Automaattivaihteisto ongelma w210 -97
Automaattivaihteisto ongelma w210 -97
Kyseessä automaatti Väykky -97, tähän päivään saakka laatikko toiminut loistavasti, mittarissa 487tkm.
Tänään töistä lähtiessä ei ollut kuin kakkonen eteenpäin mennessä, vapaa ja pakki on tallella, mut menee rytkähtäen päälle.
Eteenpäin vain kakkonen päällä.
Mitäs sieltä on mennyt, paskana koko loota, öljyt vähissä vai mitä ?
Onko siel joku vikakoodi päällä mikä antaa kakkosella ajaa niinkuin korjaamolle ?
Oli pimeää, enkä tutkinut mitään sen enempää, jätin auton korjaamon pihalle kun ei oikein kiinnostanut jostain syystä tutkia sitä, nyt ketuttaa niin ettei veri kierrä päässä saakka, olisko vinkkejä tai jotain tietoo.
Auto oli työpäivän keula hieman alaviistoon, olisko merkitystä siihen öljynvähyyteen ?
Tänään töistä lähtiessä ei ollut kuin kakkonen eteenpäin mennessä, vapaa ja pakki on tallella, mut menee rytkähtäen päälle.
Mitäs sieltä on mennyt, paskana koko loota, öljyt vähissä vai mitä ?
Onko siel joku vikakoodi päällä mikä antaa kakkosella ajaa niinkuin korjaamolle ?
Oli pimeää, enkä tutkinut mitään sen enempää, jätin auton korjaamon pihalle kun ei oikein kiinnostanut jostain syystä tutkia sitä, nyt ketuttaa niin ettei veri kierrä päässä saakka, olisko vinkkejä tai jotain tietoo.
Auto oli työpäivän keula hieman alaviistoon, olisko merkitystä siihen öljynvähyyteen ?
...rahamiehetkin voi hehkuttaa...
220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
siis...
Vikatila päällä, ok sen oikeestaan tajusinkin.
Voiko " vika " olla siis muuallakin kuin laatikossa ?
Mulla oli joskun 7-sarjan BMW joka teki juuri samoin, siitä akun kenkä yöks irti ja aamulla pelas taas ettei mitään.
Vein auton tänään paikallisen merkkikorjaamon pihaan, jos vaik huomenna löytyis aika koodien lukuun.
Ei ainakaan syttynyt mitään vikatilan valoa kojetauluun, vai onko sellaista valoa edes olemassa.
Voiko " vika " olla siis muuallakin kuin laatikossa ?
Mulla oli joskun 7-sarjan BMW joka teki juuri samoin, siitä akun kenkä yöks irti ja aamulla pelas taas ettei mitään.
Vein auton tänään paikallisen merkkikorjaamon pihaan, jos vaik huomenna löytyis aika koodien lukuun.
Ei ainakaan syttynyt mitään vikatilan valoa kojetauluun, vai onko sellaista valoa edes olemassa.
220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
Terve,
Mulla oli omassa omassa väykyssä samaa vikaa. Automaatin ohjausboxi oli hajonnut, eli joku juotos oli pettänyt ja ei enää saanut kontaktia. Boxi n. 850€ ja työt n. 100€ päälle. Ei ole ollut ongelmia sen jälkeen.
Kannattaa varmaan selvittää varaosanumero ja kysellä boxia esim bosch:in tarvikeosana. Maksaa ehkä noin puolet.
Mulla oli omassa omassa väykyssä samaa vikaa. Automaatin ohjausboxi oli hajonnut, eli joku juotos oli pettänyt ja ei enää saanut kontaktia. Boxi n. 850€ ja työt n. 100€ päälle. Ei ole ollut ongelmia sen jälkeen.
Kannattaa varmaan selvittää varaosanumero ja kysellä boxia esim bosch:in tarvikeosana. Maksaa ehkä noin puolet.
E-320T CDI -01 (Model -02)
...
Ahaa, vois olla ehkä samaa vikaa, ei ole viel kuulunut korjaamolta mitään.
Onko tuo boxi umpinainen köntti, vai pääseekö sitä mitenkään korjaamaan/juottamaan jos sen avaa ?
