamuna ei töihin tarvinnu mennä akun tyhjennyttyä liiasta
startin pyörittämisestä eli siis hieman käynnistys ongelmia
vikaa ei siis koskaan saatu hävitettyä mutta kyllähän sillä ajelemaan pystyi ... se riitti minulle
vaihettiin kaikki o-renkaat ja (muoviset prlk.. klemmarit)
ei auttanu juurikaan ilmakuplia kaikissa letkuissa mutta silti toimi hienosti
parina aamuna ei töihin tarvinnu mennä akun tyhjennyttyä liiasta
startin pyörittämisestä eli siis hieman käynnistys ongelmia

vikaa ei siis koskaan saatu hävitettyä mutta kyllähän sillä ajelemaan pystyi ... se riitti minulle
w124 200d vm.92
w202 250td vm.96
w202 280 vm. 95
w202 250td vm.96
w202 280 vm. 95