Satularempan jäljiltä jarrut kadoksissa.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
peetzie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 30.07.2006 18:22

Satularempan jäljiltä jarrut kadoksissa.

Viesti Kirjoittaja peetzie »

Rupesin sitten vanteiden vahdoin yhteydessä laittamaan jarrusatulat uuteen kuosiin. Uusista vanteistakun ikävästi paistoi vanhat ruosteiset jarrusatulat.

Pesetin ja puhallutin jarrut puhtaaksi vedin kaksi komponenti maalia pintaan ja hienot tuli. vanhan tottumuksen mukaan vedin satulat paikalleen. Auto kuitenkin oli seissyt muutaman päivän pukeilla ilman satuloita ja jarru nesteet olivat pääseet valumaan tänä aikana ulos järjestelmästä jarru neste säiliö huusi tyhjyyttään. Ei muuta kuin 3 puolen litran purkia Dot5 kaupasta ja jarruja ilmaamaan. Ilmasin jarrut kulma kerralaan. jarru toimi Vaste löytyi ja ventiileitä avatessa taas jalkameni lattiaan eli kaikki tuntui olevan ihan OK. pumpautin jokaisesta satulasta ulos nestettä niin että koko 1,5 litraa tuli käytettyä.

Kuitenkin kun kaikki ventiilit on nyt kiinni renkaat paikoillaan ja auto lattiassa Jarru onkin veltto. ei ota vastetta suhisee vain. ja kun painaa jarrua pohjaa hitaasti pienikin vaste häviää ja jalka kulkeutuu lattiaan.

Mikä neuvoksi uudelleen ilmaus?
CLK230 Final editon Capriolet.
AUDI A4 2.0 sedan Myytävänä Vm 02 Ajettu 66tuhatta
EX. CLK230coupe 98
Ja monta ei mersua.
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Satularempan jäljiltä jarrut kadoksissa.

Viesti Kirjoittaja maketap »

peetzie kirjoitti:Rupesin sitten vanteiden vahdoin yhteydessä laittamaan jarrusatulat uuteen kuosiin. Uusista vanteistakun ikävästi paistoi vanhat ruosteiset jarrusatulat.

Pesetin ja puhallutin jarrut puhtaaksi vedin kaksi komponenti maalia pintaan ja hienot tuli. vanhan tottumuksen mukaan vedin satulat paikalleen. Auto kuitenkin oli seissyt muutaman päivän pukeilla ilman satuloita ja jarru nesteet olivat pääseet valumaan tänä aikana ulos järjestelmästä jarru neste säiliö huusi tyhjyyttään. Ei muuta kuin 3 puolen litran purkia Dot5 kaupasta ja jarruja ilmaamaan. Ilmasin jarrut kulma kerralaan. jarru toimi Vaste löytyi ja ventiileitä avatessa taas jalkameni lattiaan eli kaikki tuntui olevan ihan OK. pumpautin jokaisesta satulasta ulos nestettä niin että koko 1,5 litraa tuli käytettyä.

Kuitenkin kun kaikki ventiilit on nyt kiinni renkaat paikoillaan ja auto lattiassa Jarru onkin veltto. ei ota vastetta suhisee vain. ja kun painaa jarrua pohjaa hitaasti pienikin vaste häviää ja jalka kulkeutuu lattiaan.

Mikä neuvoksi uudelleen ilmaus?
mullakin kävi kerran noin
tosin auto oli 240 volvo vika oli siinä että satulat
oli vahingossa laitettu väärille puolille ja sen seurauksena ilmaus ruuvit oli semmosessa asennossa että ilmoja ei saanut ollenkaan pois sylintereistä.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

Dot5 :?:
autodidakti
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

- niin muistaakseni tiiviisteiden pitäis olla kans sopivia jos käyttää DOT5:sta.
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 918
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

keef kirjoitti:- niin muistaakseni tiiviisteiden pitäis olla kans sopivia jos käyttää DOT5:sta.
Lieneekö merkitystä. Mulla on ollut parivuotta DOT5 nesteet sisällä,hyvin on toiminut.Mikäs DOT tommosessa ysiykkösessä on alunperin ollut?
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Satularempan jäljiltä jarrut kadoksissa.

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

peetzie kirjoitti:Rupesin sitten vanteiden vahdoin yhteydessä laittamaan jarrusatulat uuteen kuosiin. Uusista vanteistakun ikävästi paistoi vanhat ruosteiset jarrusatulat.