Missä kyseinen boxi sijaitsee autossa, minkä kokoinen ja näköinen paketti.
Kannattaisko kysellä esim käytettyä mistään tms halvempaa vaihtoehtoa, olisko tietoo mistä löytyy ylipäätään...muualta kuin kalliilla merkkiliike hinnalla ?
Onko tuo boxi umpinainen köntti, vai pääseekö sitä mitenkään korjaamaan/juottamaan jos sen avaa ?
Missä kyseinen boxi sijaitsee autossa, minkä kokoinen ja näköinen paketti.
Kannattaisko kysellä esim käytettyä mistään tms halvempaa vaihtoehtoa, olisko tietoo mistä löytyy ylipäätään...muualta kuin kalliilla merkkiliike hinnalla ?
220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
taas mennään :)
Soittivat juuri merkkiliikkeestä ja auto toimii taas.
Vikana oli öljyinen ohjausboxin liitin siellä jossain ( huono kosketus ).
Kaikki tarvittavat osat, tiivisteet ym. löytyi hyllystä, lasku töineen 250 euroa.
Ilmeisesti aika yleinen vika, koska kaikki tarvikkeet löytyi suoraan hyllystä.
Pitää hakee auto tänään iltapäivällä pois ja katsoa tarkemmin sit laskusta mitä kaikkee siihen on laitettu.
Vikana oli öljyinen ohjausboxin liitin siellä jossain ( huono kosketus ).
Kaikki tarvittavat osat, tiivisteet ym. löytyi hyllystä, lasku töineen 250 euroa.
Ilmeisesti aika yleinen vika, koska kaikki tarvikkeet löytyi suoraan hyllystä.
Pitää hakee auto tänään iltapäivällä pois ja katsoa tarkemmin sit laskusta mitä kaikkee siihen on laitettu.
220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
jep
Näinhän siinä juuri oli käynyt, osat olivat muutaman euron hintaisia ja laatikko öljyä laitettu 2 litraa sisään.AM kirjoitti:Joo, laatikon päästä menee O-rengas liittimestä ja imaisee öljyt boksille. Tuo koko liitin o-renkaineen ei kyllä maksa kuin..olikohan 7€. No töistähän tietty äkkiä kertyy, joutuu laatikko öljyä vähentämään/laittamaan takaisin jne.
Töistä tuli se loppulasku, kuitenkin selvis säikähdyksellä.
Taas toimii ja jotenkin tuntuu, että vaihtais pehmeemmin, kuvitelmaa kenties.

220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
Ei voi olla totta, teki taas samat temput, kesti 3000 kilometriä.Kyseessä automaatti Väykky -97, tähän päivään saakka laatikko toiminut loistavasti, mittarissa 487tkm.
Auto jäi taas työpäivän jälkeen merkkiliikkeen pihaan, alkaa riittää mulle tää Mercedes touhu pikkuhiljaa....
Voihan siellä olla eri vika päällä, mut sama temppu prkle

220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
Oma 2000 vm, väykky teki samaa .
Ostin veholta JOHDINLEVYN ja ADAPTERIN joka tulee laatikon läpi,tähän liitetään johtosarja kiinni.
Osat oli n,250€ vaihdoin itse ja ei ole mielestäni vaikea vaihtaa.
Aluksi samat toimen piteet kuin öljyn vaihdossa ,suojat pohjasta irti,öljyt pois,vaihteiston öljypohja irti.
Sähköjohto irti,on sallaisella muovi härpäkkeellä kiinni.
On siinä vasemmalla yläkulmassa ,siitävääntää alas niin lukitus aukeaa ja johdon saa irti.
Nyt tarttee muistaakseni 7mm hylsyn jolla johtojen läpivienti on kiinni johdinlevyssä.On siellä äskenirroitetun johtosarjan kolossa.
Näyttää että on vain pyöreä pää.
Pultin irroituksen jälkeen läpivienti lähtee irti,siinä monesti on vika,koko osa ei maksa kuin n,20€
Sitten kaikki vaihteiston pohjan pultit irti ja johdinlevy näkyykin jo,katso vaihteen siirtäjän lovi kuskinpuolella,miten on jotta uuden saat samanlailla paikoilleen,ei ole vaikea nähdä.
