Tuli taas uusia murheita tohon vitoon. Aamulla just kun pääsin työpaikan pihaan, niin kolaus kävi ja tehostus hävis. Avasin sitten konepellin ja katsoin niin hihnahan siellä oli irti ja huomasin että laturin päästä siimapyörä puuttui. Se nyt löytyi onneksi tieltä mutta keskiholkki aivan paskana. Näyttäis myös että laturin päästäois jenga katkennut niin ettei uutta siimapyörää saa kiinni.
Mitenköhän kauan viton laturi kestää? Autolla nyt ajettu 250 tkm.
Ajattelin vaan että korjaako sen jotenkin uudella siimapyörällä vai ostaako suosiolla uuden?
Kauan kestää viton laturi?
Vajaa 260 tkm oli entisellä VitOtuksella ajettu, eikä siinä laturin kanssa ollut mitään murheita. Vilkkukeikkaa ajettu kuitenkin aika paljon (kilpi+paneeli n. 20A jatkuvaa), ja muissakin hommissa sähkönkulutusta aika lailla (radiot, invertteri, eberi). Sähkö piisasi kyllä, mutta akut eivät tahtoneet ikinä kestää.
Eikö ne ilman vapaakytkintä olevat ole pienempitehoisia...
Jotenkinhan se vapaakytkin vaikuttaa hihnan kautta muihin toimilaitteisiin tuleviin voimiin, joita esiintyy laturin kuormituksen muuttuessa... mutta onko sitten ihan oikeesti huomattavia vaikutuksia...
Ja mitä tulee laturin kestävyyteen, niin tuon oman kulkineen ostohetkellä oli mittarissa 145 tuhatta km, ja hanskalokerossa kuitti vaihdetusta laturista... eli vaihtelua esiintyy...
Jotenkinhan se vapaakytkin vaikuttaa hihnan kautta muihin toimilaitteisiin tuleviin voimiin, joita esiintyy laturin kuormituksen muuttuessa... mutta onko sitten ihan oikeesti huomattavia vaikutuksia...

Ja mitä tulee laturin kestävyyteen, niin tuon oman kulkineen ostohetkellä oli mittarissa 145 tuhatta km, ja hanskalokerossa kuitti vaihdetusta laturista... eli vaihtelua esiintyy...