Pesetin ja puhallutin jarrut puhtaaksi vedin kaksi komponenti maalia pintaan ja hienot tuli. vanhan tottumuksen mukaan vedin satulat paikalleen. Auto kuitenkin oli seissyt muutaman päivän pukeilla ilman satuloita ja jarru nesteet olivat pääseet valumaan tänä aikana ulos järjestelmästä jarru neste säiliö huusi tyhjyyttään. Ei muuta kuin 3 puolen litran purkia Dot5 kaupasta ja jarruja ilmaamaan. Ilmasin jarrut kulma kerralaan. jarru toimi Vaste löytyi ja ventiileitä avatessa taas jalkameni lattiaan eli kaikki tuntui olevan ihan OK. pumpautin jokaisesta satulasta ulos nestettä niin että koko 1,5 litraa tuli käytettyä.

Kuitenkin kun kaikki ventiilit on nyt kiinni renkaat paikoillaan ja auto lattiassa Jarru onkin veltto. ei ota vastetta suhisee vain. ja kun painaa jarrua pohjaa hitaasti pienikin vaste häviää ja jalka kulkeutuu lattiaan.

Mikä neuvoksi uudelleen ilmaus?

Se on varmaan se taka piiri kuivana,ainakin 124pitää olla säiliö,ihan piripinnassa,ennenkuin toiseen piiriin menee neste,aikoinaan sama ongelma,ettei saanut jarruja,ennenkuin kysyi mikä mättää.ei kyllä kokemusta sun autosta mutta saattais nolla sama juttu,eli säiliö pitää olla aivan täynnä,että sinne toiseen piiriin menee neste.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

Tavallisimmat jarrunesteet ovat polyglygolipohjaisia, paitsi DOT 5, jota harvemmin käytetään.
Dot 5 ei saa sekoittaa muiden kanssa :!:
autodidakti
Avatar
timo ce
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: La 09.07.2005 13:37
Paikkakunta: lappeenranta

Viesti Kirjoittaja timo ce »

minulle kävi sama juttu kun vaihdoin viikonloppuna kesärenkaat niin ajatteelin et voisi samalla kätevästi vaihtaa jarrunesteet kun on pyörät pois! ensin toinen etu hyvin sain uudet nesteet ja sitten saman puolen taka niin kolme pumppausta ok mut sit rupes tulemaan ilmaa ilmaruuvista ja perkele meni jokunen tunti et hoksasi mikä oli vikana! kun tuli katsotua vaan sitä jarrunestesäiliötä ohi mennen.
W124 300ce -92
w202 250dt -00
Saab 900i 16v turbo -91
peetzie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 30.07.2006 18:22

Viesti Kirjoittaja peetzie »

mullakin kävi kerran noin
tosin auto oli 240 volvo vika oli siinä että satulat
oli vahingossa laitettu väärille puolille ja sen seurauksena ilmaus ruuvit oli semmosessa asennossa että ilmoja ei saanut ollenkaan pois sylintereistä.
Olisikohan minulle nyt käynyt noinkin lapsellinen moka. kun nyt oikeen muistelen niin etu satuloissa oli ilmaus ruuvit ylhäällä ja takasatuloissa alhaalla. ja ilmahan huonommin kulkee alaspäin. joten voi olla että taka satulat ei ilmaantuneetkaan kunnolla, vaikka ilmaa tulikin.


Se on varmaan se taka piiri kuivana,ainakin 124pitää olla säiliö,ihan piripinnassa,ennenkuin toiseen piiriin menee neste,aikoinaan sama ongelma,ettei saanut jarruja,ennenkuin kysyi mikä mättää.ei kyllä kokemusta sun autosta mutta saattais nolla sama juttu,eli säiliö pitää olla aivan täynnä,että sinne toiseen piiriin menee neste.
Tietenkin toikin voi olla syy kokeilen kun käyn ilmaamassa jarrut uudestaan. laittaa säiliöön ylitäyttöä. Vaikka kin en usko kovin vahvasti tohon sainhan kuitenkin valutettua useita desilitroja jokaisesta kulmasta. joten hassulta tuntuisi jos toinen piiri olisi kuivana edelleen.

Harmi vaan että kerkeän perjantaina vasta seuraavan kerran tutkimaan mikä auttaisi. :(
CLK230 Final editon Capriolet.
AUDI A4 2.0 sedan Myytävänä Vm 02 Ajettu 66tuhatta
EX. CLK230coupe 98
Ja monta ei mersua.
peetzie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 30.07.2006 18:22

Viesti Kirjoittaja peetzie »

Takasatulat vaihdettu päikseen.

Ja väärin päinhän ne olivat. nyt uuden asennuksen ja ilmauksen jälkeen jarrut toimii kuin ennen satuloiden irroitusta. Pitää muistaa ensikerralla olla tarkempi.

Kiitos
CLK230 Final editon Capriolet.
AUDI A4 2.0 sedan Myytävänä Vm 02 Ajettu 66tuhatta
EX. CLK230coupe 98
Ja monta ei mersua.
Vastaa Viestiin