Johdinlevyn anturit irti ja samoille paikoille uuteen ja kasaan paketti.
Älä väännä läpiviennin (7mm) pulttia liian lujaan rikot paikat,Orenkaat huolehtii tiivistyksen.
Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä ja uusi suodatin ja öljyt laatikkoon .
Nyt pitäsi toimia.
Omassani kulkineessa tein tämän operaation ja on toiminut sen jälkeen hyvin.n,2vuotta.
Tässä autossasi voi olla erilainen laatikko?
Ostin veholta JOHDINLEVYN ja ADAPTERIN joka tulee laatikon läpi,tähän liitetään johtosarja kiinni.
Osat oli n,250€ vaihdoin itse ja ei ole mielestäni vaikea vaihtaa.
Aluksi samat toimen piteet kuin öljyn vaihdossa ,suojat pohjasta irti,öljyt pois,vaihteiston öljypohja irti.
Sähköjohto irti,on sallaisella muovi härpäkkeellä kiinni.
On siinä vasemmalla yläkulmassa ,siitävääntää alas niin lukitus aukeaa ja johdon saa irti.
Nyt tarttee muistaakseni 7mm hylsyn jolla johtojen läpivienti on kiinni johdinlevyssä.On siellä äskenirroitetun johtosarjan kolossa.
Näyttää että on vain pyöreä pää.
Pultin irroituksen jälkeen läpivienti lähtee irti,siinä monesti on vika,koko osa ei maksa kuin n,20€
Sitten kaikki vaihteiston pohjan pultit irti ja johdinlevy näkyykin jo,katso vaihteen siirtäjän lovi kuskinpuolella,miten on jotta uuden saat samanlailla paikoilleen,ei ole vaikea nähdä.
Johdinlevyn anturit irti ja samoille paikoille uuteen ja kasaan paketti.
Älä väännä läpiviennin (7mm) pulttia liian lujaan rikot paikat,Orenkaat huolehtii tiivistyksen.
Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä ja uusi suodatin ja öljyt laatikkoon .
Nyt pitäsi toimia.
Omassani kulkineessa tein tämän operaation ja on toiminut sen jälkeen hyvin.n,2vuotta.
Tässä autossasi voi olla erilainen laatikko?
nonniii
Soittivat merkkikorjaamolta.
Jokin vi..un piirilevy/mikä lie on rikki.
Hintaa sillä levyllä oli jotain 250-280 ekua, ja löytyy hyllystä kuulema.
Kysyin hintaa töineen, loota öljyineen + suodatin ja se piirilevy/mikä lie.
Arvio oli n. 650-750 jöyröö toineen, voi fak....eikä kiinnosta vähääkään alkaa näpläämään itse sitä.
Ja mites sen kotiin ajat, köröttelen ykkösellä 40 km n.50km/h:n vauhtia...ei kiitos.
Tietää taas, että mitä varten lähtee aamulla töihin.
No sitä varten, että olis edes se auto millä lähtee töihin,
Ei vaan meikäläisellä ole kohta mitään kiinnostusta/arvostusta tän merkkistä vessaa kohtaan.
Tonnin romut Opelit sun muutkin, toimii varmemmin vaik ois milli mittarissa.

Jokin vi..un piirilevy/mikä lie on rikki.
Hintaa sillä levyllä oli jotain 250-280 ekua, ja löytyy hyllystä kuulema.
Kysyin hintaa töineen, loota öljyineen + suodatin ja se piirilevy/mikä lie.
Arvio oli n. 650-750 jöyröö toineen, voi fak....eikä kiinnosta vähääkään alkaa näpläämään itse sitä.
Ja mites sen kotiin ajat, köröttelen ykkösellä 40 km n.50km/h:n vauhtia...ei kiitos.
Tietää taas, että mitä varten lähtee aamulla töihin.
No sitä varten, että olis edes se auto millä lähtee töihin,
Ei vaan meikäläisellä ole kohta mitään kiinnostusta/arvostusta tän merkkistä vessaa kohtaan.
Tonnin romut Opelit sun muutkin, toimii varmemmin vaik ois milli mittarissa.

220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
Kannattaa lieventää vitutusta vilkuilemalla välillä vaikka kilpailevien merkkien foorumeillekin. Kyllä nykysin auton korjaaminen on pääsääntöisesti kallista ja tommonen 650-750 € on oikeestaan ns. tavallinen "toimintatonniin" kuuluva summa, johon pitää olla aina valmis (koskaan ei voi tietää). Kyllä tällä voorumilla ja toisillakin voorumeilla monesti puhutaan PAAAAAALJON isommista summista, kun jotain moottoriin tai voimansiirtoon liittyvää hajoaa. Helposti merkkikorjaamossa lähtöhinta 5000 € ku vaihteisto kanittaa...
Onko tuo se musta muovinen koko automaatin venttiilipaketin yläpuolen peittävä osa jossa kulmassa liitinpohja? Omassa vähän kärsi, kun en löytänyt sitä 7mm kantaa liittimen keskeltä aluksi... Jos on niin tarvinnee hankkia ennen kun aski menee kesällä huoltoon varmuuden vuoksi.nautseri kirjoitti:Ostin veholta JOHDINLEVYN ja ADAPTERIN joka tulee laatikon läpi,tähän liitetään johtosarja kiinni.
Jyrki
C 250 turbodiesel automaatti -96*MYYTY*
410D Niesmann Clou 570E Matkailuauto*MYYTY*
No Mersu nyt
No Mersu nyt
Jyrki P kirjoitti:Onko tuo se musta muovinen koko automaatin venttiilipaketin yläpuolen peittävä osa jossa kulmassa liitinpohja? Omassa vähän kärsi, kun en löytänyt sitä 7mm kantaa liittimen keskeltä aluksi... Jos on niin tarvinnee hankkia ennen kun aski menee kesällä huoltoon varmuuden vuoksi.nautseri kirjoitti:Ostin veholta JOHDINLEVYN ja ADAPTERIN joka tulee laatikon läpi,tähän liitetään johtosarja kiinni.
Kyllä sama osa on kyseessä,huolella kun tekee vaihdon niin ei ole mitään ongelmia ja ei tartte mitään erikoisia avaimia ja niitäkin vähän.
Muistaakseni 8mm avain pohjamuovien irroitukseen.7mm hylsy adapteri
laittoon,
torx avain jolla aukeaaa öljyroppu ja sama avin kävi pohjan ja venttiilikoneiston irroitukseen.
Mitään tiivisteitä siellä koneiston välissä ei muistaakseni ole.
Kannattaa putsata ne anturit ja tunnistimet jotka pitää vaihtaa vanhasta johdinlevystä uuteen.
Siellä on myös se nopeusmittarin tunnistin, jos on likainen aiheuttaa mittariin viisarin nykimistä.Tai vaihtaa uuteen.
Niin, kyllähän se on totta, että korjaaminen on kallista nykyään.
Olipa se merkki mikä vaan.
Ja tottahan olin/olen varautunut siihen kun käytetyn auton hankkii, että jotain hajoo joskus ja mitään kun ei oikein itse osaa/viitsi tehdä niin hintaahan sille tulee kun muualla laitattaa.
On vaan kuitenkin aika paljon vikoja näinkin " laadukkaaksi " autoksi noin niinkuin yleensäkin, vai tuntuuko se vaan siltä, vai onko Mercedes laatu todellakin kadonnut 124:n myötä.
Mutta se, että aivan saman oloinen vika tuli näin pian uudestaan mun kiesiin alkaa kyrpimään ihan oikeesti.
Olis tääkin työosuus vältetty kun olis alunperin vaihdettu myös tää " levy " samalla kertaa, jos kerran on niin yleinen vika Mersussa.
Eihän se osa ole edes kallis, mutta työt maksaa nykyään liikaa, eipä ollut ennen muinoin 500 markan työtunteja, tai jos oli niin oli hiljaista asiakkaiden suhteen.
Onkos siellä laatikon sisällä nyt vielä jotain muuta hajoomisherkkää jäljellä ?
Soittivat muuten juuri tätä viestiä kirjoittaessa, että autoni on valmis haettavaksi, hyvä niin, jospa tää mun huono tuuri loppui tähän ja sais vaik välillä nauttia hyvästä kyydistä

Olipa se merkki mikä vaan.
Ja tottahan olin/olen varautunut siihen kun käytetyn auton hankkii, että jotain hajoo joskus ja mitään kun ei oikein itse osaa/viitsi tehdä niin hintaahan sille tulee kun muualla laitattaa.
On vaan kuitenkin aika paljon vikoja näinkin " laadukkaaksi " autoksi noin niinkuin yleensäkin, vai tuntuuko se vaan siltä, vai onko Mercedes laatu todellakin kadonnut 124:n myötä.
Mutta se, että aivan saman oloinen vika tuli näin pian uudestaan mun kiesiin alkaa kyrpimään ihan oikeesti.
Olis tääkin työosuus vältetty kun olis alunperin vaihdettu myös tää " levy " samalla kertaa, jos kerran on niin yleinen vika Mersussa.
Eihän se osa ole edes kallis, mutta työt maksaa nykyään liikaa, eipä ollut ennen muinoin 500 markan työtunteja, tai jos oli niin oli hiljaista asiakkaiden suhteen.
Onkos siellä laatikon sisällä nyt vielä jotain muuta hajoomisherkkää jäljellä ?
Soittivat muuten juuri tätä viestiä kirjoittaessa, että autoni on valmis haettavaksi, hyvä niin, jospa tää mun huono tuuri loppui tähän ja sais vaik välillä nauttia hyvästä kyydistä

220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
Mulla ainakin katkesi sieltä venttiilikoneistosta yksi jousi 300tkm kohdalla, automaattipajan mukaan aika normaalia. Aiheutti kolmoselle ja neloselle vaihdoissa luistoa. Jousi ei maksanut kuin kympin + puolen tunnin työn kun koneisto oli irti ja pesussa automaattipajalla. Lisäksi automaattivelhon kanssa keskusteltuani päätin pudottaa koko askin tänä kesänä alas ja käyttää laakeroitavana, tuo mun on sitä vanhempaa sarjaa 722.6 askia jossa liukulaakerointi jossain kohtaa ja jonka kuluminen aiheuttaa jättivälyksen ja totaalituhon askille... Uudemmissa neulalakerointi samassa kohdassa. Mulla tuon liitinlevyn vaihtotarve johtuu ammattitaidottomasta asentajasta eli itsestänihäjy kirjoitti:Onkos siellä laatikon sisällä nyt vielä jotain muuta hajoomisherkkää jäljellä ?

Muuten tuo mun -96 C on toiminut kiitettävästi, etupäähän niveliä, ilmastoinnin jäähdytyskenno keulalta, o-renkaita ja putkilähtöjen tiivisteet naftapumpulla plus takalevyt ja palat taitaa olla koko saldo kuuden vuoden ja reilun parinsadantuhannen kilometrin ajalta.
Jyrki
No Mersu nyt
No Mersu nyt
Terve
Piti oikeen tämän takia rekisteröityä. Ittellä samaa vikaa mutta syttyy kuluneet jarrupalat merkki valo, abs merkkivalo, esp ja nopeusmittari lopettaa toimintansa. Joka kulmaan on uusittu jarrupalat ja anturi. Onko tuossa nopeusmittarin anturi viassa kyseiset oireet vai mikä voi olla vikana? Tiistaina menee huoltoo jos ei ite saa selvitettyä.
Edit: -96 220 väykky 410tkm mittarissa
Piti oikeen tämän takia rekisteröityä. Ittellä samaa vikaa mutta syttyy kuluneet jarrupalat merkki valo, abs merkkivalo, esp ja nopeusmittari lopettaa toimintansa. Joka kulmaan on uusittu jarrupalat ja anturi. Onko tuossa nopeusmittarin anturi viassa kyseiset oireet vai mikä voi olla vikana? Tiistaina menee huoltoo jos ei ite saa selvitettyä.
Edit: -96 220 väykky 410tkm mittarissa